Mówi: | Małgorzata Ohme |
Funkcja: | psycholog, prezenterka |
Małgorzata Ohme: jestem osobą wrażliwą i lękową, ale umiem wykorzystywać swoje szanse
Prezenterka długo nie mogła uwierzyć, że faktycznie została nową gospodynią „Dzień Dobry TVN”. Nie ukrywa, że przed debiutem odczuwała dużą tremę, jest bowiem osobą wrażliwą i lękową. Umie jednak wykorzystywać szanse, jakie otrzymuje, dzięki czemu w ciągu ostatnich trzech lat jej kariera medialna nabrała rozpędu.
Małgorzata Ohme w Dzień Dobry TVN zastąpiła Magdalenę Mołek, która w połowie lipca ogłosiła zakończenie współpracy z tym programem. Prezenterka twierdzi, że propozycja poprowadzenia magazynu śniadaniowego była dla niej ogromnym zaskoczeniem – Edward Miszczak złożył ją telefonicznie, w trakcie rozmowy na temat kolejnej edycji programu „Big Brother”.
– Myślałam, że to żart, kompletnie nie spodziewałam się tego. Miałam już inne plany, dostałam propozycje mniejszych fajnych programów, nawet się cieszyłam, że coś będę nowego robić oprócz „Big Brothera” – mówi Małgorzata Ohme agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Prezenterka twierdzi, że chwila ta wydała jej się całkowicie nierealna – miała wrażenie, że wyszła z własnego ciała i z oddalenia obserwuje samą siebie. Bardzo długo, mimo rozmów z dyrekcją TVN i pierwszych prób w studio „Dzień Dobry TVN”, nie czuła, że to, co się dzieje wokół niej, jest prawdziwe. Była niemal przekonana, że coś stanie na jej drodze do pracy przy porannym magazynie TVN.
– Nawet jak byłam na ramówce, to byłam też trochę obok siebie, wydawało mi się, że te wszystkie rzeczy dzieją się obok mnie. A dzisiaj, kiedy już tutaj byliśmy i kiedy mnie tak wszyscy fajnie przyjęli, w ogóle cała grupa „Dzień Dobry TVN”, to poczułam, że jestem tego częścią, że to się naprawdę dzieje i że się zaraz zaczyna – mówi Małgorzata Ohme.
Dopiero przed pierwszym programem, który miała poprowadzić, prezenterka poczuła, że faktycznie została gospodynią „Dzień Dobry TVN”. Nie ukrywa, że debiutowi temu towarzyszył duży stres i skrajne emocje – od tremy do przekonania, że wszystko doskonale się ułoży. Małgorzata Ohme twierdzi, że jest osobą wrażliwą i lękową, często towarzyszy jej obawa przed stojącymi przed nią wyzwaniem. Zawsze jednak stosuje się do swojej życiowej maksymy: bój się i działaj.
– Ale mam jakiś rodzaj brawury w sobie albo być może apetytu na życie, że mimo wszystko jestem w stanie ten stres w kuleczkę zwinąć, schować pod dywanem i idę w to. Czasami w ciemno w różnych decyzjach, i prywatnych, i zawodowych, że to się dzieje – mówi prezenterka.
Gospodyni „Dzień Dobry TVN” podkreśla, że mimo towarzyszących jej nieustannie obaw w ciągu ostatnich trzech lat osiągnęła bardzo dużo na polu zawodowym. Zaczęła pracę w dużym ogólnopolskim portalu internetowym, poprowadziła wracający na antenę program „Big Brother”, teraz natomiast została gospodynią magazynu śniadaniowego TVN.
– Zabrzmi to egocentrycznie, ale umiem wykorzystywać swoje szanse, zawsze tak było. Do wszystkiego, co dostawałam, bardzo się przygotowywałam i też wiem, że się do tego przygotuję najlepiej, jak potrafię – mówi Małgorzata Ohme.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.