Newsy

Magdalena Jethon: Przejęliśmy misję radia publicznego. Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie

2023-08-01  |  06:21

Trzy lata temu dziennikarka definitywnie zamknęła w swoim życiu rozdział pod tytułem Trójka i całą swoją uwagę oraz potencjał kieruje na nowy projekt zawodowy. Radio Nowy Świat, któremu szefuje, szybko zyskało uznanie słuchaczy i dla wielu z nich stało się stacją pierwszego wyboru. Magdalena Jethon zapewnia, że dziennikarzom nie brak pomysłów na nowe cykle i audycje. Jest również wdzięczna wszystkim patronom, dzięki którym ta inicjatywa ma szansę na realizację.

Radio Nowy Świat wystartowało 10 lipca 2020 roku. Pierwszą audycję poprowadził Wojciech Mann. Od początku przyjęto, że stacja nie będzie nadawać reklam, a jej finansowanie ma się opierać wyłącznie na crowdfundingu. Rozgłośnią dowodzi Magdalena Jethon, była redaktor naczelna Trójki. Dziennikarka jest dumna, że z miłości do radia powstał solidny projekt medialny, który szybko wyrobił sobie mocną pozycję na rynku.

– Stworzyliśmy pełnowymiarowe radio, przejęliśmy misję radia publicznego i jesteśmy dumni, że to się udało. Oczywiście udało się dzięki naszym patronom, za co im bardzo dziękujemy, bo to jednak oni nas utrzymują – ponad 700 tys. zł miesięcznie to naprawdę jest coś. Dzięki temu możemy robić prawdziwe, a nie jakieś tam cząstkowe radio. Zatrudniamy 90 osób, więc naprawdę robimy radio pełną gębą – mówi agencji Newseria Lifestyle Magdalena Jethon.

Dziennikarka nie ukrywa jednak, że początki nie były łatwe. Trzeba było sporo zaryzykować, by się przekonać, czy jest to właściwy kierunek i czy zupełnie nowy projekt zdobędzie serca słuchaczy.

– Przecieraliśmy szlaki, nikt nie wiedział, czy to się uda, jak to trzeba zrobić, skąd wziąć ludzi, bo przecież nie braliśmy takich, których nikt nie chce, czyli są wolni na rynku, tylko trzeba było szukać właściwych osób. Przejęliśmy parę osób z Trójki, ale to było góra 10 proc. Poza tym zrobiliśmy konkurs na młode talenty, zgłosiło się ponad 2 tys. młodych przyszłych dziennikarzy i próbujemy ich uczyć. Po trzech latach część z nich już bardzo dobrze sprawdza się na antenie – mówi.

Magdalena Jethon podkreśla, że Radio Nowy Świat nadal będzie się rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy. Są już plany na kolejne audycje i autorskie projekty.

– Musimy się rozwijać, pogłębiać naszą ofertę programową. Radio jest zbudowane, będziemy je tylko doskonalić i ulepszać. Na razie nie planujemy zatrudniać więcej ludzi – podkreśla.

Dziennikarka zapewnia też, że już nie ma nawyku włączania Trójki i sprawdzania, co tam się dzieje.

– Tam się nic nie może dziać, bo tam już niczego nie ma. Tam są zgliszcza – stwierdza Magdalena Jethon.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.