Newsy

Liroy chce napisać kolejną autobiografię. Ma objąć kluczowe lata jego kariery

2014-01-15  |  09:30
Po dwóch latach milczenia Liroy powraca nie tylko muzycznie. Raper wydał także autobiografię, która błyskawicznie trafiła na listy bestsellerów. Książka opisuje pierwsze 24 lata życia legendy polskiego rapu.  Autor bierze pod uwagę wydanie kolejnych części książki.

W książce zatytułowanej „Liroy. AutobiogRAPia Vol. 1” raper opisuje pierwsze 24 lata swojego życia. Szczerze mówi o trudnym dzieciństwie, życiu na ulicy i karierze muzycznej. Liroy nie wyklucza, że powstaną kolejne części biografii. Drugi tom miałby obejmować 6 lat, kluczowych dla jego muzycznej kariery, od 1995 do 2001 roku.

Jeżeli ludzie faktycznie chcą poznać dalszą historię, to napiszę, czemu nie. Jeżeli czytelnik chce wysłuchać moich historii, to jest tak jak opowiadałem. Jestem zwykłym gawędziarzem. Jeżeli mam kogoś, kto chce tego słuchać, to po prostu to robię. Ale tych części nie będzie tylko dwie, tylko jak już to będzie ich kilka – mówi Liroy agencji informacyjnej Newseria Lifestyle. 
 
Piotr Marzec, znany jako Liroy, przyznaje, że z pomysłem napisania swojej biografii nosił się już od dłuższego czasu. Nakłaniali go do tego między innymi przyjaciele. Raper uznał, że autobiografia ułatwi fanom zdobycie informacji na jego temat oraz przyczyni się do sprostowania krążących w internecie nieprawdziwych faktów z jego życia.

Większość informacji istotnych, zanim się do nich dotrze, to przedziera się człowiek przez całą masę bzdur na temat mojego życia. Przed 1995 rokiem, to już w ogóle krążą jakieś legendy. W pewnym momencie pojawiła się opcja napisania po raz kolejny właśnie tej autobiografii. Stwierdziłem, że może to jest dobry sposób, żebym powiedział jak naprawdę było – mówi pionier polskiego rapu.

Podpisując umowę z wydawnictwem Anakonda, raper zastrzegł, że książka musi powstać w dwa miesiące. Liroy przygotowuje bowiem aż trzy płyty, które mają ukazać się jeszcze przed wakacjami 2014 roku, i nie byłby w stanie poświęcić biografii więcej czasu. Początkowo książkę miał napisać kolega rapera, Grzegorz Halama. Przez miesiąc wspólnie zbierali materiały, rozmawiając z bliskimi i znajomymi rapera. Spisanie zgromadzonego materiału zajęłoby jednak Halamie zbyt wiele czasu. Liroy postanowił więc sam napisać biografię.

Po prostu wsiadłem w samochód, wziąłem iPada i zamknąłem się na 24 dni, przyjeżdżałem do domu czasami na 2-3 godziny się przespać, czasem dłużej i pisałem tę książkę. W 24 dni ze mnie ta książka wyszła. W sumie nie słuchałem tych nagrań, postanowiłem opowiedzieć całą historię jeszcze raz, od początku i przypomnieć sobie wszystko. I tak byłem po tych rozmowach wszystkich, więc to i tak było dla mnie dość świeże. Zacząłem więc ją po prostu pisać i pisałem dzień za dniem. Nigdy nie sądziłem, że mogę w ciągu jednego dnia napisać prawie 50 stron – przyznaje Liroy.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.