Newsy

Kolorowe oprawki okularów hitem nadchodzącej wiosny

2014-02-11  |  06:40
Wiosną stawiamy na kolor. To podstawowa zasada, którą w tym sezonie należy się kierować, wybierając oprawki okularów. Oprawki w klasycznych, stonowanych barwach pozostają wyłącznie na spotkania biznesowe.

W sezonie wiosna-lato 2014 okulary tracą swój pragmatyczny charakter. Nie ograniczają się już wyłącznie do korygowania wad wzroku, ale stają się elementem garderoby. Coraz częściej projektanci mody umieszczają w swoich kolekcjach także oprawki okularowe. Styliści radzą, aby zaopatrzyć się w kilka par oprawek i zmieniać je w zależności od nastroju bądź okazji.

– Ważne, aby zmieniać cały czas te oprawki, żeby bawić się kolorem, żeby zmieniać trochę charakter stroju. Żeby może podkreślić kolor oczu, a może podkreślić właśnie jakąś okazję czy sytuację bardziej profesjonalną, w której właśnie się znaleźliśmy podpowiada stylistka Marcela Stańczyk.

W sezonie wiosennym nadal hitem będą duże, okrągłe okulary. Są one nie tylko modne, lecz także wygodne, ponieważ nie zawężają pola widzenia. Na topie pozostają również oprawki o kocim kształcie, w stylu pin up girls z lat 50. Królować będą wesołe, optymistyczne barwy: zieleń, pomarańcz, błękit, róż i fiolet.

Wyciągają one ładny kolor cery, kolor oczu, są niesamowicie twarzowe. Wbrew pozorom są też bardzo praktyczne. Możemy je założyć do kolorowych letnich rzeczy, ale sprawdzają się też idealnie w takich czarno-białych zestawieniach podkreśla Marcela Stańczyk.

Oprawki w stonowanych barwach: czerni i szarości, i klasycznym kształcie sprawdzą się na spotkaniach biznesowych lub egzaminach. W takich sytuacjach kolorowe okulary byłyby zbyt krzykliwe i niepotrzebnie odciągałyby uwagę rozmówcy od przebiegu spotkania.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.