Mówi: | Zbigniew Urbański |
Funkcja: | prezenter |
Zbigniew Urbański: tęsknię do telewizji, bo telewizja to wciąż prestiżowe medium
Internet jest popularny, ale to w telewizji szukamy prestiżu – mówi prezenter. Obecnie koncentruje się na działalności w sieci, rozwijając nowy projekt, w którym wyjaśnia widzom mechanizm działania różnorodnych urządzeń. Nie ukrywa jednak, że chciałby wrócić do telewizji.
Zbigniew Urbański związał się z telewizją po odejściu z policji, w której pracował przez osiemnaście lat. W programie „Gadżet”, emitowanym na antenie TVN Turbo, oraz kąciku w magazynie porannym Dzień Dobry TVN testował technologiczne nowinki. Z czasem postanowił się związać z portalem Onet.pl, gdzie prowadził programy „Twardy Reset”, „Baby Lab” oraz „Urbański testuje”. Wszystkie te formaty w mniejszym lub większym stopniu związane były z tematem nowych technologii.
– Technologie to cały czas mój konik, gadżety też, chociaż już ponad dziesięć lat się tym zajmuję – mówi Zbigniew Urbański agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Obecnie prezenter pracuje nad nowym projektem. Jak twierdzi, wszedł w nowe dla niego środowisko i zajmuje się nieco inną tematyką. W nowym programie tłumaczy widzom budowę określonych urządzeń i mechanizm ich działania oraz wyjaśnia, na czym polega ich przydatność bądź nieprzydatność, dla konsumentów.
– Program nazywa się „Show me” i mówi o tym wszystkim, nad czym się czasami zastanawiamy. Często zadajemy sobie pytanie, jak to jest możliwe, że to działa, a ja próbuję odpowiedzieć na to pytanie – mówi Zbigniew Urbański.
Prezenter koncentruje się obecnie na działalności internetowej. Twierdzi, że docenia swobodę, jaką daje obecność w sieci – brak nadzoru, możliwość realizowania własnej wizji bez narzuconego z góry scenariusza. Zdaje też sobie sprawę z tego, że internet, zwłaszcza platforma YouTube, cieszy się ogromną popularnością i zapewnia dużą oglądalność. Nie ukrywa jednak, że chętnie wróciłby do telewizji.
– Do telewizji człowiek tęskni, bo telewizja to cały czas prestiż. Internet jest popularny, ale prestiżu szukamy zawsze w telewizji. Chciałbym oczywiście prowadzić jakiś program w telewizji, ale na razie się na to nie zapowiada – mówi Zbigniew Urbański.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.