Newsy

Lara Gessler: Producenci żywności widzą, że nie ma już miejsca na bylejakość. Aby przebić się na rynku, trzeba z roku na rok podnosić swój poziom

2019-05-24  |  06:02

Według Lary Gessler wraz z coraz większą świadomością konsumentów polscy producenci żywności dążą do wyższych standardów. Podglądają więc rozwiązania, które sprawdzają się w innych krajach, podnoszą swoje kwalifikacje i stosują nowoczesne metody uprawy i produkcji. Wszystko po to, by zaproponować odbiorcom takie produkty, które nie odbiegają jakością od zagranicznych.

Zdaniem Lary Gessler coraz więcej Polaków traktuje zdrowe odżywianie nie jako sezonową modę, ale styl życia, dla którego warto całkowicie zmienić swoje nawyki. Rezygnują więc z żywności wysoko przetworzonej, półproduktów oraz przekąsek typu fast food, natomiast coraz częściej decydują się na produkty ekologiczne. Zwracają uwagę na jakość artykułów spożywczych, na ich pochodzenie, skład, a przede wszystkim na zawartość witamin oraz składników, które mają dobroczynny wpływ na zdrowie.

Obserwujemy tę zmianę na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zaczynamy rozumieć że to, co regionalne jest dobre. Inne kraje zaczynają nas doceniać, tym samym my też podchodzimy do siebie i do swoich produktów dużo łaskawiej – mówi agencji Newseria Lara Gessler.

Gessler tłumaczy, że wraz z wyższymi oczekiwaniami konsumentów rośnie też jakość produktów oferowanych przez polskich producentów, zarówno tych, którzy działają na dużą skalę, jak i lokalnych.

– Robi się coraz większa konkurencja, więc też producenci żywności widzą, że już nie ma miejsca na bylejakość. Robi się naprawdę gęsto na tym rynku i trzeba być dobrym, żeby się gdzieś tam przebić, więc poziom podnosi się z roku na rok – mówi Lara Gessler, która została jurorką w konkursie KUKBUK Poleca 2019. Jego celem jest wyróżnienie inicjatyw kulinarnych i rzemieślniczych, dla których najważniejsza jest jakość.

W miarę swoich możliwości producenci starają się nadążać ze zmianami, nie boją się eksperymentów i nowatorskich rozwiązań. Produkują więc żywność zgodnie z zasadami dbałości o środowisko i utrzymania różnorodności genetycznej roślin i zwierząt, bez użycia pestycydów, syntetycznych nawozów mineralnych oraz antybiotyków i hormonów.

– Producenci nie tylko mają pole, które obradza w fajny sposób, lecz także są ludźmi coraz bardziej świadomymi. Bo oprócz tego, że są producentami, to są też konsumentami, którzy podróżują, próbują, zasysają trochę tego świata, zasysają jakości. Więc wydaje mi się, że dużo lepiej wykorzystują potencjał, jaki daje nasze środowisko i nasze możliwości, nasza nisza ekologiczna w Polsce. No tak, więc nadążamy za trendami i wykorzystujemy na pewno to, co mamy, bardzo dobrze, coraz lepiej – mówi Lara Gessler.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Macademian Girl: Moi fani cenią mnie za dbałość o detale. Przykładam się do swojej pracy, ale nie jest to chory perfekcjonizm

W środowisku artystycznym Macademian Girl znana jest jako niebywała perfekcjonistka. Sama blogerka tłumaczy, że w tej kwestii trzeba jednak rozgraniczyć pewne pojęcia, bo rzetelność, którą ceni sobie najbardziej, to nie to samo, co przesadny perfekcjonizm. Dlatego też stara się robić wszystko na sto procent, ale też zostawia sobie margines błędu.

Media

Natalia Nykiel: Przeszłam drogę od talent show aż do miejsca, w którym jestem obecnie. To ostatecznie publiczność decyduje o rozwoju kariery

W marcu na antenie Polsatu wystartuje nowe muzyczne talent show „The Four. Bitwa o sławę”. Program poprowadzi wokalistka, Natalia Szroeder. W roli jurorów będzie można zobaczyć: Natalię Nykiel, Igora Herbuta i Jakuba Badacha. Trenerzy przyznają, że zadanie, które mają przed sobą, nie należy do najprostszych. Zależy im, aby rady i wskazówki udzielane uczestnikom były szczere i pomocne. Dzięki temu chcą odkryć nowe talenty i przyczynić się do ich rozwoju.

Media i PR

Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i zastosowanie nowych technologii

Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. – Reklama kinowa daje możliwość wykorzystania innowacyjnych technologii, formatów ScreenX czy 4DX. Pozwala też na lepszą interakcję z widzem – ocenia Justyna Krzyżanowska z New Age Media.

 

Biotechnologia

Nanomateriały zrewolucjonizują ortopedię i implantologię. Antybakteryjne powłoki atomowe zmniejszą ryzyko zakażeń podczas wszczepiania implantów

Nanotechnologia zmienia oblicze medycyny. Dzięki cienkim warstwom atomowym o działaniu antybakteryjnym mamy szansę pokonać problem lekooporności szczepów bakterii. Technologia ta pozwala ponadto opracować dużo doskonalsze implanty stomatologiczne czy protezy kończyn. W medycynie stomatologicznej nanotechnologia umożliwia także stworzenie materiałów, które wyeliminują ryzyko próchnicy