Newsy

Święty Mikołaj: Najwięcej listów pochodzi z Polski. Dzieci proszą w nich często o dobrą atmosferę w domu i szkole

2019-12-06  |  06:16

W tym roku Święty Mikołaj przyjechał z dalekiej Laponii do Zabrza na zaproszenie Poczty Polskiej. Ujawnił, o co najczęściej proszą dzieci w listach, które do niego wysyłają. Okazało się, że najmłodsi bardzo często pragną po prostu miłości, spokoju czy rodzinnej atmosfery. Nie zawsze marzą o drogich ubraniach lub najnowszych zabawkach. Mikołaj dodał, że tym razem, podobnie jak w poprzednich latach, duża ilość specjalnie przygotowanych paczek dotrze do Polski, by sprawić radość wyczekującym dzieciom.

Coroczne, świąteczne prezenty zawsze sprawiają najmłodszym niezapomnianą radość. Jednak już samo pisanie listu do Świętego Mikołaja jest dla nich dużym przeżyciem. Jak twierdzi Święty Mikołaj, dzieci z naszego kraju bardzo często ślą do niego swoje prośby.

– Zawsze z Polski jest dużo listów, a w tym roku największy procent jest z Polski – mówi redakcji Newseria Lifestyle Święty Mikołaj.

Choć prezenty często kojarzą się z dobrami ściśle materialnym, okazuje się, że dzieci od Świętego Mikołaja nie zawsze pragną otrzymać jedynie zabawki czy inne popularne gadżety. Często w swoich listach proszą o to, by w ich życiu wszystko układało się pomyślnie. Najmłodsi myślą także o przyszłości swojej oraz najbliższych. Wiedzą, że Święta to wyjątkowy okres, przeznaczony na wzajemną miłość i serdeczność.

– Często są prośby w listach, żeby wszystko było dobrze w domu i w szkole. Oczywiście też są listy dotyczące prezentów. Bardzo lubię to, że dzieci myślą nie tylko o prezentach, lecz także o życiu – mówi Mikołaj.

Święty dodał także, że o tym, ile dokładnie paczek dotrze do Polski tym razem, dowie się dopiero w przyszłym roku. Wie jednak, że ich ilość będzie wystarczająca i nikt nie poczuje się odrzucony czy pominięty. Dodaje, że dzięki pomocy Poczty Polskiej wszystkie pakunki zostaną dostarczone na czas i sprawią, że na dziecięcych twarzach zagości uśmiech i pojawi się radość.

– Statystykę będę znał dopiero w następnym roku. Ale dużo, na pewno. Poczta Polska jest bardzo ważna. Dzięki niej wszystkie prezenty dotrą do domów – przyznaje Święty Mikołaj.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.