Newsy

Sharon Stone i Andie MacDowell noszą biżuterię polskiej projektantki

2014-03-18  |  07:00
Hollywoodzkie gwiazdy doceniły polską projektantkę biżuterii Annę Orską. Rękodzieła jubilerskie artystki noszą między innymi  Sharon Stone i Andie MacDowell. Biżuteria artystyczna nadaje wyjątkowego charakteru każdej stylizacji. Jej twórcy inspirują się w większym stopniu ponadczasowymi trendami niż sezonowymi nowinkami. Dzięki temu, w ich pracowniach, powstaje biżuteria bardziej różnorodna od tej , którą można kupić w sieciowych salonach jubilerskich.

Designerską biżuterię pokochały gwiazdy. Rękodzieła jubilerskie Anny Orskiej noszą między innymi: Grażyna Torbicka, Katarzyna Figura, Andie MacDowell, Sharon Stone. Poznańska projektantka otrzymała nawet zdjęcie gwiazdy „Nagiego instynktu” w zrobionym na specjalne zamówienie naszyjniku.

Tak sobie myślałam, że jeśli ktoś ma tę biżuterię, to pewnie nie przyjdzie mu do głowy, żeby taki gest wykonać. Pamiętam, że to zdjęcie, które dostałam, było takim zdjęciem bardzo roboczym, gdzieś zrobionym na ulicy. Ale się wzruszyłam, bo pomyślałam sobie, że to nie jest tak, że to gdzieś ląduje w szufladzie, tylko naprawdę ktoś to nosi i użytkuje. To było bardzo miłe  przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Anna Orska.

Biżuteria artystyczna przeznaczona jest dla kobiet lubiących unikatowe wzornictwo i oryginalne materiały. Twórcy takiej biżuterii wykorzystują w swojej pracy zarówno tradycyjne materiały jubilerskie, takie jak kamienie szlachetne i półszlachetne, złoto, srebro i kryształy Swarovskiego, jak i te mniej oczywiste, między innymi sznurek, drewno i stare monety.

Surowiec, którego się kiedyś używało, kruszec, był bardzo drogi. W tej chwili, poprzez różnego rodzaju technologie galwanizowanie, posrebrzanie, pozłacanie możemy osiągnąć bardzo podobne z wyglądu tworzywo, które ma tę samą mięsistość, ten sam ciężar, natomiast ze względu na surowiec jest tańsze  tłumaczy Anna Orska, projektantka biżuterii artystycznej.

Tradycyjne salony jubilerskie oferują w ciągu roku dwie kolekcje inspirowane sezonowymi trendami mody. W pracowniach biżuterii designerskiej powstaje ich znacznie więcej. Niektórzy artyści proponują swoim klientkom niemal wyłącznie limitowane serie. Szukając pomysłów, nie ograniczają się oni do obowiązujących trendów, w równym stopniu inspirację stanowić może przyroda, przeczytana książka lub obejrzany film.

Te trendy, które obserwujemy w tej chwili, na rynku modowym są chwilowe, czyli trwają sezon. Bardziej mnie interesują takie trendy, które są trendami globalnymi. W momencie, kiedy człowiek rozumie, skąd to się bierze, czyli nie ogląda magazynu i mówi: aha, w tej chwili będą modne takie, a nie inne historie, tylko zaczyna rozumieć z czego te trendy wynikają. One wynikają bardzo często z tego, co się dzieje na świecie podkreśla projektantka.

Biżuterię powinno się dobierać do okazji, rodzaju stroju, jak i sylwetki. Twórcy biżuterii artystycznej namawiają jednak do eksperymentowania ze swoim wizerunkiem i przełamywania schematów. Osobom ceniącym minimalizm proponują założenie, choćby raz na jakiś czas, bardziej ekstrawaganckich ozdób. Biżuteria artystyczna, jak żadna inna, nadaje się bowiem do kreowania indywidualnego stylu. Powinno się to jednak odbywać w zgodzie z zasadą: im mniej, tym lepiej.

Trzeba mieć w sobie odwagę na zmianę i próbować dopasowywać tę biżuterię tak, żeby tworzyła coś nowego, nie była takim elementem, który już powielamy w swojej szafie, garderobie czy w biżuterii. Sama widzę po sobie, że noszenie biżuterii na pewno przykuwa wzrok i dodaje lekkości i elegancji, z którą dobrze się czuję. Jest w pewien sposób bardzo wymowna dodaje Anna Orska.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.