Mówi: | Katarzyna Nowicka |
Funkcja: | rzecznik prasowy |
Firma: | Centrum Nauki Kopernik |
Centrum Nauki Kopernik organizuje wieczory dla dorosłych. Można m.in. posłuchać wykładów o chemii miłości i spróbować drinków wykonanych za pomocą ciekłego azotu
Pragnienie odkrywania świata nie jest tylko domeną dzieci i młodzieży. Ciekawości nie traci się wraz z wiekiem, jednak w ferworze codziennych zajęć trudno znaleźć czas na zaspokajanie naukowej pasji. Zamiast kolejnego seansu w kinie lub serialu w telewizji można więc spędzić wieczór w Centrum, które zapewnia dobrą zabawę i niestandardowe podejście do nauki. Organizuje wieczory przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych, podczas których odbywają się warsztaty, wystawy i projekcje filmów.
Osobom dorosłym muzea i centra nauki kojarzą się głównie z miejscem rodzinnej rozrywki i szkolnych wycieczek. Coraz więcej tego typu instytucji organizuje jednak wieczory tylko dla dorosłej publiczności, podczas których zwiedzający mogą uczestniczyć w warsztatach, pokazach filmowych lub innych wydarzeniach w spokojnej atmosferze, bez obecności dzieci. Centra czynne są wówczas znacznie dłużej niż zwyczajowo, a więc w godzinach dogodnych dla osób pracujących. Warunkiem uczestniczenia w tego typu wieczorach jest ukończone 18 lat.
– Wszystkie wieczory są tematyczne. Udostępniamy nie tylko nasze wystawy, lecz także organizujemy różnego rodzaju spotkania z naukowcami związanymi z tematem danego wieczoru. To jest cykl, każdy wieczór ma inny temat. Są to spotkania z naukowcami, jest muzyka, można również nabyć napoje zrobione za pomocą ciekłego azotu, tudzież suchego lodu – mówi Katarzyna Nowicka, rzecznik prasowy Centrum Nauki Kopernik, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Spośród stałych wystaw Centrum Nauki Kopernik dla osób dorosłych przeznaczona jest „Re:generacja”. Wystawa ta, korzystając z najnowszych odkryć psychologii, socjologii i neurobiologii, prowadzi po świecie emocji i relacji międzyludzkich. Jest to przestrzeń, w której odnajdą się raczej osoby dojrzalsze, które więcej czasu mogą poświęcić na czytanie i rozwiązywanie różnego rodzaju quizów niż na obcowanie z eksponatami wymagającymi bardziej zaangażowania fizycznego. Dlatego galeria przeznaczona jest dla osób powyżej 14. roku życia.
– Jest to także miejsce, które zwiedza się i odwiedza głównie rodzinnie. Nasze eksponaty są przygotowane tak, by mogły z nich korzystać dzieci. Mają w sobie jednak dużo elementów, które wymagają trochę zastanowienia się, przemyślenia, głębszej analizy, a to bardziej angażuje osoby dorosłe. Choć oczywiście, kiedy przychodzi się tutaj z dziećmi, to głównie ten czas poświęca się na bycie z nimi – mówi Katarzyna Nowicka.
Najbliższy wieczór dla dorosłych w Centrum Nauki Kopernik odbędzie się 26 lutego. Publiczność będzie mogła zwiedzić wszystkie wystawy, poeksperymentować z kilkuset eksponatami, a także uczestniczyć w specjalnie przygotowanych atrakcjach związanych z tematem przewodnim, którym będą relacje i uczucia międzyludzkie. Podczas warsztatów i prelekcji będzie można dowiedzieć się dużo o całowaniu, seksie, związkach chemicznych wpływających na życie w parach oraz współczesnym romantyzmie.
Podczas wieczorów dla dorosłych w Centrum Nauki Kopernik organizowane są także spotkania teatralne, pokazy stand up oraz projekcje filmowe. 26 lutego w repertuarze znajdzie się obraz „Tylko kochankowie przeżyją” w reżyserii Jima Jarmuscha. Także Planetarium Niebo Kopernika zmieni swój repertuar: w programie pokazy nieba na żywo nawiązujące do tematu danego wieczoru.
Czytaj także
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-11: Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.