Mówi: | Katarzyna Gerlach |
Funkcja: | założycielka Bluebirds & Co. |
Internetowy kreator pozwala zaprojektować wymarzone ubranie i zlecić jego uszycie bez wychodzenia z domu
Nie trzeba zatrudniać osobistego stylisty, aby wyglądać modnie i oryginalnie. Wystarczy odrobina fantazji, znajomość modowych trendów i internet. Dzięki internetowemu kreatorowi można samodzielnie zaprojektować wymarzone ubranie i zamówić jego uszycie. To doskonałe rozwiązanie dla pań, które nie umieją szyć, a nie lubią powielać stylizacji z sieciówek.
W modzie od kilku sezonów panuje trend na personalizację ubrań. Coraz popularniejsze staje się szycie odzieży w domu, bo pozwala stworzyć oryginalne, niepowtarzalne stylizacje. Panie, które nie potrafią szyć, a nie chcą ubierać się w popularnych odzieżowych sieciówkach, mogą skorzystać z internetowych kreatorów. Pozwalają one w kilku prostych krokach zaprojektować wymarzone ubranie i zamówić jego uszycie.
– Dotychczas dziewczyny musiały szukać krawcowej, która uszyje im to, co sobie wymarzyły, albo były skazane na to, żeby kupować w sieciówkach gotowe rzeczy, które często są złej jakości i nie spełniają ich oczekiwań. Teraz mogą zamówić przez internet dokładnie takie ubranie, jakiego oczekują, krótko mówiąc: uzyskały dostęp do takiej usługi krawieckiej online – mówi Katarzyna Gerlach, założycielka Bluebirds & Co., w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Personalizacja przebiega w dwóch etapach. Na pierwszym etapie dziewczyny mogą zaprojektować ubranie za pomocą aplikacji, która jest dostępna w internecie. W ramach tej aplikacji mają do wyboru nie tylko kolory, lecz także elementy ubrania. Mogą zmieniać dekolty, rękawy, wybierać długości. Istnieje także możliwość haftowania inicjałów. Drugi etap to możliwość personalizacji użytkowania tego ubrania. Klientka może wybrać opcję ubrania dwustronnego, dopinanych elementów, np. rękawów. Dopinanie części ubrania możliwe jest dzięki zastosowaniu różnego rodzaju gadżetów, m.in. guzików i suwaków.
– Projektowanie ciuchów za pomocą aplikacji jest bardzo proste, ponieważ aplikacja podpowiada każdy kolejny krok, co w danym kroku należy wykonać, jakie elementy można wybrać i jakie są dostępne opcje. Brak wyboru konkretnej opcji jest sygnalizowany przez aplikację i klientka po prostu nie przejdzie dalej. W związku z tym system jest dosyć prosty i w miarę intuicyjny. Rozmiarówka na naszej stronie jest standardowa, ale żeby ułatwić dziewczynom poruszanie się po naszej ofercie. podzieliłyśmy ją na kroje. Czyli, jeżeli jakaś dziewczyna źle się czuje w dopasowanym kroju, wtedy od razu może wybrać sobie tylko te ubrania, które są oversize – mówi Katarzyna Gerlach.
W przypadku spersonalizowanych ubrań bardzo ważnym elementem jest jakość. Taka odzież pod względem jakości powinna znacznie przewyższać propozycje popularnych sieciówek, dlatego do jej stworzenia wykorzystywane są wyłącznie najlepsze polskie tkaniny i sprawdzone techniki krawieckie. Wiele elementów wykonywanych jest ręcznie. Możliwość uszycia własnoręcznie zaprojektowanego ubrania zapewnia polska rodzinna firma Bluebirds & Co. Marka powstała z inicjatywy Małgorzaty Gerlach i jej córki Katarzyny. Panie na razie dają możliwość zaprojektowania tylko damskich bluzek, ale w planach mają poszerzenie oferty o inne części garderoby.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-09-23: Sztuczna inteligencja znacząco przyspiesza opracowywanie przeciwciał. To rewolucja w farmacji na skalę odkrycia prądu
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-27: Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-07-04: Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
- 2023-12-19: Cykl życia ubrań jest coraz krótszy. Nosimy je raptem kilka razy, a potem większość trafia do śmieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.