Newsy

Anna Wendzikowska napisała bajkę. Chce pomóc niedożywionym dzieciom

2014-10-09  |  06:50

Anna Wendzikowska postanowiła pomóc niedożywionym dzieciom i napisała bajkę, która ma uświadomić najmłodszym konieczność pomagania innym. Wendzikowska nie wyklucza, że w przyszłości napisze kolejne utwory dla dzieci, przyznaje jednak, że pisanie dla najmłodszych czytelników jest bardzo trudne. Dziennikarka przygotowuje się także do premiery swojej pierwszej książki skierowanej do dorosłych czytelników. Pytania o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic to zbiór wywiadów i anegdot ze świata filmu.

Według badań firmy Danone 162 tys. polskich dzieci jest niedożywionych. Zdaniem GUS blisko pół miliona dzieci w Polsce nie dojada, bo ich rodziców nie stać na zapewnienie im przynajmniej co drugi dzień pełnowartościowego posiłku. Aby wesprzeć dwunastą edycję programu Podziel się posiłkiem”, Anna Wendzikowska napisała bajkę dla dzieci, która ma pokazać maluchom, jak ważne i proste zarazem jest dzielenie się z potrzebującymi.

To jest bardzo ważne, żeby jeżeli ma się takie możliwości, pomagać. Mnie bardzo mocno dotyka los dzieci i myślę sobie, że fajnie jest pomagać na przykład głodującym dzieciom w Afryce, ale nie możemy zapominać, że te problemy mamy też w Polsce. Nie wiem, czy wszyscy sobie zdają sprawę z tego, że 160 tys. dzieci, niektóre statystyki mówią nawet o 500 tys., jest niedożywionych w Polsce. Mnie to osobiście przeraża. Myślę sobie, że to jest taki cel, który jest jednym z najbardziej oczywistych – mówi Anna Wendzikowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Bohaterką bajki Nauka dzielenia według Julki jest dziewczynka o imieniu Julia, która uczy się od rodziców wrażliwości na potrzeby innych dzieci. Bajka przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ma nie tylko uwrażliwić najmłodszych na potrzeby innych dzieci, lecz także ułatwić rodzicom rozmowę ze swoimi pociechami na trudny temat, jakim jest niedożywienie. Bajkę można przeczytać lub odsłuchać na stronie www.podzielsieposilkiem/Strefa-rodzica. Anna Wendzikowska nie wyklucza, że w przyszłości napisze kolejny tekst skierowany do najmłodszych czytelników.

Pisanie dla dzieci jest bardzo trudne. Musiałam się tutaj zmierzyć z takimi zagadnieniami, jak to, czy coś jest odpowiednie do danego wieku, zarówno z psychologicznego, jak i edukacyjnego punktu widzenia. Ograniczenia są bardzo duże, bo tutaj ważne są nie tylko wyobraźnia i proces twórczy, lecz także dużo różnych elementów, o których trzeba pamiętać. Chciałabym się kiedyś o to pokusić o napisanie czegoś jeszcze dla dzieci, bo myślę, że to jest bardzo wdzięczne. Ale jeszcze nie wiem, czy się czuję na siłach – mówi Anna Wendzikowska.

Na razie dziennikarka skupia się na dorosłych czytelnikach. 22 października ukaże się jej debiutancka książka pt. Pytania o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic. Jest to zbiór anegdot ze świata filmu oraz wywiadów przeprowadzonych przez Wendzikowską dla Dzień Dobry TVN. Książka ukaże się nakładem Grupy Wydawniczej K.E.Liber.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.