Newsy

Piotr Rubik przygotowuje widowisko dla dzieci. Ma wziąć w nim udział jego córka.

2013-11-12  |  08:40
Piotr Rubik pracuje nad nowym projektem muzycznym. Będzie on nietypowy, bo wszystkie utwory powstają z myślą o najmłodszych i przez najmłodszych będą wykonywane. W koncertach weźmie udział być może nawet Helenka córka kompozytora. Próby ruszą wiosną.

Inspiracją i motywacją do nowych kompozycji są dla Piotra Rubika jego dwie córeczki: pięcioletnia Helena i półroczna Alicja. Starsza ma już za sobą udany debiut sceniczny. Razem z tatą zaśpiewała skomponowaną specjalnie dla niej, „Piosenkę dla Helenki”. Praca z dziećmi tak bardzo spodobała się Rubikowi, że postanowił pójść krok dalej.

– Będzie to duży koncert dla dzieci, w którym występują dzieci i ja nimi dyryguję. Mam nadzieję, że mi się uda go zrealizować, bo utwór jest już gotowy.  – mówi Piotr Rubik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Kompozytor przyznaje, że w dzieciach drzemie olbrzymi potencjał i talent, który trzeba rozwijać. Sam od siódmego roku życia uczył się grać na wiolonczeli. Praca z najmłodszymi to dla niego wyzwanie, ale i przyjemność.

– Na pewno będzie to bardzo miła współpraca. Tak naprawdę próby się dopiero zaczną na wiosnę – informuje Piotr Rubik.

Premierowy koncert odbędzie się w Sali Kongresowej w Warszawie. Kompozytor planuje też trasę koncertową po Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.