Newsy

Polskie gwiazdy nie wykorzystują potencjału mediów społecznościowych. Eksperci chwalą Ewę Chodakowską i Dawida Wolińskiego

2014-05-29  |  06:50
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Piotr Bucki
    Funkcja:wykładowca, trener, specjalista od komunikacji
    Firma:Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni
  • MP4
  • Media społecznościowe to obecnie najpotężniejsze narzędzie do kreowania wizerunku, również wśród gwiazd. Dzięki Facebookowi, Instagramowi czy Twitterowi artyści mają większą kontrolę nad treścią, która przedostaje się do mediów. Według ekspertów wśród polskich celebrytów potencjał mediów społecznościowych najlepiej wykorzystują Ewa Chodakowska i Dawid Woliński.

    Celebryci często wykorzystują Instagram jako medium, za pośrednictwem którego mogą pokazywać swoją kontrolowaną twarz. To również pokazuje, jak niektórzy gorzej lub lepiej radzą sobie z tym, jak odbierają ich inni. Na przykład Ewa Chodakowska świetnie buduje swoją społeczność wokół swojej idei trenowania wszystkich Polek i Polaków. Jako jedna z niewielu naprawdę zarządza wielką społecznością fanów i udaje jej się utrzymywać bardzo wysoki wskaźnik zaangażowania. Każdemu specjaliście od social media na pewno może zaimponować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Bucki, wykładowca, trener i specjalista od komunikacji z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.

    Mimo to trenerce zdarzyło się również kilka wpadek, kiedy pod wpływem emocji odpowiadała na zarzuty hejterów. Według ekspertów polskie gwiazdy nie mają doświadczenia w radzeniu sobie z negatywnymi komentarzami na ich temat i często poświęcają czas i energię na błahe konflikty.

    Polskim gwiazdom przydałyby się porady specjalistów od wizerunku, osób, które potrafią doradzić w kryzysie. Bo w sytuacji, kiedy zaczynamy być krytykowani, pokazujemy czasami, że nie dajemy sobie rady z naszymi emocjami – tłumaczy Bucki.

    Poza Chodakowską biegłością w wykorzystywaniu mediów społecznościowych do promocji swojej osoby pochwalić się może Dawid Woliński. Projektant wzbudza gorącą dyskusję na portalach plotkarskich za sprawą serii zdjęć w windzie, na których pokazywał fanom swoje codzienne stylizacje. Wolińskiemu szybko przypięto łatkę najbardziej narcystycznego polskiego celebryty. Później okazało się, że fotografie były elementem zaplanowanej strategii promocyjnej: projektant stał się dużo bardziej rozpoznawalny, a jedno ze zdjęć zostało wylicytowane w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

    Mistrzami mediów społecznościowych są zagraniczne gwiazdy, które doskonale wykorzystują ich potencjał. Ostatnio Beyonce zdołała utrzymać w tajemnicy plany związane z wydaniem nowego albumu. Artystka informacją na ten temat podzieliła się z fanami właśnie za pośrednictwem Instragama. Różnice między polskimi a zagranicznymi celebrytami wynikają z tego, że gwiazdy za granicą częściej powierzają kreowanie swojego wizerunku profesjonalistom. W Polsce to nadal rzadkość.

    Ciekawe jest, że gwiazdy popełniają błędy związane z technicznymi aspektami. Problem sprawiają na przykład tzw. hashtagi. Nie hashtaguje się wszystkich spójników, nie hashtaguje się wszystkiego, co się da – mówi Piotr Bucki.

    Sprawnie prowadzony profil na portalu społecznościowym daje duże korzyści. Dzięki niemu gwiazdy mają większą kontrolę nad tym, co przedostaje się do mediów. Internet ma szerokie możliwości technologiczne, ale trzeba pamiętać, że wszystko, co zostaje wrzucone do sieci, zostaje tam na zawsze.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Teatr

    Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć