Newsy

Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów

2014-07-30  |  06:40
Mówi:Katarzyna Szegidewicz
Funkcja:współwłaścicielka firmy La Boba
  • MP4
  • Idealna torebka musi pasować nie tylko do okazji, lecz także stylu i koloru stroju. Powinna być barwnym akcentem, a nie elementem przyciągającym wzrok. Styliści odeszli od zasady mówiącej, że kolor torebki ma być identyczny z kolorem butów.

    Do wzorzystego lub wielokolorowego ubrania należy wybrać gładką torebkę w jednej barwie. Do stroju jednokolorowego można dobrać torebkę w dowolnym fasonie i kolorystyce. Decydując się na wielobarwną torbę, należy pamiętać, że jeden z jej kolorów musi powtarzać się także na ubraniu. Styliści i projektanci odeszli natomiast od zasady, że kolor torebki powinien być identyczny z kolorem butów.

    Te czasy, kiedy jak się miało czerwone buty, to należało mieć też czerwoną torebkę, już dawno minęły. Teraz torebka musi pasować do świadomości, samopoczucia, pogody, do tego, jak się kobieta w danym dniu czuje. Torebką zdecydowanie można pokazać swój charakter, styl, swoje zorganizowanie lub niezorganizowanie. Kobiety zorganizowane i bardzo praktyczne wybierają raczej mniejsze modele, kobiety, które muszą zabrać ze sobą wszystko, wybierają raczej większe – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Katarzyna Szegidewicz, współwłaścicielka firmy La Boba.

     

    Podstawową zasadą, jaką należy się kierować wybierając torebkę, są okoliczności, w których będzie ona używana. Duże, pakowne torby typu shopper pasują na co dzień, ale na wieczorne, eleganckie wyjścia należy postawić na torebki małe, np. tzw. mydelniczki lub niewielkie kopertówki. Im bardziej elegancka okazja, tym mniejsza powinna być torebka. Na wieczorne wyjścia odpowiednie będą bogate ozdoby, jak choćby cekiny oraz błyszczące materiały. Od tej zasady bywają jednak odstępstwa.


    Torebki metalizujące i błyszczące jak najbardziej wypada nosić w ciągu dnia, zwłaszcza do trampek i dżinsów. Takie przewrotne połączenie sportu z czymś, co wydawałoby się, że jest bardzo wieczorowe, jest jak najbardziej dobre – mówi Katarzyna Szegidewicz.

    Kupując torebkę, należy ponadto brać pod uwagę swoją figurę. Filigranowe panie nie powinny wybierać dużych shopperów, które mogłyby dodatkowo przytłoczyć sylwetkę. Takie torby, podobnie jak supermodne w tym sezonie worki, będą natomiast świetnie pasowały do kobiet wysokich i szczupłych. Małych torebek unikać powinny także panie puszyste, bowiem wyeksponują one tuszę. Idealna torebka ma podkreślać styl i klasę kobiety.

    Torebka nie powinna być czymś, co nas wyróżnia, tylko czymś, co jest z nami zintegrowane, bo jest ona najlepszym przyjacielem kobiety. To nie ma być wyróżnik, coś, co szokuje, co sprawia, że ktoś się za kimś obejrzy na ulicy. To ma być coś, co jest dopasowane do stylu, gustu i przede wszystkim do potrzeb – podkreśla Katarzyna Szegidewicz.

    Na wybór torebki ogromny wpływ ma też moda. Sezonowe nowości warto jednak pozostawić na nieformalne okazje i na co dzień. Podczas biznesowych spotkań lub wieczornych imprez powinno się postawić na ponadczasową klasykę.

     

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.