Newsy

Kolorowe oprawki okularów hitem nadchodzącej wiosny

2014-02-11  |  06:40
Wiosną stawiamy na kolor. To podstawowa zasada, którą w tym sezonie należy się kierować, wybierając oprawki okularów. Oprawki w klasycznych, stonowanych barwach pozostają wyłącznie na spotkania biznesowe.

W sezonie wiosna-lato 2014 okulary tracą swój pragmatyczny charakter. Nie ograniczają się już wyłącznie do korygowania wad wzroku, ale stają się elementem garderoby. Coraz częściej projektanci mody umieszczają w swoich kolekcjach także oprawki okularowe. Styliści radzą, aby zaopatrzyć się w kilka par oprawek i zmieniać je w zależności od nastroju bądź okazji.

– Ważne, aby zmieniać cały czas te oprawki, żeby bawić się kolorem, żeby zmieniać trochę charakter stroju. Żeby może podkreślić kolor oczu, a może podkreślić właśnie jakąś okazję czy sytuację bardziej profesjonalną, w której właśnie się znaleźliśmy podpowiada stylistka Marcela Stańczyk.

W sezonie wiosennym nadal hitem będą duże, okrągłe okulary. Są one nie tylko modne, lecz także wygodne, ponieważ nie zawężają pola widzenia. Na topie pozostają również oprawki o kocim kształcie, w stylu pin up girls z lat 50. Królować będą wesołe, optymistyczne barwy: zieleń, pomarańcz, błękit, róż i fiolet.

Wyciągają one ładny kolor cery, kolor oczu, są niesamowicie twarzowe. Wbrew pozorom są też bardzo praktyczne. Możemy je założyć do kolorowych letnich rzeczy, ale sprawdzają się też idealnie w takich czarno-białych zestawieniach podkreśla Marcela Stańczyk.

Oprawki w stonowanych barwach: czerni i szarości, i klasycznym kształcie sprawdzą się na spotkaniach biznesowych lub egzaminach. W takich sytuacjach kolorowe okulary byłyby zbyt krzykliwe i niepotrzebnie odciągałyby uwagę rozmówcy od przebiegu spotkania.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.