Newsy

Biżuteria powinna być dopasowana do charakteru pracy. Nie może być krzykliwa, zbyt kolorowa ani tandetna

2016-01-25  |  06:00

Zakładana do pracy biżuteria nie może zbytnio przykuwać uwagi, dlatego styliści radzą, by stawiać nie na ilość, ale na jakość. Lepiej zrezygnować z krzykliwych kolorów i tandetnych ozdób wakacyjnych na rzecz dodatków wykonanych z metali czystych. Biżuteria dzienna powinna być elegancka, a zatem klasyczna, skromna i dyskretna. Powinna także współgrać ze strojem.

Przy wyborze biżuterii do pracy trzeba pamiętać o tym, że ozdoby nie mogą przeszkadzać w wykonywaniu obowiązków ani zwracać uwagi współpracowników na te partie ciała, które mogą powodować skojarzenia erotyczne.

– Powinno się nosić biżuterię z klasą, dobrą jakościowo. Zamiast kilku drobnych pierścioneczków, lepiej założyć jeden pierścień, ale konkretny, który został pięknie wykonany, ma piękne kamienie albo piękny design. Jeżeli możemy pozwolić sobie na kolczyki w pracy, to zrezygnujmy już z bransoletek czy naszyjników. Stawiajmy na jeden element. Mniej znaczy lepiej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Katarzyna Rychlewska z firmy biżuteryjnej Kate&Kate.

Biżuteria powinna być zgodna ze służbowym dress code'em. Jeśli jest przyzwolenie na dodatki, to powinny one być stonowane i pasujące do charakteru pracy. Ozdoby zakupione podczas wakacji na straganach z tanią letnią biżuterią z pewnością nie będą dobrą wizytówką.

– Polki przede wszystkim popełniają błąd, który polega na tym, że noszą zbyt dużo drobnej biżuterii. A dodatkowo często są to koraliki, które kupujemy u swoich manicurzystek i te koraliki na ręce wyglądają po prostu tandetnie i mało profesjonalnie –  mówi Katarzyna Rychlewska.

Ważna jest także ostrożność w doborze kolorów. Biżuteria powinna być delikatnym akcentem, dlatego wszelkie ozdoby powinny być w jednym odcieniu.

– Ze względu na pogodę bardzo brakuje nam koloru, czyli potrzebujemy biżuterii, która będzie utrzymana w kolorach turkusowych, niebieskich. Lubimy taką biżuterię, która będzie nas rozświetlała. Tego szukają Polki, które chcą w ten sposób walczyć z szarzyzną i klasycznym dress code'em, jaki obowiązuje w firmie – podkreśla Katarzyna Rychlewska.

Jeśli  pracownica reprezentuje swoją firmę podczas wieczornego wyjścia, również nie powinna przesadzać z krzykliwymi błyskotkami. W tym przypadku doskonale sprawdzi się chociażby elegancki naszyjnik z kamieniami, korale z pereł lub bransoletka z białego złota.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.