Mówi: | Katarzyna Butowtt |
Funkcja: | była modelka |
Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie
Była modelka zna polski rynek reklamy od podszewki, ponieważ to właśnie ona była jedną z pierwszych polskich modelek, które brały udział w kampaniach i prezentowały najnowsze kolekcje znanych projektantów na wybiegach w Polsce i za granicą. Wystąpiła również w ponad 100 telewizyjnych spotach reklamowych, została twarzą Loterii „Teletombola”, a na ulicach można było zobaczyć dziesiątki billboardów z jej wizerunkiem. Dziś z dużym sentymentem wspomina tamte czasy i cieszy się, że miała szansę obserwować początki branży reklamowej w naszym kraju.
Swoją przygodę z reklamami telewizyjnymi Katarzyna Butowtt zaczęła w latach 90. Jak zauważa, ludzie stawiali swoje pierwsze kroki w tej branży nieco nieśmiało. Początki do łatwych nie należały, ale twórcy mieli duży potencjał, wykazywali się kreatywnością i to wszystko szybko zaprocentowało.
– Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, aczkolwiek bardzo szybko rozwinął się na tyle, że znani reżyserzy jak na przykład Juliusz Machulski czy Laco Adamik chcieli robić reklamy, w których brałam udział, w związku z tym były to takie małe filmiki, małe dzieła sztuki. Dla nas to wszystko było nowe, dla wszystkich: dla realizatorów, dla mnie tym bardziej, ale było to ciekawe wyzwanie – mówi agencji Newseria Lifestyle Katarzyna Butowtt.
Modelka szybko została okrzyknięta królową polskiej reklamy i została prezenterką niezwykle popularnej w tamtym czasie Loterii „Teletombola”. Ten projekt przyniósł jej duży rozgłos i sławę.
– Telewizja i reklamy przyniosły mi popularność, zdaję sobie z tego sprawę i bardzo się cieszę, że tak się stało, że mam nazwisko takie, jakie mam, czyli dosyć charakterystyczne. W związku z tym teraz dobrze mi idzie odcinanie kuponów od tego, co robiłam przez tyle lat – mówi.
W tamtych czasach na reklamie można było zarobić spore pieniądze. Kontrakty telewizyjne były wówczas dużo lepiej opłacane niż modowe, dlatego Katarzyna Butowtt chętnie przyjmowała właśnie takie zlecenia. Nie bała się nowości ani ryzyka i doskonale wiedziała, jak wykorzystać niszę rynkową. Przez pewien czas prowadziła też agencję modelek.
– Początkowo było dużo pracy, a mało modelek i to było super. Potem jak już namnożyły się agencje modelek, to zaczęła się konkurencja i kompletnie inaczej przedstawiał się ten rynek. Teraz doszliśmy do normalności w tej branży, w tej dziedzinie. Moda to jest biznes, umówmy się, że jest to biznes, chyba na trzecim miejscu po zbrojeniówce i farmacji – mówi.
Dziś modeling pojawia się w jej życiu sporadycznie. Zdarza jej się powrócić na wybieg, czasami przyjmuje bowiem zaproszenia od znanych projektantów i bierze udział w ich pokazach specjalnych, ale przede wszystkim skupia się na działaniach charytatywnych.
– Jestem związana z Fundacją Dr Clown i moje nazwisko działa na przykład wtedy, kiedy odzywam się do firm i cieszę się, że po prostu udaje mi się coś załatwić dla fundacji – dodaje Katarzyna Butowtt.
Czytaj także
- 2024-07-26: Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
- 2024-07-18: Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku
- 2024-07-09: W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
- 2024-07-03: Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
- 2024-06-24: Polscy mali i średni przedsiębiorcy wciąż ostrożnie podchodzą do ekspansji zagranicznej. Potrzebują więcej wsparcia finansowego i doradczego
- 2024-06-19: Europa idzie w kierunku ponownego wykorzystywania surowców. Prawo i fundusze unijne będą w kolejnych latach mocno wspierać ten proces
- 2024-07-08: Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
- 2024-06-27: Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
- 2024-07-05: Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
- 2024-06-20: Branża chemiczna w Europie na zakręcie. Konkurencja z Azji i Europejski Zielony Ład wymuszają inwestycje w innowacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Ochrona środowiska
![](/files/1922771799/fleming-otoczenie-2-foto-1-ram,w_274,r_png,_small.png)
Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.
Gwiazdy
Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem
![](/files/1922771799/191-herbus-joga-foto,w_133,_small.jpg)
Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.