Mówi: | Mariusz Pujszo, producent filmowy Ewa Minge, projektantka mody Aleksandra Defitowska, dyrektor sprzedaży Wittchen |
Wittchen, Tomasz Ossoliński i linie lotnicze KLM wśród laureatów nagrody „Luksusowa Marka Roku 2014″
W niedzielę w Warsaw Plaza Hotel w Warszawie odbyła się gala „Luksusowa Marka Roku 2014″, podczas której zostały nagrodzone firmy proponujące najbardziej ekskluzywne produkty oraz usługi. Uroczystość poprowadzili Tomasz Stockinger i Wiola Gut. Wśród laureatów znaleźli się m.in. firma Wittchen, Newseria Lifestyle, Wakacje.pl, Villa Italia oraz Tomasz Ossoliński.
Organizatorzy gali wychodzą z założenia, że w Polsce istnieją marki oferujące usługi oraz produkty na światowym poziomie, niektóre z nich są Polakom bardzo dobrze znane, inne potrzebują promocji, by zaistnieć na rynku.
– Wydaje mi się, że powoli doganiamy zachód w kwestii luksusu, a czasami się udaje ich prześcignąć. Każdy marzy o jakimś luksusie, ale ten luksus to nie musi być Bentley, mieszkanie o powierzchni 200 metrów kwadratowych czy swój samolot, ale że stać go na odrobinę luksusu, czegoś o czym marzył, czegoś takiego wyrafinowanego, oryginalnego, niepospolitego, niebanalnego. Dla każdego jest to co innego. Dla jednego są to ubrania, dla jednych są to jakieś usługi luksusowe – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariusz Pujszo, pomysłodawca corocznego polskiego „przewodnika po luksusie”.
Mówiąc o luksusie , Pujszo odniósł się do swoich osobistych przeżyć, kiedy jako młody człowiek mieszkał we Francji, gdzie pracował jako statysta.
– Gdy moi znajomi pytają mnie: Mariusz, co dla Ciebie znaczy luksus, zawsze wspominam czasy, kiedy mieszkałem we Francji i było mi bardzo ciężko. Wiedziałem, że bogaci Francuzi wyjeżdżają np. na Mauritius i mówiłem: Boże, taka luksusowa wyspa, takie luksusowe hotele, może ja kiedyś dam radę pojechać. I tak marzyłem, marzyłem i sobie wymarzyłem – wspomina aktor.
Z kolei dla Ewy Minge największym luksusem jest możliwość leniuchowania przez cały dzień. Słynna projektantka przyznaje, że takie chwile zdarzają się bardzo rzadko.
– Luksus to jest ten moment, kiedy mogę sobie pozwolić na to, żeby nie wstać z łóżka i czytać książkę przez cały dzień. Natomiast jeśli mówimy o luksusie w dziedzinie przedmiotów sztuki użytkowej czy usług, to luksus z całą pewnością jest bardzo złożony. Kiedyś uważano luksus za coś, co jest niezwykle drogie, bardzo piękne, co przykuwa nasze spojrzenie, jest nieosiągalne czy też elitarnie osiągalne. Obecnie luksus jest już dostępny dla szerszej rzeszy, z tym że oprócz tego, że przedmioty czy usługi są pięknie podane, muszą być jeszcze w środku bardzo inteligentne, przyjazne środowisku i człowiekowi, który będzie z nich korzystał – mówi Ewa Minge.
Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. marka Wittchen, która drugi rok z rzędu została nagrodzona w kategorii „galanteria skórzana”.
– Dla nas jest to bardzo ważne wyróżnienie. Cieszymy się, że nasi konsumenci, klienci, którzy nas kochają i są z nami na co dzień, docenili nas i uważają nasze produkty za uksusowe. Od 1989 roku, czyli już prawie 25 lat Wittchen dba o dobro Polek, ich szaf, przede wszystkim jeśli chodzi o torebki, a ostatnio nawet o buty. Chcemy rozwijać się przede wszystkim w butach. Do tej pory nasze obuwie było takie bardzo klasyczne, aczkolwiek wygodne. Od kliku lat dbamy o to, żeby było z pazurem, więc pojawia się sporo lakieru, szpilek, brokatu – mówi Aleksandra Defitowska, przedstawicielka Wittchen
Gala wręczenia nagród „Luksusowa Marka” odbyła się po raz piąty. Wśród zaproszonych gości pojawiło się wiele znanych osób ze świata show biznesu, m.in. Ola Szwed, Gosia Baczyńska, Roma Gąsiorowska oraz Izabela Trojanowska.
W czasie ostatnich edycji nagrodzone zostały m.in. firmy: Batycki, Dr Irena Eris, Eva Minge, Cisowianka, Clarena, Roncato, Hotel Krasicki, Stowarzyszenie Hoteli Historycznych, Volvo, Gosia Baczyńska, Wittchen, Renault, Tomasz Jacyków, MUSES Urbańska & Komornicka, Ghelamco, DQ Vodka, Pure Sky Club, Bre Bank, Hawker Beechcraft, LOT, Pako Lorente.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.