Newsy

Prof. Zbigniew Lew-Starowicz: afery seksualne rozbudzają wyobraźnię kobiet

2015-03-26  |  06:50
Mówi:prof. Zbigniew Lew-Starowicz
Funkcja:psychiatra
Firma:konsultant krajowy w dziedzinie seksuologii
  • MP4
  • Profesor Zbigniew Lew-Starowicz uważa, że nagłaśniane przez media afery seksualne zamiast oburzać, rozbudzają wyobraźnię, szczególnie kobiet. W konsekwencji wzrastają ich wymagania w łóżku. Mężczyźni z kolei zaczynają się bać o to, czy będą potrafili sprostać oczekiwaniom partnerki.

    Zdaniem prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza afery seksualne zdarzały się zawsze, nie były tylko tak nagłaśniane, jak się to dzieje w ostatnim czasie.

    Teraz taka afera natychmiast trafia do różnych dzienników. Tymczasem w przeszłości też były afery. Pamiętam, w czasach odległej komuny były tzw. różowe baleciki. Dziewczynki tańczyły przed przedstawicielami władzy w skąpych strojach. Wtedy to była wielka afera, ale nie nagłaśniano tego tak, jak teraz – mówi seksuolog.

    Opisywanie i komentowanie afer seksualnych nie oburza jednak, a rozbudza wyobraźnię. Coraz więcej kobiet zaczyna mieć większe wymagania w sferze seksualnej, a to z kolei wywołuje zagubienie mężczyzn.

    Kobiety zyskują, ale mężczyźni zaczynają się lękać – powiedział prof. Zbigniew Lew-Starowicz podczas gali "Osobowości i Sukcesy Roku 2015".

    W ostatnim czasie wybuchły dwa skandale na tle seksualnym. W połowie lutego tygodnik „Wprost” pisał o szefie dużej redakcji, który dopuścił się mobbingu i molestowania seksualnego. Konsekwencją tego artykułu było odejście z pracy Kamila Durczoka, szefa redakcji „Faktów” stacji TVN. Dziennikarz zapowiedział jednak walkę w sądzie o dobre imię. Z kolei w marcu portal TagTheSponsor ujawnił prowokację, którą przeprowadził w związku z prostytucją modelek z Instagrama. Blogerzy podszyli się pod arabskich szejków i proponowali dziewczynom wyjazd na jacht oraz świadczenie usług, m.in. koprofilię.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Firma

    Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

    Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

    Media

    Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

    Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.