Newsy

Madonna, Elton John i Peter Gabriel mają w domach obrazy Joanny Sarapaty

2013-11-25  |  08:10

Prace Joanny Sarapaty od ponad 20 lat wystawiane są na całym świecie, między innymi przez galerie w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii czy Japonii. W swoich prywatnych kolekcjach mają je również m.in. Madonna, Elton John i Peter Gabriel. O spotkaniach z gwiazdami i o tym, że przypadek może całkowicie zmienić życie,  malarka opowie w książce „Poznania”, którą właśnie pisze.

Momentem zwrotnym w karierze Joanny Sarapaty był rok 1996. Wtedy jej dziełami zainteresowała się agentka Claudii Schiffer, Placido Domingo i Petera Gabriela. Zaproponowała ona malarce współpracę i wyjazd do Nowego Jorku. Później przyszedł czas na kolejne znajomości i kolejne niezwykłe spotkania, np. z grupą The Who.

Poleciałam do Virgin na Champs Élysées sobie kupić CD, żeby zobaczyć jak oni wyglądają. Jak przyszłam do restauracji następnego dnia, okazało się, że na zdjęciach na płycie mieli po dwadzieścia parę lat, a teraz byli to panowie sześćdziesięcioparoletni. I to było takie fajne przeżycie – mówi Joanna Sarapata agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Malarka  przytacza również anegdotę z lat 90., kiedy pracowała jako dekoratorka wystaw w jednym z butików w Saint-Tropez. Pewnego dnia przyszedł tam John Reid, menadżer Eltona Johna, by kupić złoty zegarek. Jednak piorunujące wrażenie zrobiła na nim nie droga biżuteria, a wiszące na ścianach obrazy polskiej artystki. Zamiast modnego gadżetu wykupił wszystkie jej dzieła.

Elton John bardzo miły, bardzo taki skromny. Poznałam go przez jego agenta, Johna Reida – opowiada Joanna Sarapata.

Malarka w jednym z wywiadów przyznaje: „Różne rzeczy działy się w moim życiu przez taki przypadek. Moje życie składa się z niezwykle szczęśliwych zbiegów okoliczności. Piszę książkę, bo chcę opowiedzieć, że wszystko jest możliwe, naprawdę wszystko”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.