Newsy

„Polita” przenosi się z Torwaru do Studio Buffo. Janusz Józefowicz: nie wytrzymaliśmy tego finansowo

2014-05-19  |  06:50
Mówi:Janusz Józefowicz
Funkcja:dyrektor artystyczny Teatru Buffo
  • MP4
  • Pierwszy na świecie musical realizowany w technologii 3D „Polita” w reżyserii Janusza Józefowicza z Nataszą Urbańską w roli głównej został przeniesiony do teatru Studio Buffo. 26 i 27 maja odbędą się pierwsze spektakle na nowej scenie. O przeniesieniu spektaklu zadecydowały względy finansowe.

    Dotychczas widowisko muzyczne, stworzone na podstawie biografii jednej z największych gwiazd kina niemego Poli Negri, wystawiane było na warszawskim Torwarze. Nowa odsłona „Polity” jest bardziej kameralna od prezentowanej do tej pory.

    W kameralnych warunkach jesteśmy bliżej aktora. Efekt 3D rzeczywiście działa również w tych warunkach. Ubolewam nad tym, że nie ma w Warszawie miejsca, gdzie można tego typu duże rzeczy pokazywać. Nie ma takiego myślenia, że w stolicy powinna być sala, która daje możliwość realizacji tego typu nowatorskich projektów – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Janusz Józefowicz.
    Zmiana lokalizacji podyktowana była względami finansowymi.
     
     – Nie wytrzymaliśmy tego finansowo, zostawiliśmy na Torwarze dużo pieniędzy, ponad 1,5 mln zł, sami będąc troszkę pod kreską. Spektakl był bardzo drogi w przygotowaniu i okazuje się, że również bardzo drogi w eksploatacji. Jeżeli się nie ma swojego miejsca, jeżeli nie ma się swojej dużej sceny, to trzeba ponieść ogromne koszty – podkreśla Janusz Józefowicz.

    „Polita” opowiada o Poli Negri, jedynej polskiej aktorce, która odniosła międzynarodowy sukces w branży filmowej. Urodzona na warszawskim Powiślu Apolonia Chałupiec dzięki talentowi, ciężkiej pracy i szczęściu stała się jedną z najpopularniejszych gwiazd Hollywood lat 20. Spektakl wykorzystuje elementy technologii 3D.

    To pierwsza na świecie próba połączenia techniki stereoskopowej z żywym teatrem. Widzowie oglądają spektakl w okularach, w jakich zazwyczaj ogląda się filmy trójwymiarowe, a my pokazujemy jednocześnie i materiał 3D, który powstał w warszawskim studiu Platige Image, i żywych aktorów. Te światy się przenikają. Daje to rzeczywiście bardzo ciekawe wrażenia estetyczne. Sam jestem ciekawy, co z tego wyjdzie – mówi Janusz Józefowicz.

    Spektakl „Polita” będzie można obejrzeć w Teatrze Buffo 26 i 27 maja.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.