Newsy

Magdalena Schejbal: Bycie jurorem to wielka odpowiedzialność. To decydowanie o artystycznych losach nominowanych osób

2019-03-29  |  06:17

Artysta musi się liczyć z ciągłą oceną swojej pracy – mówi gwiazda. Dokonują jej widzowie i jurorzy na festiwalach, przy czym werdykt tych drugich może zdecydować o dalszej karierze artysty. Na jurorach spoczywa więc ogromna odpowiedzialność – Magdalena Schejbal z doświadczenia wie, że bycie członkiem jury nie jest łatwym zadaniem. 

W poniedziałek 25 marca po raz 21. przyznano Polskie Nagrody Filmowe „Orły”. Najwięcej, bo aż siedem, statuetek zdobyli twórcy filmu „Zimna wojna”, czterema nagrodzono obraz „Kler”, a dwoma film „Kamerdyner”. Tym razem, ze względu na obowiązki zawodowe, Magdalena Schejbal nie była w stanie oglądać transmisji z gali w Teatrze Polskim, doskonale zna jednak zarówno przebieg uroczystości, jak i wielkich przegranych i wygranych.

Myślę, że wszyscy, ja również, śledzimy to, co się dzieje w naszym świecie artystycznym, i doskonale się też orientuję, jak to w tym roku wyglądało i w każdych poprzednich latach – mówi aktorka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda nie jest w stanie wyjaśnić, jakimi kryteriami posługują się osoby oceniające pracę artystów, nie tylko z branży filmowej. Zdaje sobie jednak sprawę z tego, że artysta zawsze będzie oceniany, czy to przez widzów, czy przez profesjonalnych jurorów, uważa więc, że należy ten fakt zaakceptować i przyzwyczaić się do niego.

Myślę, że to jest kwestia, która zaczyna się już na początku naszej edukacji, czyli szkoły teatralne, a w naszym późniejszym życiu nam zawsze towarzyszy – mówi Magdalena Schejbal.

Aktora kilkakrotnie zasiadała w jury, zdaje więc sobie sprawę z tego, że podjęcie decyzji o przyznaniu nagrody zawsze jest trudne i wynika z subiektywnych przesłanek. Podkreśla też, że nagrody niejednokrotnie decydują o dalszych losach czy to samego artysty czy też projektu artystycznego, bycie jurorem bywa więc równoznaczne z decydowaniem o czyimś losie zawodowym.

Jest to olbrzymia odpowiedzialność dla tych, którzy o tym decydują. Jest to trudne, ale jak widać potrzebne, bo wielu tego oczekuje, więc takie życie – mówi Magdalena Schejbal.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.