Mówi: | Katarzyna Szegidewicz |
Funkcja: | współwłaścicielka firmy La Boba |
Kolor torebki nie musi już odpowiadać kolorowi butów
Do wzorzystego lub wielokolorowego ubrania należy wybrać gładką torebkę w jednej barwie. Do stroju jednokolorowego można dobrać torebkę w dowolnym fasonie i kolorystyce. Decydując się na wielobarwną torbę, należy pamiętać, że jeden z jej kolorów musi powtarzać się także na ubraniu. Styliści i projektanci odeszli natomiast od zasady, że kolor torebki powinien być identyczny z kolorem butów.
– Te czasy, kiedy jak się miało czerwone buty, to należało mieć też czerwoną torebkę, już dawno minęły. Teraz torebka musi pasować do świadomości, samopoczucia, pogody, do tego, jak się kobieta w danym dniu czuje. Torebką zdecydowanie można pokazać swój charakter, styl, swoje zorganizowanie lub niezorganizowanie. Kobiety zorganizowane i bardzo praktyczne wybierają raczej mniejsze modele, kobiety, które muszą zabrać ze sobą wszystko, wybierają raczej większe – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Katarzyna Szegidewicz, współwłaścicielka firmy La Boba.
Podstawową zasadą, jaką należy się kierować wybierając torebkę, są okoliczności, w których będzie ona używana. Duże, pakowne torby typu shopper pasują na co dzień, ale na wieczorne, eleganckie wyjścia należy postawić na torebki małe, np. tzw. mydelniczki lub niewielkie kopertówki. Im bardziej elegancka okazja, tym mniejsza powinna być torebka. Na wieczorne wyjścia odpowiednie będą bogate ozdoby, jak choćby cekiny oraz błyszczące materiały. Od tej zasady bywają jednak odstępstwa.
– Torebki metalizujące i błyszczące jak najbardziej wypada nosić w ciągu dnia, zwłaszcza do trampek i dżinsów. Takie przewrotne połączenie sportu z czymś, co wydawałoby się, że jest bardzo wieczorowe, jest jak najbardziej dobre – mówi Katarzyna Szegidewicz.
Kupując torebkę, należy ponadto brać pod uwagę swoją figurę. Filigranowe panie nie powinny wybierać dużych shopperów, które mogłyby dodatkowo przytłoczyć sylwetkę. Takie torby, podobnie jak supermodne w tym sezonie worki, będą natomiast świetnie pasowały do kobiet wysokich i szczupłych. Małych torebek unikać powinny także panie puszyste, bowiem wyeksponują one tuszę. Idealna torebka ma podkreślać styl i klasę kobiety.
– Torebka nie powinna być czymś, co nas wyróżnia, tylko czymś, co jest z nami zintegrowane, bo jest ona najlepszym przyjacielem kobiety. To nie ma być wyróżnik, coś, co szokuje, co sprawia, że ktoś się za kimś obejrzy na ulicy. To ma być coś, co jest dopasowane do stylu, gustu i przede wszystkim do potrzeb – podkreśla Katarzyna Szegidewicz.
Na wybór torebki ogromny wpływ ma też moda. Sezonowe nowości warto jednak pozostawić na nieformalne okazje i na co dzień. Podczas biznesowych spotkań lub wieczornych imprez powinno się postawić na ponadczasową klasykę.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.