Mówi: | Elżbieta Wierzbicka |
Funkcja: | organizatorka konkursu |
Firma: | Miss World Poland |
Po raz pierwszy zostanie wybrana Miss World Poland. Zwyciężczyni będzie polską kandydatką do Miss World
Wystartowała pierwsza edycja Miss World Poland. Jest to jedyny konkurs piękności, który może wyłonić polską kandydatkę do tytułu Miss World. Motto imprezy to „Piękno z przesłaniem”, w imię którego organizatorzy zrezygnowali z pokazów bikini. Najpiękniejsza Polka zostanie koronowana we wrześniu, a w grudniu pojedzie do Chin na konkurs Miss World.
Miss World Poland jest obecnie jedyną imprezą, która ma prawo wyłaniać polską przedstawicielkę na konkurs Miss World. Zwyciężczyni ma to zagwarantowane razem z koroną. Do tej pory zwycięstwo w jakimkolwiek konkursie piękności nie dawało takiej gwarancji.
– Nie zawsze było tak, że dziewczyna z konkursu np. Miss Polonii jechała na Miss World czy Miss Universe. My chcemy przez tę nową markę wprowadzić jasny, czytelny przekaz, że dziewczyna, która wygra ten konkurs, jedzie na Miss World. Nie będzie żadnych dodatkowych eliminacji, żadnego innego wyboru – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elżbieta Wierzbicka, twórczyni konkursu Miss World Poland, organizatorka wielu polskich konkursów tego typu, m.in. Miss Polonia.
Motto konkursu Miss World, a więc także i Miss World Poland, to „Piękno z przesłaniem”. Oznacza to, że uroda fizyczna nie jest jedynym elementem podlegającym ocenie jurorów. Równie ważna jest nieposzlakowana opinia oraz pomoc potrzebującym. W Polskiej edycji kandydatki do korony będą się koncentrować na pomocy utalentowanym dzieciom z biednych rodzin. Realizacja motta konkursu przejawia się także w rezygnacji z pokazów w bikini. W zeszłym roku decyzję tę podjęła Julia Morley, organizatorka Miss World.
– Zdecydowała, że jest bardzo dużo kontrowersji z różnych środowisk, także tych feministycznych, odnośnie konkursu bikini. Chciała również pokazać, że realizuje misję „Piękna z przesłaniem”, i żeby już nie zwracać uwagi na dziewczyny w sposób bardzo oceniający ich wygląd, ale to, co mają do powiedzenia, co sobą reprezentują, to, co realizują przez cały rok w swoich krajach – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Konkurs Miss World Poland ruszył 1 czerwca 2015 roku. Mogą się do niego zgłaszać dziewczyny w wieku od 18 do 24 lat. Zgłoszenia należy przesyłać drogą mailową poprzez stronę internetową konkursu. Do finału przejdzie 16 pań, które na wrześniowej gali zaprezentują się w pięciu wyjściach, m.in. w sukniach wieczorowych, koktajlowych i sportowych.
– Tytuł Miss World Poland zobowiązuje później taką dziewczynę do reprezentowania Polski podczas światowego finału, który odbędzie się 19 grudnia w Chinach i również współpracę w tym zakresie, w którym chcemy realizować ten konkurs w Polsce, czyli działalność charytatywna czy reprezentowanie Polski – mówi Elżbieta Wierzbicka.
Konkurs Miss World odbywa się nieprzerwanie od 1951 roku. Spośród uczestniczących w nim Polek największy sukces odniosła Aneta Kręglicka, która w 1989 roku zdobyła koronę i tytuł najpiękniejszej kobiety świata.
Czytaj także
- 2024-06-21: Szkoły nie przygotowują uczniów na wejście w dorosłość. Oceny wciąż ważniejsze od kompetencji przyszłości i kreatywności
- 2024-05-31: Martyna Wojciechowska: Mamy tematy do „Kobiety na krańcu świata” na kolejnych 15 sezonów. Część bohaterek nie wie o moim istnieniu, ale ja je od dawna obserwuję
- 2024-05-22: Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii
- 2024-03-20: Michel Moran: W „MasterChef Nastolatki” mamy ambitnych i utalentowanych uczestników. Oni mają nowocześniejsze pomysły niż ja
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-05: Polacy przechodzą przyspieszony kurs inwestowania, ale wciąż niewiele wiedzą o rynku kapitałowym. Wypadają pod tym względem gorzej niż Czesi i Słowacy
- 2023-11-15: Saturatory pozwalają w ciągu czterech lat zaoszczędzić niemal 1,8 tys. jednorazowych, plastikowych butelek. Po rozwiązania zero waste sięga coraz więcej Polaków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.