Newsy

Edyta Jungowska rozwija swoje wydawnictwo. Już nie skupia się na książkach Astrid Lindgren

2015-01-29  |  06:45

Edyta Jungowska kilka lat temu założyła wydawnictwo Jung-Off-Ska. Aktorka zafascynowana twórczością Astrid Lindgren postanowiła wydać najważniejsze dzieła szwedzkiej pisarki w formie książek do słuchania. Wspiera ją Piotr Fronczewski, który na potrzeby wydawnictwa nagrał do tej pory dwie książki Ericha Kästnera.

W swojej dotychczasowej działalności wydawnictwo Jung-Off-Ska opublikowało 11 tytułów Astrid Lindgren, w tym „Dzieci z Bullerbyn”, „Braciszek i Karlsson z dachu” czy „Bracia Lwie Serce”. Od niedawna w ofercie wydawnictwa znalazły się również książki nowego autora – Ericha Kästnera, niemieckiego klasyka literatury dziecięcej.

Pierwsze dwa tytuły z serii książek Ericha Kästnera, czyli „Latająca klasa” i „Emil i detektywi”, przeczytał Piotr Fronczewski. To było moje marzenie, żeby zaprosić pana Piotra do projektu. To są piękne książki, polecam, by kupować je chłopcom powyżej 9. roku życia. Dzieciaki, które zaczęły słuchać z nami „Pippi”, „Dzieci z Bullerbyn” czy „Emila ze Smalandii” rosną z tymi naszymi projektami, dzisiaj już mają 9 lat i chętnie posłuchają wspaniałej książki w cudownej interpretacji pana Piotra Fronczewskiego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Edyta Jungowska.

Aktorka, która również regularnie czyta fragmenty książek przeznaczonych dla dorosłego czytelnika, planuje skupić się na wydawaniu książek dla dzieci. Audiobooki są według Jungowskiej doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej lektury, zwłaszcza podczas podróży. To także doskonałe rozwiązanie dla młodszych dzieci, które jeszcze nie nauczyły się czytać.

 Jako wydawnictwo myślę, że na razie będziemy się skupiać na literaturze dla dzieci. Zależy mi na tym, żeby powstawały nowe audiobooki, żeby najmłodsi dostawali coś bardzo dobrego, chodzi mi tu przede wszystkim o interpretację i wsparcie w zrozumieniu książek. Maluchy teraz bardzo dużo czasu spędzają w samochodach, jadąc do szkoły czy podróżując. Możemy umilić im ten czas, włączając jakiś audiobook, wtedy ich energia zostanie spożytkowana na coś naprawdę fantastycznego i kreatywnego, a my zyskamy spokój, bo nie będą nas nieustannie pytać: „Daleko jeszcze?” – mówi aktorka.

Jungowska ma w planach wydać kolejną serię audiobooków, tym razem z kręgu literatury angielskiej.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.