Mówi: | Omenaa Mensah |
Funkcja: | prezenterka |
Omenaa Mensah: jeśli robić tatuaż, to tylko w słusznej sprawie
Omenaa Mensah w oryginalny sposób chce motywować Polaków do pomocy biednym dzieciom z Ghany. Prezenterka zrobiła sobie tatuaż będący adresem strony internetowej prowadzonej przez jej fundację. Za pośrednictwem tego serwisu można wpłacać pieniądze na edukację dzieci z ośrodka Don Bosco w Ghanie.
Omenaa Mensah pokazała tatuaż po raz pierwszy podczas imprezy Samochód Roku Playboya. Prezenterka pojawiła się na niej ubrana w czerwoną suknię z dużym wycięciem na plecach. Kreacja idealnie eksponowała tatuaż, który ma postać napisu: Omenaa.pl. Prezenterka twierdzi, że gdyby nie szczytny cel, nigdy nie zdecydowałaby się na taką formę ozdabiania ciała.
– Jeśli mam swoje imię oddać, które jest bardzo unikalne i bardzo oryginalne, bo jest podejrzewam tylko kilka dziewczyn na świecie, które mają tak na imię akurat jak ja, to dlaczego nie oddawać tego w szczytnym celu, to wyłącznie takie rozwiązanie widzę – mówi Omenaa Mensah agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Omenaa.pl to działający od dwóch tygodni serwis prowadzony przez prezenterkę. Internauci znajdą tam wszystkie informacje na temat działalności Omenaa Foundation. Obecnie prowadzona przez pogodynkę fundacja opiekuje się ponad pięćdziesięciorgiem dzieci w różnym wieku, które mieszkają w ośrodku Salezjanów Don Bosco w Ghanie. Fundacja zbiera pieniądze na przedmioty codziennego użytku, odzież i przybory szkolne. W kwietniu Omenaa Mensah zawiozła dzieciom z Don Bosco paczki z butami, sprzętem sportowym i artykułami szkolnymi, pochodzącymi z darów z Polski.
– Marzyło mi się stworzyć taki serwis, który by dawał tym darczyńcom możliwość takiego trochę bycia, obcowania z tymi dziećmi, czyli zawsze możliwości spojrzenia w swój telefon, zobaczenia, o to jest Joshua, którego ostatnio wsparłem, u niego słychać to i tamto. I to tak naprawdę było celem stworzenia tego serwisu – mówi Omenaa Mensah.
Nowy serwis Omeny Mensah daje Polakom nie tylko możliwość zapoznania się z jej działalnością dobroczynną, lecz także umożliwia czynne jej wsparcie w zakresie edukacji dzieci. W serwisie znajdują się bowiem zdjęcia podopiecznych Omenaa Foundation wraz z ich opisami. Internauci mogą dzięki temu zapoznać się z historią życia każdego dziecka, poznać jego marzenia i plany na przyszłość. Wystarczy jedno kliknięcie pod fotografią, aby przekazać nawet drobną kwotę na pomoc konkretnemu dziecku.
– Znajdziecie tam zdjęcia moich podopiecznych, moich dzieciaków z Afryki Zachodniej, które warto wspierać w edukacji. Można wpłacać takie kwoty, jakie się chce. Koszty administracyjne są niewielkie, około 20 proc., a całe 80 proc. idzie już na konkretne dzieci, na ich utrzymanie, edukację – mówi Omenaa Mensah.
Fundacja Omeny Mensah planuje także wybudowanie szkoły przy ośrodku Don Bosco. Zdaniem prezenterki możliwość nauki i zdobycia wykształcenia jest najważniejszym elementem pomocy dzieciom w Afryce. Większość podopiecznych jej fundacji to dzieci ulicy, dla których wykształcenie jest jedyną szansą na wyrwanie się z nędzy. Dlatego za pośrednictwem nowego serwisu zbiera pieniądze właśnie na opłacenie nauki swoich podopiecznych.
Czytaj także
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
- 2024-06-27: Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-06-03: Filip Chajzer: Ciągły hejt i to, że non stop musiałem z kimś walczyć, przestało mi się spinać ze sobą. Moje 40. urodziny to jest rozpoczęcie gry już na moich zasadach
- 2024-06-11: Filip Chajzer: Przyszłości nie chciałbym wiązać z mediami, ale z biznesem. W telewizji chcę być tylko hobbystycznie, bo jestem urodzonym reporterem
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-26: Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów
- 2024-04-03: Klimat i energetyka zdominowały dyskusje przed wyborami samorządowymi. Wyborcy oczekują zielonych zmian i taniej energii [DEPESZA]
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.