Newsy

Kamizelka odblaskowa może być modna

2013-11-26  |  08:00
Mówi:Klara Kowtun
Funkcja:projektantka i współwłaścicielka marki RISK made in warsaw
  • MP4
  • Noszenie odblasków na drodze może uratować życie. Dlatego do noszenia kamizelki odblaskowej wspólnie z Autostradą Wielkopolską namawiają projektantki z RISK Made in Warsaw. Pokazują, że nawet w kamizelce można wyglądać dobrze i modnie.

    – Chciałyśmy pokazać, że taka kamizelka, która kojarzy się z czymś bardzo brzydkim i okropnym może być nie tylko ratująca życie, ale też bardzo stylowa. Wystarczy ją zwęzić w talii – mówi Klara Kowtun, projektantka i współwłaścicielka marki RISK Made in Warsaw w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Projektantki zdają sobie sprawę, że do wielu wypadków dochodzi na drodze dlatego, że kierowca nie zauważa pieszego. Bycie widocznym na jezdni, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy wcześnie się ściemnia, powinno być dla wszystkich priorytetem.

    – To jeden z niewielu razy, kiedy jako marka RISK uważamy, że w tym wypadku nie należy podejmować ryzyka. Kiedy poruszasz się gdziekolwiek w nieoświetlonym miejscu warto nosić kamizelki, które powodują, że cię widać. Wtedy jesteś dużo bardziej bezpieczna niż gdy jesteś ubrana w czarną kurtkę – mówi Klara Kowtun.

    Neonowe, rzucające się w oczy kolory są obecne w letnich trendach od kilku sezonów. Tej jesieni barwy te znikają z wybiegów mody i zastępowane są kolorami bardziej stonowanymi.

    – Ja osobiście uwielbiam odblaskowy żółty kolor. Myślałyśmy o tym, żeby wypuścić całą kolekcję z odblaskowymi elementami – ujawnia Klara Kowtun z RISK Made in Warsaw.

    Czekając na odblaski od projektantów, w kamizelki można się zaopatrzyć w wielu sklepach internetowych. Można też spróbować wyróżnić się w ciemności jaśniejszym strojem. W tym sezonie jednym z większych trendów są kurtki i płaszcze w śnieżnej bieli i gorącej czerwieni, więc nawet największe fanki dobrego stylu mogą nosić się modnie i przede wszystkim bezpiecznie.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    IT i technologie

    Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

    Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.