Mówi: | Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel i prezes BetaMedu, juror konkursu Mrs. Poland International |
Kobiety coraz częściej zasiadają na kierowniczych stanowiskach w korporacjach. Spełniają się w branżach kiedyś zarezerwowanych wyłącznie dla mężczyzn
Dzięki pasji, wizji i determinacji Beata Drzazga, prezes BetaMedu, osiągnęła sukces zawodowy i teraz chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami biznesowymi, aby promować przedsiębiorczość kobiet. I choć zdaje sobie sprawę z tego, że panie mogą mieć wiele obaw, by diametralnie zmienić swoje życie i postawić na własną działalność, to jednak zachęca je do tego, by spróbowały i wytyczyły nową ścieżkę swojej kariery. Na początek może to być przecież niewielki interes, inwestycja obarczona małym ryzykiem. Ona sama kiedyś pracowała w szpitalu, a dziś prowadzi firmy w Polsce i za granicą.
Beata Drzazga uważa, że obecność kobiet w gronie prezesów czy kierowników ważnych działów w międzynarodowych korporacjach nie tylko nikogo już nie dziwi, ale właściwie jest standardem.
– Jestem w jury konkursu Mrs. Poland International i jest mi bardzo miło, że pokazuje się przedsiębiorców-kobiety. Specjalnie nie odmieniam „przedsiębiorczynie”, bo uważam, że biznes nie ma płci i że powinno się mówić o osobie, która ma talent, niezależnie czy jest kobietą, czy mężczyzną. Takie wybory mogą też pokazać, że kobieta niekoniecznie musi wyglądać szaro, buro i wtedy każdy wie, że to jest prezes, tylko może być delikatną, filigranową blondynką – mówi agencji Newseria Lifestyle Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel i prezes BetaMedu, juror konkursu Mrs. Poland International.
Ona sama jest najlepszym tego przykładem. Jakiś czas temu znalazła receptę na sukces i udowodniła, że nie boi się wyzwań, wytycza sobie określone cele i wytrwale dąży do ich realizacji. Teraz z powodzeniem prowadzi kilka firm i zatrudnia 3,5 tys. osób.
– Tak naprawdę mam największą firmę medyczną w Polsce pod kątem opieki długoterminowej w domu. Mam 91 filii, zatrudniamy ponad trzy tysiące lekarzy, pielęgniarek i rehabilitantów. A oprócz tego mam jeszcze inne firmy w Polsce, w Hiszpanii i w Stanach – mówi.
Jak zauważa, postrzeganie kobiet w biznesie bardzo się zmieniło. Teraz panie nie są już tylko „ozdobą” mężów szefujących dużym firmom, ale równoprawnymi partnerami w interesach.
– Ileś lat temu bardzo to przeszkadzało, dlatego że mężczyźni różnie do tego podchodzili. Najpierw niekoniecznie od razu chcieli bezpośrednio rozmawiać o biznesach, tylko myśleli, że może jestem czyjąś żoną. Dopiero jak opowiadałam, co robię, ile kierunków studiów skończyłam i że jestem prawdziwym silnym przedsiębiorcą, to dopiero przecierałam te szlaki. Teraz jest już trochę inaczej. Mężczyźni już wiedzą, że rzeczywiście można wyglądać ładnie, elegancko i jednocześnie być mocnym przedsiębiorcą – podkreśla założyciel i prezes BetaMedu.
Beata Drzazga zapewnia, że nie musi walczyć z tzw. szklanym sufitem i nie jest od nikogo zależna. Jej zdaniem pewne siebie i silne kobiety bez problemu poradzą sobie w biznesie i poprowadzą własne firmy.
– Ja uważam, że jeżeli ktoś ma talent, ktoś jest wizjonerem i ma pomysły, to warto, żeby otworzył własną firmę, bo wtedy nie musi się koncentrować na tym, czy ma taki tytuł, czy inny, tylko od razu pokazuje, że jest mądrą i silną osobą. I właśnie tym bardziej, jak jeszcze otwiera kolejne firmy i zatrudnia dużo ludzi, potrafi ich pociągnąć za sobą, to już jest cudownie. Ja jak pracowałam w szpitalu, to nie czekałam, żeby może kiedyś aspirować na wyższe stanowisko, tylko otworzyłam swoją firmę i od razu byłam szefem. Więc też to jest jakieś wyjście – mówi.
Juror konkursu Mrs. Poland International zauważa też, że kobiety coraz częściej zasiadają na kierowniczych stanowiskach w korporacjach i spełniają się w branżach, które kiedyś były zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn. Kluczem do sukcesu jest odwaga, determinacja i zaangażowanie. Jedna dobra decyzja może być początkiem drogi do sukcesu.
– Ja często mówię do niezdecydowanych kobiet: tracicie czas, życie i energię, którą lepiej poświęcić na to, co jest waszą pasją, co tak naprawdę was interesuje, a nie na walkę o jakieś stanowisko. Spotykam się z wieloma przedsiębiorcami, inspiruję ich, mówię o swoim doświadczeniu i bardzo mnie to cieszy, że w tym gronie są również mężczyźni. To nie jest tak, że tylko kobiety czują się niepewnie, tylko my jakoś dziwnie wciąż mówimy o tym, że kobietę trzeba wesprzeć, że kobieta się boi, że ona nie wie, czy podoła. A przecież tak samo jest z mężczyznami. Oni też czują się niepewnie i też zadają pytania: co zrobić, bo ja się boję, bo nie wiem, czy dam radę – dodaje Beata Drzazga.
Czytaj także
- 2024-11-13: Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
- 2024-11-20: Branża wiatrakowa niecierpliwie wyczekuje liberalizacji przepisów. Zmiany w prawie mocno przyspieszą inwestycje
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-16: Polskie firmy dostrzegają korzyści z gospodarki obiegu zamkniętego. Wciąż jednak ich wiedza jest niewystarczająca [DEPESZA]
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.