Mówi: | Janusz Józefowicz |
Funkcja: | dyrektor artystyczny Teatru Buffo |
„Polita” przenosi się z Torwaru do Studio Buffo. Janusz Józefowicz: nie wytrzymaliśmy tego finansowo
Dotychczas widowisko muzyczne, stworzone na podstawie biografii jednej z największych gwiazd kina niemego Poli Negri, wystawiane było na warszawskim Torwarze. Nowa odsłona „Polity” jest bardziej kameralna od prezentowanej do tej pory.
– W kameralnych warunkach jesteśmy bliżej aktora. Efekt 3D rzeczywiście działa również w tych warunkach. Ubolewam nad tym, że nie ma w Warszawie miejsca, gdzie można tego typu duże rzeczy pokazywać. Nie ma takiego myślenia, że w stolicy powinna być sala, która daje możliwość realizacji tego typu nowatorskich projektów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Janusz Józefowicz.
„Polita” opowiada o Poli Negri, jedynej polskiej aktorce, która odniosła międzynarodowy sukces w branży filmowej. Urodzona na warszawskim Powiślu Apolonia Chałupiec dzięki talentowi, ciężkiej pracy i szczęściu stała się jedną z najpopularniejszych gwiazd Hollywood lat 20. Spektakl wykorzystuje elementy technologii 3D.
– To pierwsza na świecie próba połączenia techniki stereoskopowej z żywym teatrem. Widzowie oglądają spektakl w okularach, w jakich zazwyczaj ogląda się filmy trójwymiarowe, a my pokazujemy jednocześnie i materiał 3D, który powstał w warszawskim studiu Platige Image, i żywych aktorów. Te światy się przenikają. Daje to rzeczywiście bardzo ciekawe wrażenia estetyczne. Sam jestem ciekawy, co z tego wyjdzie – mówi Janusz Józefowicz.
Spektakl „Polita” będzie można obejrzeć w Teatrze Buffo 26 i 27 maja.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.