Mówi: | Szymon Muchajer |
Firma: | Groupon Bilety |
Legoland nie traci na popularności. Rodzinne wycieczki rezerwuje coraz więcej Polaków
Duński Legoland jest najstarszym i największym parkiem rozrywki z klockami LEGO. Na 14 hektarach powierzchni i w 8 krainach tematycznych znajduje się mnóstwo atrakcji i dekoracji zbudowanych z aż 65 milionów klocków. Rocznie to miejsce przyciąga około 1,8 mln odwiedzających. Również turyści z Polski chętnie spędzają tam wolny czas.
– Legoland to chyba marzenie każdego dziecka. Podejrzewam, że każdy z nas miał klocki Lego, bawił się nimi, marzył o tym, żeby mieć ich jak najwięcej. A w Legolandzie tych klocków jest ponad 60 mln, wszystkie są zgromadzone na powierzchni około 14 ha. A 14 ha to mniej więcej powierzchnia taka jak 20 boisk piłkarskich – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Szymon Muchajer z Groupon Bilety.
Do Legolandu wybierają się najczęściej rodziny na weekend lub nawet dłuższy urlop. Doceniają dostępny tam ogrom atrakcji. To olbrzymi park tematyczny zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić dużo wrażeń nie tyko dzieciom, lecz także dorosłym.
– Dla najmłodszych atrakcyjna jest przede wszystkim strefa klocków Lego Duplo, gdzie wszystkie atrakcje są 15 razy większe. Dla trochę starszych – miasteczko westernowe, nawiedzony zamek czy park miniatur. Z kolei dla rodziców to również olbrzymi park rozrywki, gdzie można poczuć moc adrenaliny na rollercoasterach czy symulatorach lotów. Fajne jest to, że Legoland można zobaczyć z lotu ptaka, lądując na lotnisku, które jest położone w sąsiedztwie samego parku rozrywki – wylicza Szymon Muchajer.
Wycieczka do Legolandu ma niewątpliwie walor edukacyjny. Rozwija wyobraźnię dzieci, uczy kreatywności i zapewnia atrakcyjne przeżycia. Dlatego zainteresowanie takimi wyjazdami jest bardzo duże. W ciągu ostatnich trzech lat z oferty Grupona skorzystało kilka tysięcy rodzin.
– Obecnie na Grouponie mamy ofertę dla 3, 4 lub 5 osób. Możemy zaoszczędzić do nawet 50 proc. na biletach jednodniowych, co przy cenie biletu dla rodziny 5-osobowej rzędu 1 tys. zł przekłada się na nawet 500 zł oszczędności. Wydaje nam się, że nasza oferta nie tylko inspiruje naszych użytkowników do tego, żeby do Legolandu się wybrać, lecz także daje możliwość wielu rodzinom, które tego wcześniej nie planowały, żeby po prostu wybrać się na taką wycieczkę na weekend – mówi Szymon Muchajer
Szymon Muchajer tłumaczy, że ze względu na coraz większe zainteresowanie parkami rozrywki, Grupon wciąż poszerza swoją ofertę.
– W tej chwili mamy wiele aquaparków, parków rozrywki, nie tylko w Polsce, lecz także na świecie. Nawet w tej chwili możemy znaleźć w naszej ofercie dostępny aquapark w Druskiennikach czy ofertę śląskiego wesołego miasteczka. Staramy się, żeby oprócz parków rozrywki czy aquaparków były również bilety do teatrów, na wydarzenia kulturalne, koncerty czy do Centrum Nauki w Gdyni – podkreśla Szymon Muchajer.
Czytaj także
- 2025-03-21: KE chce uznawania rodzicielstwa we wszystkich krajach. Europosłanka PiS nazywa to de facto legalizacją surogacji
- 2025-03-10: Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-09-24: Aleksandra Adamska: Mój kalendarz zapełniony jest po brzegi. Mam taką ilość zobowiązań zawodowych, że nie jestem już w stanie zrobić nic dodatkowego
- 2024-07-22: Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
- 2024-07-18: Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-01-22: Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria
- 2024-01-10: Inflacja wpływa na ceny noclegów i nawyki gości hotelowych. Rok 2024 ma jednak przynieść dalsze ożywienie w branży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.