Mówi: | Joanna Horodyńska |
Funkcja: | stylistka |
Joanna Horodyńska: Trudno jest projektantom stworzyć coś, co będzie w miarę wygodne i spowoduje, że będziemy mieć dreszcze
Stylistka wierzy, że młodzi projektanci są jeszcze w stanie zaskoczyć polski rynek modowy. Warunkiem jest jednak niebanalny pomysł i dobre wykonanie projektów. Ważne jest bowiem to, by proponowane przez nich ubrania były zarówno oryginalne, jak i praktyczne.
– To naprawdę musi być coś niewiarygodnego, coś do noszenia, co jest oryginalne i wyróżnia się. Trudno jest stworzyć coś, co będziemy mogli nosić, będzie wygodne w miarę i co spowoduje, że będziemy mieć dreszcze – mówi agencji Newseria Joanna Horodyńska, stylistka.
Zdaniem Horodyńskiej, ci, którzy chcą zaistnieć w branży modowej, nie powinni iść utartymi szlakami i oglądać się na innych, tylko wytyczać własne ścieżki. W modzie cenione są bowiem unikatowe projekty.
– Cenię w młodych ludziach to, że czasami oni są jacyś dziwni, tajemniczy, żeby to było dla mnie zaskakujące, a nawet żebym się przez chwilę bała tych osób, żeby coś takiego było w środku. Jestem pewna, że ta osobowość tutaj jest niezwykle ważna, oczywiście talent też, ale też osobowość przede wszystkim – mówi Joanna Horodyńska.
Stylistka wierzy, że w młodych projektantach drzemie duży potencjał. Jedni nie mają jednak odwagi, by zrealizować swoje pomysły, inni nie mają wystarczających środków na rozpoczęcie biznesu.
– Czasem można mieć duży talent, a jednak być bardzo zgaszoną osobą, która najlepiej czuje się wyłącznie w czterech ścianach i nic z tego nie wyjdzie, bo my musimy wyjść do ludzi, do świata – mówi Joanna Horodyńska.
Joanna Horodyńska zasiada w jury prestiżowego konkursu dla młodych projektantów – Fashion Designer Awards, autorstwa Joanny Sokołowskiej-Pronobis. Stylistka przyznaje, że oceniając pracę, zwraca szczególną uwagę na konstrukcje i dobre szycie, a także na sposób łączenia tkanin.
Czytaj także
- 2025-07-15: ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców
- 2025-07-15: Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory
- 2025-07-18: Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
- 2025-07-03: Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-07-01: Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-07-17: Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.