Newsy

Omenaa Mensah wydała książkę. Radzi w niej, jak osiągnąć sukces dzięki dobrej autoprezentacji

2014-05-22  |  07:00
Do księgarń właśnie trafiła najnowsza książka Omeny Mensah „Twoje 3i. Intuicja, indywidualność, inteligencja, czyli kobiece sztuczki nie tylko w biznesie”. To poradnik, w którym pogodynka podpowiada, jak dobrze wypaść zarówno podczas rozmowy o pracę,  jak i na randce, jak ubrać się stosownie do danej sytuacji i w jaki sposób wykorzystywać swoje mocne strony.

Jest to najzwyczajniej w świecie poradnik dotyczący tego, jak szlifować ten diament, którym jest ta intuicja, którą posiadamy, ta inteligencja emocjonalna i ta indywidualność. Jak to wszystko dobrze opakować, żeby osiągać po prostu sukces. Książka jest skierowana do wszystkich kobiet i mężczyzn, którzy na co dzień w życiu zdają sobie sprawę z tego, że prezentacja, to jak występujemy, jak się ubieramy, nosimy, co mamy w głowie jest bardzo ważne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Omenaa Mensah, prezenterka.

Omenaa Mensah podkreśla, że jej książka nie jest zbiorem suchych porad znalezionych w sieci czy zaczerpniętych z innych publikacji, ale są w niej opisane sytuacje, których ona sama doświadczyła. Zdaniem prezenterki, to powinno najbardziej przemówić do czytelnika.

– Wszystko to przeżyłam na własnej skórze i naprawdę ta książka jest w całości oparta na prawdziwych doświadczeniach, jest tam mnóstwo praktycznych, cennych rad: jak dobrze się zaprezentować na randce, jak dobrze się zaprezentować podczas rozmowy o pracę, jaki kolor marynarki dobrać, jakie buty, czy przesadzać z biżuterią, czy nie, jaki strój, w jakiej sytuacji jest odpowiedni. To również kompendium wiedzy o tym, jak przygotować się do wystąpienia publicznego. Jak radzić sobie czasami ze stresem – mówi Omenaa Mensah.

Prezenterka zdradza, że zależało jej na tym, żeby tytuł był intrygujący i zmuszał czytelnika do zatrzymania się przy półce właśnie z tą książką.

Myślę, że osiągnęłam ten efekt, bo jednak „Twoje 3i” skłania do myślenia, czym jest pierwsze „i”, czym jest drugie i trzecie. I są najważniejszymi wartościami, które ma każda z nas kobiet. Trzeba je poznać, a później wykorzystać sprytnie w osiąganiu swoich biznesowych celów – tłumaczy Omenaa Mensah.

W 2008 roku prezenterka napisała wspólnie z córką nietypową książkę kulinarną:  „Zapiekanka, układanka, ciasteczko z bajeczką. Gotuj z Omeną i Vanessą”. Pogodynka uważa jednak, że najnowszy poradnik był dla niej dużo większym wyzwaniem.

 –  Każdy taki projekt to dla mnie niesamowita lekcja. Kiedy zdecydowałam się na to, żeby napisać tę książkę, nie zdawałam sobie sprawy z tego, ile będzie to kosztowało mnie pracy, poza oczywiście samym przygotowaniem tekstu, również organizacja sesji zdjęciowej, moje wyobrażenia na temat konceptu książki, wymyślanie tytułu. Pamiętam, konsultowałam to wielokrotnie z moimi przyjaciółmi  i chciałam, żeby ta książka była taką wartością samą w sobie – opowiada Omenaa Mensah.

Omenaa Mensah od 10 lat związana jest z telewizją TVN i TVN Meteo.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.