Mówi: | Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel i prezes BetaMedu, juror konkursu Mrs. Poland International |
Kobiety coraz częściej zasiadają na kierowniczych stanowiskach w korporacjach. Spełniają się w branżach kiedyś zarezerwowanych wyłącznie dla mężczyzn
Dzięki pasji, wizji i determinacji Beata Drzazga, prezes BetaMedu, osiągnęła sukces zawodowy i teraz chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami biznesowymi, aby promować przedsiębiorczość kobiet. I choć zdaje sobie sprawę z tego, że panie mogą mieć wiele obaw, by diametralnie zmienić swoje życie i postawić na własną działalność, to jednak zachęca je do tego, by spróbowały i wytyczyły nową ścieżkę swojej kariery. Na początek może to być przecież niewielki interes, inwestycja obarczona małym ryzykiem. Ona sama kiedyś pracowała w szpitalu, a dziś prowadzi firmy w Polsce i za granicą.
Beata Drzazga uważa, że obecność kobiet w gronie prezesów czy kierowników ważnych działów w międzynarodowych korporacjach nie tylko nikogo już nie dziwi, ale właściwie jest standardem.
– Jestem w jury konkursu Mrs. Poland International i jest mi bardzo miło, że pokazuje się przedsiębiorców-kobiety. Specjalnie nie odmieniam „przedsiębiorczynie”, bo uważam, że biznes nie ma płci i że powinno się mówić o osobie, która ma talent, niezależnie czy jest kobietą, czy mężczyzną. Takie wybory mogą też pokazać, że kobieta niekoniecznie musi wyglądać szaro, buro i wtedy każdy wie, że to jest prezes, tylko może być delikatną, filigranową blondynką – mówi agencji Newseria Lifestyle Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel i prezes BetaMedu, juror konkursu Mrs. Poland International.
Ona sama jest najlepszym tego przykładem. Jakiś czas temu znalazła receptę na sukces i udowodniła, że nie boi się wyzwań, wytycza sobie określone cele i wytrwale dąży do ich realizacji. Teraz z powodzeniem prowadzi kilka firm i zatrudnia 3,5 tys. osób.
– Tak naprawdę mam największą firmę medyczną w Polsce pod kątem opieki długoterminowej w domu. Mam 91 filii, zatrudniamy ponad trzy tysiące lekarzy, pielęgniarek i rehabilitantów. A oprócz tego mam jeszcze inne firmy w Polsce, w Hiszpanii i w Stanach – mówi.
Jak zauważa, postrzeganie kobiet w biznesie bardzo się zmieniło. Teraz panie nie są już tylko „ozdobą” mężów szefujących dużym firmom, ale równoprawnymi partnerami w interesach.
– Ileś lat temu bardzo to przeszkadzało, dlatego że mężczyźni różnie do tego podchodzili. Najpierw niekoniecznie od razu chcieli bezpośrednio rozmawiać o biznesach, tylko myśleli, że może jestem czyjąś żoną. Dopiero jak opowiadałam, co robię, ile kierunków studiów skończyłam i że jestem prawdziwym silnym przedsiębiorcą, to dopiero przecierałam te szlaki. Teraz jest już trochę inaczej. Mężczyźni już wiedzą, że rzeczywiście można wyglądać ładnie, elegancko i jednocześnie być mocnym przedsiębiorcą – podkreśla założyciel i prezes BetaMedu.
Beata Drzazga zapewnia, że nie musi walczyć z tzw. szklanym sufitem i nie jest od nikogo zależna. Jej zdaniem pewne siebie i silne kobiety bez problemu poradzą sobie w biznesie i poprowadzą własne firmy.
– Ja uważam, że jeżeli ktoś ma talent, ktoś jest wizjonerem i ma pomysły, to warto, żeby otworzył własną firmę, bo wtedy nie musi się koncentrować na tym, czy ma taki tytuł, czy inny, tylko od razu pokazuje, że jest mądrą i silną osobą. I właśnie tym bardziej, jak jeszcze otwiera kolejne firmy i zatrudnia dużo ludzi, potrafi ich pociągnąć za sobą, to już jest cudownie. Ja jak pracowałam w szpitalu, to nie czekałam, żeby może kiedyś aspirować na wyższe stanowisko, tylko otworzyłam swoją firmę i od razu byłam szefem. Więc też to jest jakieś wyjście – mówi.
Juror konkursu Mrs. Poland International zauważa też, że kobiety coraz częściej zasiadają na kierowniczych stanowiskach w korporacjach i spełniają się w branżach, które kiedyś były zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn. Kluczem do sukcesu jest odwaga, determinacja i zaangażowanie. Jedna dobra decyzja może być początkiem drogi do sukcesu.
– Ja często mówię do niezdecydowanych kobiet: tracicie czas, życie i energię, którą lepiej poświęcić na to, co jest waszą pasją, co tak naprawdę was interesuje, a nie na walkę o jakieś stanowisko. Spotykam się z wieloma przedsiębiorcami, inspiruję ich, mówię o swoim doświadczeniu i bardzo mnie to cieszy, że w tym gronie są również mężczyźni. To nie jest tak, że tylko kobiety czują się niepewnie, tylko my jakoś dziwnie wciąż mówimy o tym, że kobietę trzeba wesprzeć, że kobieta się boi, że ona nie wie, czy podoła. A przecież tak samo jest z mężczyznami. Oni też czują się niepewnie i też zadają pytania: co zrobić, bo ja się boję, bo nie wiem, czy dam radę – dodaje Beata Drzazga.
Czytaj także
- 2024-07-25: Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
- 2024-07-12: Spadł optymizm samorządów dotyczący ich możliwości rozwojowych. W 2025 roku spodziewane jest odbicie
- 2024-07-24: Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
- 2024-06-20: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie
- 2024-06-05: WiseEuropa: reforma unijnego rynku energii ma chronić odbiorców przed skokami cen. Dla Polski nie będzie rewolucyjną zmianą [DEPESZA]
- 2024-06-25: Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-06-20: Branża chemiczna w Europie na zakręcie. Konkurencja z Azji i Europejski Zielony Ład wymuszają inwestycje w innowacje
- 2024-06-26: Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie
- 2024-06-10: Zaawansowane skanery produkowane pod Warszawą pomagają w ochronie granic i walce z przemytem. Są wykorzystywane przez służby we wszystkich krajach UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Ochrona środowiska
![](/files/1922771799/fleming-otoczenie-2-foto-1-ram,w_274,r_png,_small.png)
Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.
Gwiazdy
Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem
![](/files/1922771799/191-herbus-joga-foto,w_133,_small.jpg)
Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.