Newsy

Omenaa Mensah wydała książkę. Radzi w niej, jak osiągnąć sukces dzięki dobrej autoprezentacji

2014-05-22  |  07:00
Do księgarń właśnie trafiła najnowsza książka Omeny Mensah „Twoje 3i. Intuicja, indywidualność, inteligencja, czyli kobiece sztuczki nie tylko w biznesie”. To poradnik, w którym pogodynka podpowiada, jak dobrze wypaść zarówno podczas rozmowy o pracę,  jak i na randce, jak ubrać się stosownie do danej sytuacji i w jaki sposób wykorzystywać swoje mocne strony.

Jest to najzwyczajniej w świecie poradnik dotyczący tego, jak szlifować ten diament, którym jest ta intuicja, którą posiadamy, ta inteligencja emocjonalna i ta indywidualność. Jak to wszystko dobrze opakować, żeby osiągać po prostu sukces. Książka jest skierowana do wszystkich kobiet i mężczyzn, którzy na co dzień w życiu zdają sobie sprawę z tego, że prezentacja, to jak występujemy, jak się ubieramy, nosimy, co mamy w głowie jest bardzo ważne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Omenaa Mensah, prezenterka.

Omenaa Mensah podkreśla, że jej książka nie jest zbiorem suchych porad znalezionych w sieci czy zaczerpniętych z innych publikacji, ale są w niej opisane sytuacje, których ona sama doświadczyła. Zdaniem prezenterki, to powinno najbardziej przemówić do czytelnika.

– Wszystko to przeżyłam na własnej skórze i naprawdę ta książka jest w całości oparta na prawdziwych doświadczeniach, jest tam mnóstwo praktycznych, cennych rad: jak dobrze się zaprezentować na randce, jak dobrze się zaprezentować podczas rozmowy o pracę, jaki kolor marynarki dobrać, jakie buty, czy przesadzać z biżuterią, czy nie, jaki strój, w jakiej sytuacji jest odpowiedni. To również kompendium wiedzy o tym, jak przygotować się do wystąpienia publicznego. Jak radzić sobie czasami ze stresem – mówi Omenaa Mensah.

Prezenterka zdradza, że zależało jej na tym, żeby tytuł był intrygujący i zmuszał czytelnika do zatrzymania się przy półce właśnie z tą książką.

Myślę, że osiągnęłam ten efekt, bo jednak „Twoje 3i” skłania do myślenia, czym jest pierwsze „i”, czym jest drugie i trzecie. I są najważniejszymi wartościami, które ma każda z nas kobiet. Trzeba je poznać, a później wykorzystać sprytnie w osiąganiu swoich biznesowych celów – tłumaczy Omenaa Mensah.

W 2008 roku prezenterka napisała wspólnie z córką nietypową książkę kulinarną:  „Zapiekanka, układanka, ciasteczko z bajeczką. Gotuj z Omeną i Vanessą”. Pogodynka uważa jednak, że najnowszy poradnik był dla niej dużo większym wyzwaniem.

 –  Każdy taki projekt to dla mnie niesamowita lekcja. Kiedy zdecydowałam się na to, żeby napisać tę książkę, nie zdawałam sobie sprawy z tego, ile będzie to kosztowało mnie pracy, poza oczywiście samym przygotowaniem tekstu, również organizacja sesji zdjęciowej, moje wyobrażenia na temat konceptu książki, wymyślanie tytułu. Pamiętam, konsultowałam to wielokrotnie z moimi przyjaciółmi  i chciałam, żeby ta książka była taką wartością samą w sobie – opowiada Omenaa Mensah.

Omenaa Mensah od 10 lat związana jest z telewizją TVN i TVN Meteo.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.