Mówi: | Elżbieta Wierzbicka |
Funkcja: | organizatorka konkursu |
Firma: | Miss World Poland |
Po raz pierwszy zostanie wybrana Miss World Poland. Zwyciężczyni będzie polską kandydatką do Miss World
Wystartowała pierwsza edycja Miss World Poland. Jest to jedyny konkurs piękności, który może wyłonić polską kandydatkę do tytułu Miss World. Motto imprezy to „Piękno z przesłaniem”, w imię którego organizatorzy zrezygnowali z pokazów bikini. Najpiękniejsza Polka zostanie koronowana we wrześniu, a w grudniu pojedzie do Chin na konkurs Miss World.
Miss World Poland jest obecnie jedyną imprezą, która ma prawo wyłaniać polską przedstawicielkę na konkurs Miss World. Zwyciężczyni ma to zagwarantowane razem z koroną. Do tej pory zwycięstwo w jakimkolwiek konkursie piękności nie dawało takiej gwarancji.
– Nie zawsze było tak, że dziewczyna z konkursu np. Miss Polonii jechała na Miss World czy Miss Universe. My chcemy przez tę nową markę wprowadzić jasny, czytelny przekaz, że dziewczyna, która wygra ten konkurs, jedzie na Miss World. Nie będzie żadnych dodatkowych eliminacji, żadnego innego wyboru – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elżbieta Wierzbicka, twórczyni konkursu Miss World Poland, organizatorka wielu polskich konkursów tego typu, m.in. Miss Polonia.
Motto konkursu Miss World, a więc także i Miss World Poland, to „Piękno z przesłaniem”. Oznacza to, że uroda fizyczna nie jest jedynym elementem podlegającym ocenie jurorów. Równie ważna jest nieposzlakowana opinia oraz pomoc potrzebującym. W Polskiej edycji kandydatki do korony będą się koncentrować na pomocy utalentowanym dzieciom z biednych rodzin. Realizacja motta konkursu przejawia się także w rezygnacji z pokazów w bikini. W zeszłym roku decyzję tę podjęła Julia Morley, organizatorka Miss World.
– Zdecydowała, że jest bardzo dużo kontrowersji z różnych środowisk, także tych feministycznych, odnośnie konkursu bikini. Chciała również pokazać, że realizuje misję „Piękna z przesłaniem”, i żeby już nie zwracać uwagi na dziewczyny w sposób bardzo oceniający ich wygląd, ale to, co mają do powiedzenia, co sobą reprezentują, to, co realizują przez cały rok w swoich krajach – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Konkurs Miss World Poland ruszył 1 czerwca 2015 roku. Mogą się do niego zgłaszać dziewczyny w wieku od 18 do 24 lat. Zgłoszenia należy przesyłać drogą mailową poprzez stronę internetową konkursu. Do finału przejdzie 16 pań, które na wrześniowej gali zaprezentują się w pięciu wyjściach, m.in. w sukniach wieczorowych, koktajlowych i sportowych.
– Tytuł Miss World Poland zobowiązuje później taką dziewczynę do reprezentowania Polski podczas światowego finału, który odbędzie się 19 grudnia w Chinach i również współpracę w tym zakresie, w którym chcemy realizować ten konkurs w Polsce, czyli działalność charytatywna czy reprezentowanie Polski – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Konkurs Miss World odbywa się nieprzerwanie od 1951 roku. Spośród uczestniczących w nim Polek największy sukces odniosła Aneta Kręglicka, która w 1989 roku zdobyła koronę i tytuł najpiękniejszej kobiety świata.
Czytaj także
- 2025-07-11: Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-05-30: Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Media
Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.