Mówi: | Paulina Smaszcz-Kurzajewska |
Paulina Smaszcz-Kurzajewska: Kobiety potrafią się tylko 5 minut cieszyć ze swojego sukcesu, a 50 dni myślą o swojej porażce. Chcę to zmienić
Była dziennikarka, a obecnie dyrektor ds. PR podkreśla, że kobietom brakuje siły i odwagi do tego, by coś zmienić w swoim życiu na lepsze. Często nie doceniają same siebie, a porażkami przejmują się bardziej, niż cieszą sukcesami. Ona sama ze swojego doświadczenia wie, że potrzeba sporo czasu na to, by poznać swoją wartość.
Paulina Smaszcz-Kurzajewska przyznaje, że nie ma jednej uniwersalnej recepty na szczęście dla wszystkich kobiet, bo każda jest inna, ma za sobą różne przeżycia i doświadczenia, a co za tym idzie – zupełnie inne spojrzenie na życie i oczekiwania na przyszłość.
– Zajmuję się kobietami w połowie biegu życia, czyli takimi jak ja, które już odchowały dzieci, które pracują w korporacjach np. dwadzieścia parę lat i chcą jakiejś zmiany, bo wiedzą, że jeszcze przed nimi według mediany wieku np. kolejne 40 i zastanawiają się, co one mają zrobić ze swoim życiem, jak żyć, żeby być szczęśliwe, spełnione i świadome tego, że są wspaniałe – mówi agencji Newseria Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
Zdaniem Kurzajewskiej, kobiety – jeśli tylko są świadome swoich zalet i wad – potrafią inspirować, budować, tworzyć i zmieniać świat biznesu, gospodarki, kultury i polityki. Z kolei bardzo krytycznie podchodząc do siebie, nie zauważają, jak wiele osiągnęły. A radość z sukcesów to nie tylko przyjemność płynąca z wielkich czynów, lecz także z małych, codziennych działań i satysfakcji z wypełnianych świadomie ról.
– Często jest tak, że kobiety potrafią tylko 5 minut cieszyć się ze swojego sukcesu, a 50 dni będą myślały o swojej porażce. Chcę to zamienić. Chcę, żeby tarzały się w swoich sukcesach, żeby były świadome, żeby umiały wybrać, tego chcę, tego nie chcę, tego mężczyznę chcę, tego nie chcę, takich uczuć pragnę, takich emocji nie chcę, żeby umiały być asertywne i żeby wiedziały jedno: Polki są niesamowite, absolutnie wyjątkowe, potrafią wiele rzeczy, ale nikt im tego nie mówi i nie mają zbyt wiele wsparcia – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
Często też kobiety wstydzą się mówić o swoich potrzebach, obawach czy spostrzeżeniach. Biernie akceptują to, co przynosi im los, i czują się niespełnione w pracy, związku czy rodzinie.
– Jeśli się nie będziemy komunikować i mówić partnerowi, że jesteśmy zawiedzione, smutne, że oczekujemy więcej wsparcia, miłości i czułości i codziennie rano ma mówić nam, że jesteśmy najpiękniejsze, najcudowniejsze, najukochańsze, on się nie domyśli. Nie ma takiej szansy – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
Kurzajewska przyznaje, że z przyjemnością na swoich szkoleniach dzieli się wiedzą z innymi kobietami, bo sama sporo przeżyła i z różnych sytuacji wyciągnęła wnioski na przyszłość. Teraz z pełną świadomością może powiedzieć, że czuje się kobietą spełnioną.
– Odczułam taką zmianę, mając 43 lata. Po prostu przyszedł taki moment, że wzięłam sobie kartkę, zrobiłam sobie bilans plusów i minusów zawodowych, prywatnych, emocjonalnych, przyjacielskich i powiedziałam sobie: czy tego chcę, czy tego nie chcę. Jeśli tego nie chcę, to nikt mnie nie zmusi, ale jak tego chcę, to dlaczego po to nie sięgam – mówi Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
Czytaj także
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
- 2024-09-30: Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
- 2024-09-20: Stypendia socjalne i zapomogi dla studentów dotkniętych powodzią. MNiSW apeluje do uczelni o priorytetowe rozpatrywanie wniosków
- 2024-09-16: Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
- 2024-09-12: Bezpieczeństwo priorytetem dla branży chemicznej. Firmy na własną rękę wprowadzają systemy reagowania kryzysowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.