Mówi: | Marcin Szczupak |
Firma: | PRESS-SERVICE |
Maffashion najbardziej medialną blogerką. W promocji pomogli Kuba Wojewódzki i Filip Chajzer
Pierwsza w zestawieniu raportu jest Maffashion, czyli Julia Kuczyńska. W ubiegłym roku na jej temat pojawiło się w mediach 1688 informacji. Ma ona także na swoim koncie tytuł Człowieka Roku Polskiego Internetu.
– Warte podkreślenia jest to, że blogerka z imienia i nazwiska zaczyna już tworzyć swoją markę. Dziewczyna, której możemy kompletnie nie kojarzyć z imienia i nazwiska, podając tylko i wyłącznie nazwę jej bloga, na przykład Maffashion, dla wielu osób jest to od razu wiadome i umiejscawiają, kim to jest ta osoba i jaka to jest marka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Szczupak z zajmującej się monitoringiem mediów firmy PRESS-SERVICE.
Blogerki coraz częściej zapraszane są do programów telewizyjnych. W roli ekspertek od mody można je zobaczyć m.in. w „Pytaniu na śniadanie”, „Dzień dobry TVN” i TVN Style. Doradzają widzom, w co się ubrać, komentują pokazy mody. Mają tez swoje rubryki w prasie.
– Stało się tak między innymi dlatego, że te blogerki dostrzegł Kuba Wojewódzki, który zaprosił je do swojego programu. To spowodowało także zainteresowanie nimi innych mediów. To tzw. podbicie aktywności medialnej. Blogerki wyszły z tej swojej głównej roli bycia blogerką modową, ale także stały się takimi pełnoprawnymi celebrytkami, które są obecne w życiu medialnym. Na przykład Maffashion i Jessica Mercedes do tej pory znane głównie osobom korzystającym z internetu, teraz bardzo mocno widoczne są także w telewizji i radiu – wyjaśnia Marcin Szczupak.
Blogerki często pojawiają się na pokazach nowych kolekcji, biorą udział w kampaniach reklamowych znanych marek i współpracują z najlepszymi projektantami. Promują siebie i swoje blogi również w trakcie takich wydarzeń, jak Warsaw Fashion Weekend.
– Ten prześmiewczy troszeczkę materiał autorstwa Filipa Chajzera w ramach jednego z wydarzeń modowych to również taki punkt przełomowy, który sprawił, że tymi blogerkami i blogerami zainteresowały się szerzej wszystkie media – mówi Marcin Szczupak.
Czytaj także
- 2025-05-28: Interakcja z firmą jest dla klientów równie ważna jak jej produkty. Biznes wykorzystuje do tego AI
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.