Newsy

Po raz pierwszy zostanie wybrana Miss World Poland. Zwyciężczyni będzie polską kandydatką do Miss World

2015-07-21  |  06:40
Mówi:Elżbieta Wierzbicka
Funkcja:organizatorka konkursu
Firma:Miss World Poland
  • MP4
  • Wystartowała pierwsza edycja Miss World Poland. Jest to jedyny konkurs piękności, który może wyłonić polską kandydatkę do tytułu Miss World. Motto imprezy to „Piękno z przesłaniem”, w imię którego organizatorzy zrezygnowali z pokazów bikini. Najpiękniejsza Polka zostanie koronowana we wrześniu, a w grudniu pojedzie do Chin na konkurs Miss World.

    Miss World Poland jest obecnie jedyną imprezą, która ma prawo wyłaniać polską przedstawicielkę na konkurs Miss World. Zwyciężczyni ma to zagwarantowane razem z koroną. Do tej pory zwycięstwo w jakimkolwiek konkursie piękności nie dawało takiej gwarancji.

    – Nie zawsze było tak, że dziewczyna z konkursu np. Miss Polonii jechała na Miss World czy Miss Universe. My chcemy przez tę nową markę wprowadzić jasny, czytelny przekaz, że dziewczyna, która wygra ten konkurs, jedzie na Miss World. Nie będzie żadnych dodatkowych eliminacji, żadnego innego wyboru – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elżbieta Wierzbicka, twórczyni konkursu Miss World Poland, organizatorka wielu polskich konkursów tego typu, m.in. Miss Polonia.

    Motto konkursu Miss World, a więc także i Miss World Poland, to „Piękno z przesłaniem”. Oznacza to, że uroda fizyczna nie jest jedynym elementem podlegającym ocenie jurorów. Równie ważna jest nieposzlakowana opinia oraz pomoc potrzebującym. W Polskiej edycji kandydatki do korony będą się koncentrować na pomocy utalentowanym dzieciom z biednych rodzin. Realizacja motta konkursu przejawia się także w rezygnacji z pokazów w bikini. W zeszłym roku decyzję tę podjęła Julia Morley, organizatorka Miss World.

    – Zdecydowała, że jest bardzo dużo kontrowersji z różnych środowisk, także tych feministycznych, odnośnie konkursu bikini. Chciała również pokazać, że realizuje misję „Piękna z przesłaniem”, i żeby już nie zwracać uwagi na dziewczyny w sposób bardzo oceniający ich wygląd, ale to, co mają do powiedzenia, co sobą reprezentują, to, co realizują przez cały rok w swoich krajach – mówi Elżbieta Wierzbicka.

    Konkurs Miss World Poland ruszył 1 czerwca 2015 roku. Mogą się do niego zgłaszać dziewczyny w wieku od 18 do 24 lat. Zgłoszenia należy przesyłać drogą mailową poprzez stronę internetową konkursu. Do finału przejdzie 16 pań, które na wrześniowej gali zaprezentują się w pięciu wyjściach, m.in. w sukniach wieczorowych, koktajlowych i sportowych.

    – Tytuł Miss World Poland zobowiązuje później taką dziewczynę do reprezentowania Polski podczas światowego finału, który odbędzie się 19 grudnia w Chinach i również współpracę w tym zakresie, w którym chcemy realizować ten konkurs w Polsce, czyli działalność charytatywna czy reprezentowanie Polski – mówi Elżbieta Wierzbicka.

    Konkurs Miss World odbywa się nieprzerwanie od 1951 roku. Spośród uczestniczących w nim Polek największy sukces odniosła Aneta Kręglicka, która w 1989 roku zdobyła koronę i tytuł najpiękniejszej kobiety świata.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nowe technologie

    Gwiazdy

    Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze

    Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.

    Handel

    Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

    Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.