Mówi: | Katarzyna Niezgoda |
Funkcja: | autorka książki "Pięścią w szklany sufit" |
Katarzyna Niezgoda: Okładka mojej książki to efekt pracy grafika i świetnego fotografa. Mnie się bardzo podoba
Do napisania książki Katarzynę Niezgodę nakłonili przyjaciele. Dzieli się w niej swoim doświadczeniem z kariery biznesowej i radzi innym kobietom, jak walczyć o swoje miejsce w życiu zawodowym. Jest zadowolona z okładki swojej debiutanckiej książki, pomimo zarzutów o nadmierny retusz.
Katarzyna Niezgoda z wykształcenia jest prawniczką, a pracę zawodową rozpoczęła w branży finansowej. Po kilku latach kariery zrezygnowała jednak z bankowości i zajęła się marketingiem dużej marki modowej. Cztery lata temu ponownie zmieniła branżę, zdecydowała się także na założenie własnej działalności.
– Prowadzę firmę headhunterską, zajmuję się rekrutacją menadżerów na średni i wyższy szczebel zarządzania, w różnych organizacjach, we wszystkich sektorach przemysłu i usług – mówi Katarzyna Niezgoda agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Jako osoba z imponującym dorobkiem zawodowym Niezgoda była wielokrotnie namawiana przez przyjaciół do napisania książki. Zdaniem bliskich jej osób mogłaby się w ten sposób podzielić z innymi kobietami swoim doświadczeniem w trudnym świecie biznesu, a także udzielić rad, jak nie poddać się i walczyć o własną pozycję zawodową.
– Trochę zostałam wywołana przed szereg przez różne organizacje, które zapraszały mnie na konferencje kobiet biznesu, żebym się dzieliła swoimi doświadczeniami i trochę inspirowała do tego, w jaki sposób one mogą osiągnąć sukces i dać sobie radę w biznesie – mówi bizneswoman.
Na napisanie książki Katarzyna Niezgoda zdecydowała się jednak dopiero w tym roku – pod koniec października ukazała się pozycja „Pięścią w szklany sufit” jej autorstwa. Bizneswoman pisze w niej przede wszystkim o powodach, które zamykają kobietom drogę do sukcesu zawodowego. Nie ukrywa, że praca nad książką nie była łatwa, głównie ze względu na brak czasu na pisanie. Publikacja powstawała w wakacje przy dużej pomocy ze strony wydawnictwa Edipresse Książki.
– Bardzo dużo materiałów na temat tego, co kobietom doradzić w biznesie, już miałam, więc było to trochę systematyzacji, trochę wywiadów, trochę rozmów z innymi, co chcieliby w takiej książce przeczytać – mówi Katarzyna Niezgoda.
Jeszcze przed ukazaniem się na rynku książka wzbudziła duże emocje. Powodem była m.in. okładka, na której postać autorki została poddana retuszowi. Katarzyna Niezgoda nie ukrywa, że zwracała uwagę wydawcy na nadmierną ingerencję grafika, zdecydowała się jednak zaufać ich doświadczeniu. Przyznaje też, że jest zadowolona z ostatecznego wyglądu okładki jej debiutanckiej książki.
– Powiedziałam: „Słuchajcie, chyba przesadziliście z tą okładką”. Jedna z głównych redaktor w Edipresse mówi: „Kasia, sprzedajemy 200 tys. nakładu tygodnika czy dwutygodnika w kraju i naprawdę wiemy, co robimy”. Swoją okładkę oddałam w ręce fachowców i ludzi, którzy się na tym znają, oni zdecydowali, że powinna wyglądać tak, jak wygląda. Mnie się ona bardzo podoba – mówi Katarzyna Niezgoda.
Jako przedstawicielka świata mody i partnerka popularnego dziennikarza TVP Katarzyna Niezgoda często bywała na imprezach lifestyle'owych. Po rozstaniu z Tomaszem Kammelem ograniczyła bywanie na salonach, ponownie zaczęła pokazywać się na imprezach kilka miesięcy temu. Zachwyciła wówczas świat show-biznesu swoją spektakularną metamorfozą. Znacznie schudła, zmieniła także kolor włosów.
– Zawsze starałam się zmieniać, tylko wychodziło mi to lepiej lub gorzej, tym razem wyszło lepiej i wszyscy to zauważyli. Bardzo dziękuję za te słowa uznania – mówi Katarzyna Niezgoda.
Czytaj także
- 2025-08-13: Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok
- 2025-08-20: Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
- 2025-08-06: Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
- 2025-07-23: Polacy chcą jak najszybciej przechodzić na emeryturę i nie chcą na niej pracować. Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej
- 2025-07-21: Zwalczanie mobbingu wciąż bardzo trudne. Prawo jest nieprecyzyjne, a inspektorzy pracy nie mają wystarczających narzędzi
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-11: Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy
- 2025-08-04: W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
- 2025-07-23: Piotr Zelt: W te wakacje gram wyjątkowo dużo spektakli. Znajdę jednak czas na wyjazd nad morze, żeby popływać z córką na desce
- 2025-06-16: Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.