Newsy

Lara Gessler: Wracamy do korzeni, przestajemy się wstydzić tego, co polskie. Mamy więcej odwagi i coraz mniej kompleksów

2020-10-07  |  06:23

Zdaniem restauratorki polska kuchnia w ostatnich latach bardzo się zmieniła. Transformacje spowodowane są głównie rosnącymi wymaganiami konsumentów. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na swoją dietę – dbają o jej różnorodność. Robią to przede wszystkim ze względu na swoje zdrowie.

Lara Gessler pełniła funkcję jurora w konkursie dwumiesięcznika „KUKBUK” adresowanym do producentów żywności, rzemieślników oraz właścicieli niebanalnych miejsc gastronomicznych. Przyznaje, że takich w Polsce jest coraz więcej. Podejście do kuchni w naszym kraju nieustannie się zmienia. Jej zdaniem jest z nim coraz lepiej.

– Coraz więcej podróżujemy, próbujemy różnej kuchni i zaczynamy zauważać jakość. Produkty niszowe są pieczołowicie robione w gospodarstwach. Jednak dzięki dyskontom, które pokazują wiele konceptów, zaczynamy poznawać się na jakości i zaczynamy mieć potrzebę różnorodności w naszej diecie. To bardzo dobry kierunek – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Lara Gessler.

Według restauratorki pandemia bardzo wpłynęła na konsumenckie wybory Polaków. Plusem bez wątpienia jest to, że wiele osób podczas kwarantanny zaczęło gotować i eksperymentować w kuchni. Nie wszystkie zmiany można jednak uznać za pozytywne.

– Mamy obecnie mniej pieniędzy, jemy skromniej. Nie zawsze jedzenie polskich produktów wiąże się z oszczędzaniem. Częstokrotnie jest odwrotnie. Małe przedsiębiorstwa nie mają skali, która pozwoliłaby zaoferować niskie ceny i spowodować, że szersze grono odbiorców zacznie korzystać z produktów – zaznacza.

Lara Gessler zwraca uwagę na to, że wybory konsumenckie, a także rosnące wymagania kształtują rynek. Obecnie w Polsce pojawia się wiele marek spożywczych, które w swoim asortymencie mają produkty różnorodne, dobre jakościowo oraz smaczne. Według restauratorki przyszłość pod tym względem będzie wyglądać bardzo interesująco, ponieważ nowe pokolenie Polaków jest odważne, kreatywne i pewne swego.

– W Polsce przybywa coraz więcej jakościowych marek. Wynika to z tego, że wracamy do korzeni, przestajemy się wstydzić tego, co polskie. Powracamy do receptur naszych dziadków, zaczynamy doceniać ziemię. Coraz więcej z nas tworzy własne przedsiębiorstwa. Mamy dużo większą dostępność, przewietrzone umysły, objechaliśmy kawałek świata w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Mamy więcej odwagi i coraz mniej kompleksów – zaznacza.

Bardzo duże możliwości daje internet. Dzięki niemu popularyzowane są nowe trendy kulinarne, ludzie mogą wymieniać się przepisami, a także śledzić działalność ulubionych marek i kucharzy.

– Cały czas jest nam potrzebna promocja. Social media są bardzo demokratyczne i pozwalają, żeby o dobrych produktach dowiedziała się rzesza ludzi. W dobie telewizji byłoby to zupełnie nie do zrobienia. Teraz jest łatwiej. Potrzebna jest zarówno dobra wola producentów żywności niszowej, jak i wyostrzona ciekawość konsumentów – mówi Lara Gessler.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Pompy ciepła coraz popularniejsze w polskich domach. W tym roku padły rekordy sprzedaży takich urządzeń

Na koniec ubiegłego roku w polskich domach było zainstalowanych 128 tys. pomp ciepła, które pracowały na potrzeby centralnego ogrzewania i podgrzewania wody. W optymistycznym wariancie ich liczba do 2030 roku może wrosnąć już do prawie 2,1 mln – wynika z szacunków Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła. Rozwojowi rynku sprzyjają m.in. rządowy program Czyste Powietrze, wzrost świadomości ekologicznej Polaków, unijne regulacje ukierunkowane na energooszczędne budownictwo i realne korzyści tej technologii, które przekładają się na wymierną oszczędność. W ubiegłym półroczu wzrost sprzedaży takich urządzeń w kilku segmentach rynku pobił wyniki za cały 2019 rok.

 
 
 
 

Zdrowie

Przez pandemię do lekarzy trafia więcej pacjentów z zaawansowanym rakiem prostaty. Wcześniejsza diagnoza pozwala na skuteczne leczenie m.in. za pomocą robota da Vinci

Rak prostaty jest najczęstszym nowotworem złośliwym wśród mężczyzn, ale wielu z nich przed zgłoszeniem się do lekarza powstrzymuje wstyd i strach. Pandemia wpłynęła na dodatkowe opóźnienia w diagnostyce tego nowotworu – podkreślają urolodzy. Tymczasem wykrycie raka prostaty w początkowym stadium daje dużą szansę na całkowite wyleczenie i pozwala zastosować u pacjenta nowoczesne, mniej inwazyjne metody, takie jak operacje robotyczne. Zabiegi w asyście robota chirurgicznego da Vinci są bardziej precyzyjne i w większości przypadków pozwalają pacjentom na powrót do normalnego funkcjonowania, ograniczając liczbę komplikacji.