Mówi: | Klara Kowtun |
Funkcja: | projektantka i współwłaścicielka marki RISK made in warsaw |
Kamizelka odblaskowa może być modna
Noszenie odblasków na drodze może uratować życie. Dlatego do noszenia kamizelki odblaskowej wspólnie z Autostradą Wielkopolską namawiają projektantki z RISK Made in Warsaw. Pokazują, że nawet w kamizelce można wyglądać dobrze i modnie.
– Chciałyśmy pokazać, że taka kamizelka, która kojarzy się z czymś bardzo brzydkim i okropnym może być nie tylko ratująca życie, ale też bardzo stylowa. Wystarczy ją zwęzić w talii – mówi Klara Kowtun, projektantka i współwłaścicielka marki RISK Made in Warsaw w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Projektantki zdają sobie sprawę, że do wielu wypadków dochodzi na drodze dlatego, że kierowca nie zauważa pieszego. Bycie widocznym na jezdni, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy wcześnie się ściemnia, powinno być dla wszystkich priorytetem.
– To jeden z niewielu razy, kiedy jako marka RISK uważamy, że w tym wypadku nie należy podejmować ryzyka. Kiedy poruszasz się gdziekolwiek w nieoświetlonym miejscu warto nosić kamizelki, które powodują, że cię widać. Wtedy jesteś dużo bardziej bezpieczna niż gdy jesteś ubrana w czarną kurtkę – mówi Klara Kowtun.
Neonowe, rzucające się w oczy kolory są obecne w letnich trendach od kilku sezonów. Tej jesieni barwy te znikają z wybiegów mody i zastępowane są kolorami bardziej stonowanymi.
– Ja osobiście uwielbiam odblaskowy żółty kolor. Myślałyśmy o tym, żeby wypuścić całą kolekcję z odblaskowymi elementami – ujawnia Klara Kowtun z RISK Made in Warsaw.
Czekając na odblaski od projektantów, w kamizelki można się zaopatrzyć w wielu sklepach internetowych. Można też spróbować wyróżnić się w ciemności jaśniejszym strojem. W tym sezonie jednym z większych trendów są kurtki i płaszcze w śnieżnej bieli i gorącej czerwieni, więc nawet największe fanki dobrego stylu mogą nosić się modnie i przede wszystkim bezpiecznie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.