Newsy

Zbigniew Urbański: tęsknię do telewizji, bo telewizja to wciąż prestiżowe medium

2019-03-12  |  06:01

Internet jest popularny, ale to w telewizji szukamy prestiżu – mówi prezenter. Obecnie koncentruje się na działalności w sieci, rozwijając nowy projekt, w którym wyjaśnia widzom mechanizm działania różnorodnych urządzeń. Nie ukrywa jednak, że chciałby wrócić do telewizji.

Zbigniew Urbański związał się z telewizją po odejściu z policji, w której pracował przez osiemnaście lat. W programie „Gadżet”, emitowanym na antenie TVN Turbo, oraz kąciku w magazynie porannym Dzień Dobry TVN testował technologiczne nowinki. Z czasem postanowił się związać z portalem Onet.pl, gdzie prowadził programy „Twardy Reset”, „Baby Lab” oraz „Urbański testuje”. Wszystkie te formaty w mniejszym lub większym stopniu związane były z tematem nowych technologii.

Technologie to cały czas mój konik, gadżety też, chociaż już ponad dziesięć lat się tym zajmuję – mówi Zbigniew Urbański agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 

Obecnie prezenter pracuje nad nowym projektem. Jak twierdzi, wszedł w nowe dla niego środowisko i zajmuje się nieco inną tematyką. W nowym programie tłumaczy widzom budowę określonych urządzeń i mechanizm ich działania oraz wyjaśnia, na czym polega ich przydatność bądź nieprzydatność, dla konsumentów.

Program nazywa się „Show me” i mówi o tym wszystkim, nad czym się czasami zastanawiamy. Często zadajemy sobie pytanie, jak to jest możliwe, że to działa, a ja próbuję odpowiedzieć na to pytanie – mówi Zbigniew Urbański.

Prezenter koncentruje się obecnie na działalności internetowej. Twierdzi, że docenia swobodę, jaką daje obecność w sieci – brak nadzoru, możliwość realizowania własnej wizji bez narzuconego z góry scenariusza. Zdaje też sobie sprawę z tego, że internet, zwłaszcza platforma YouTube, cieszy się ogromną popularnością i zapewnia dużą oglądalność. Nie ukrywa jednak, że chętnie wróciłby do telewizji.

Do telewizji człowiek tęskni, bo telewizja to cały czas prestiż. Internet jest popularny, ale prestiżu szukamy zawsze w telewizji. Chciałbym oczywiście prowadzić jakiś program w telewizji, ale na razie się na to nie zapowiada – mówi Zbigniew Urbański.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.