Newsy

Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów

2014-07-30  |  06:40
Mówi:Katarzyna Szegidewicz
Funkcja:współwłaścicielka firmy La Boba
  • MP4
  • Idealna torebka musi pasować nie tylko do okazji, lecz także stylu i koloru stroju. Powinna być barwnym akcentem, a nie elementem przyciągającym wzrok. Styliści odeszli od zasady mówiącej, że kolor torebki ma być identyczny z kolorem butów.

    Do wzorzystego lub wielokolorowego ubrania należy wybrać gładką torebkę w jednej barwie. Do stroju jednokolorowego można dobrać torebkę w dowolnym fasonie i kolorystyce. Decydując się na wielobarwną torbę, należy pamiętać, że jeden z jej kolorów musi powtarzać się także na ubraniu. Styliści i projektanci odeszli natomiast od zasady, że kolor torebki powinien być identyczny z kolorem butów.

    Te czasy, kiedy jak się miało czerwone buty, to należało mieć też czerwoną torebkę, już dawno minęły. Teraz torebka musi pasować do świadomości, samopoczucia, pogody, do tego, jak się kobieta w danym dniu czuje. Torebką zdecydowanie można pokazać swój charakter, styl, swoje zorganizowanie lub niezorganizowanie. Kobiety zorganizowane i bardzo praktyczne wybierają raczej mniejsze modele, kobiety, które muszą zabrać ze sobą wszystko, wybierają raczej większe – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Katarzyna Szegidewicz, współwłaścicielka firmy La Boba.

     

    Podstawową zasadą, jaką należy się kierować wybierając torebkę, są okoliczności, w których będzie ona używana. Duże, pakowne torby typu shopper pasują na co dzień, ale na wieczorne, eleganckie wyjścia należy postawić na torebki małe, np. tzw. mydelniczki lub niewielkie kopertówki. Im bardziej elegancka okazja, tym mniejsza powinna być torebka. Na wieczorne wyjścia odpowiednie będą bogate ozdoby, jak choćby cekiny oraz błyszczące materiały. Od tej zasady bywają jednak odstępstwa.


    Torebki metalizujące i błyszczące jak najbardziej wypada nosić w ciągu dnia, zwłaszcza do trampek i dżinsów. Takie przewrotne połączenie sportu z czymś, co wydawałoby się, że jest bardzo wieczorowe, jest jak najbardziej dobre – mówi Katarzyna Szegidewicz.

    Kupując torebkę, należy ponadto brać pod uwagę swoją figurę. Filigranowe panie nie powinny wybierać dużych shopperów, które mogłyby dodatkowo przytłoczyć sylwetkę. Takie torby, podobnie jak supermodne w tym sezonie worki, będą natomiast świetnie pasowały do kobiet wysokich i szczupłych. Małych torebek unikać powinny także panie puszyste, bowiem wyeksponują one tuszę. Idealna torebka ma podkreślać styl i klasę kobiety.

    Torebka nie powinna być czymś, co nas wyróżnia, tylko czymś, co jest z nami zintegrowane, bo jest ona najlepszym przyjacielem kobiety. To nie ma być wyróżnik, coś, co szokuje, co sprawia, że ktoś się za kimś obejrzy na ulicy. To ma być coś, co jest dopasowane do stylu, gustu i przede wszystkim do potrzeb – podkreśla Katarzyna Szegidewicz.

    Na wybór torebki ogromny wpływ ma też moda. Sezonowe nowości warto jednak pozostawić na nieformalne okazje i na co dzień. Podczas biznesowych spotkań lub wieczornych imprez powinno się postawić na ponadczasową klasykę.

     

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.