Newsy

Rafał Maślak: historia Dominika z Bieżunia zasmuciła mnie i zainspirowała do działania

2015-07-28  |  06:50

Rafał Maślak chce pomagać młodym ludziom, którzy są ofiarami przemocy psychicznej fizycznej  w szkołach. Uważa, że skala problemu jest olbrzymia. On sam w ciągu 5 dni otrzymał 700 e-maili z historiami nastolatków nękanych przez rówieśników. Napisał już list otwarty w tej sprawie do premier Ewy Kopacz.

Do zajęcia się tym tematem zmotywowała go historia nastolatka Dominika z Bieżunia, który popełnił samobójstwo, bo był wyśmiewany przez kolegów.

Po obejrzeniu materiału o Dominiku doświadczyłem ogromnego smutku i oczy mi się zaszkliły. Postanowiłem, że napiszę post dotyczący przemocy. Był ogromny odzew. Wciąż spływa mnóstwo e-maili opisujących rozmaite historie. To mnie zainspirowało do działania – mówi model w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Mister Polski w ciągu 5 dni otrzymał 700 e-maili od uczniów, którzy czują się ofiarami przemocy. Niedawno napisał więc list otwarty w tej sprawie do premier Ewy Kopacz, aby nagłośnić problem.

On sam również spotkał się z przemocą w sieci w  postaci hejtów. Jest jednak odporny na takie ataki.

Jestem silny i mam podstawy, żeby się nie przejmować takim postami. Zdobyłem tytuł, zostałem wyróżniony, więc na moją psychikę hejty nie oddziałują – mówi Rafał Maślak.

Zdaje sobie jednak sprawę z tego, że młodzi ludzie są bezbronni wobec ataków ze strony rówieśników, zarówno w sieci, jak i w realnym świecie.

Jeśli ktoś jest zamknięty w sobie, ma środowisko, które go nie akceptuje, do tego jeszcze dochodzą hejty z internetu, to jest mu bardzo trudno. Często tacy ludzie nie radzą sobie z tym i dochodzi później do takich tragedii, jak ta z Dominikiem – mówi Rafał Maślak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.