Mówi: | Mateusz Szymkowiak |
Funkcja: | dziennikarz |
Mateusz Szymkowiak (TVP): Telewizja się obroni. Zawsze będzie potrzebna, bo oferuje programy misyjne, kulturalne i sportowe
W kolejnych wydaniach „Pytania na śniadanie” dziennikarz z dumą będzie prezentował dwa swoje sztandarowe projekty. Pierwszy z nich to cykl „Rezydencje”, w którym odwiedza zagranicznych ambasadorów w Polsce w ich willach i zasiada z nimi przy stole do tradycyjnego niedzielnego śniadania. Mateusz Szymkowiak zachęca też do oglądania swoich wywiadów z dr. Arturem Zagajewskim, który z pasją potrafi opowiadać o wielu rzeczach. Prezenter TVP od zawsze zafascynowany jest telewizją i uważa, że wciąż ma ona wiele do zaoferowania widzom, dlatego w dobie internetu warto też sięgnąć do jej oferty programowej.
– Mam wrażenie, że „Pytanie na śniadanie” zaskakuje cały czas, niezależnie od pory roku i tego, czy jest to wiosenna, czy jesienna ramówka telewizyjna. Co ode mnie jesienią w „Pytaniu na śniadanie”? Będziemy kontynuowali nasz sobotni cykl z dr. Arturem Zagajewskim, niesamowitym człowiekiem z ogromną wiedzą, i to nie tylko na temat botaniki i geologii, ale w ogóle na temat życia i świata. Spotkania z nim są więc wspaniałe i cieszę się, że widzowie bardzo polubili ten cykl – mówi agencji Newseria Lifestyle Mateusz Szymkowiak.
Widzom przypadł do gustu również niezwykle ciekawy cykl felietonów, w którym dziennikarz prezentuje, jak mieszkają w Polsce poszczególni ambasadorzy. Do tej pory miał okazję odwiedzić ambasadorów: Meksyku, USA, Irlandii, Węgier i Łotwy.
– To jest nowość, która będzie kontynuowana – niedzielny cykl „Rezydencje”. W wakacje spróbowaliśmy odwiedzać ambasadorów w ich przepięknych rezydencjach i jeść z nimi ich tradycyjne śniadania. Cykl spotkał się z dużą sympatią ze strony widzów, którzy tak jak i my są ciekawi, jak oni mieszkają. Wiemy przecież, że rezydencje ambasadorów są ogrodzone bardzo wysokimi murami, przed nimi często stoi ochrona albo policja i absolutnie nie ma tam wejścia z ulicy. A tymczasem my wchodzimy z kamerą i podglądamy, jak tam jest pięknie i co się je na niedzielne śniadanie właśnie w poszczególnych częściach świata – mówi.
Dziennikarz podkreśla, że jest nie tylko pracownikiem telewizji, ale również jej wiernym widzem. Interesuje go nie tylko efekt antenowy śniadaniowego programu, z którym jest związany, ale także z przyjemnością śledzi wszelkie cykle dotyczące kultury.
– Zawodowo oglądam bardzo dużo telewizji, przede wszystkim „Pytanie na śniadanie”, bo to jest mój program i to są fajne momenty, kiedy nie pracuję przy danym wydaniu, a jestem wtedy bardzo ciekawy, co koledzy i koleżanki przygotowali. Z kolei prywatnie bardzo często oglądam kanał TVP Kultura. Zawsze interesowała mnie kultura, ja na przykład odpoczywam, idąc do muzeum, do galerii sztuki, w związku z tym informacje kulturalne to jest mój ulubiony program – zdradza.
Mateusz Szymkowiak zdaje sobie sprawę z tego, że telewizja ma teraz potężnego konkurenta w postaci internetu, dlatego też musi bardziej walczyć o widza. Producenci starają się więc tworzyć nowe, atrakcyjne formaty i docierać ze swoją ofertą do osób w każdym wieku. Zdaniem dziennikarza mimo różnorodności treści i bogactwa materiałów wideo, jakie proponuje sieć, tradycyjna telewizja pod wieloma względami wciąż ma nad nią przewagę.
– Oczywiście zauważam to, że internet coraz bardziej dotrzymuje kroku telewizji, natomiast ja uważam, że telewizja stricte linearna zawsze będzie potrzebna, bo zawsze będą potrzebne programy misyjne, kulturalne, historyczne, sportowe, programy dla dzieci, dla osób niepełnosprawnych, programy tłumaczone na język migowy. Wydaje mi się więc, że jednak telewizja linearna zawsze się obroni. Zresztą zobaczmy. Do tej pory były w internecie jakieś próby stworzenia telewizji śniadaniowej, a jednak żadna z nich się nie udała, a „Pytanie na śniadanie” jest już od ponad 20 lat w polskich domach – dodaje.
Czytaj także
- 2025-07-09: W czwartek głosowanie nad wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. To inicjatywa ponad 70 europosłów, również z Polski
- 2025-07-10: Od lipca ułatwienia w dostępie do terapii dla osób z przewlekłą chorobą nerek. Eksperci apelują o włączenie dietetyków w proces leczenia
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-07-17: Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
- 2025-07-16: Na horyzoncie nowe terapie w leczeniu rdzeniowego zaniku mięśni. Rosną wyzwania w opiece nad dorosłymi pacjentami w Polsce
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.