Newsy

Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Obecność w Zespole Pieśni i Tańca Lublin obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru

2024-11-13  |  06:16

Miss Polonia 2024 była członkinią Zespołu  Pieśni i Tańca "Lublin" im. Wandy Kaniorowej przez 11 lat. Jej przygoda z tańcem rozpoczęła się od baletu. Wtedy właśnie jedna z nauczycielek wzbudziła w niej zainteresowanie folklorem i zasugerowała, by spróbowała swoich sił w lokalnej grupie. Maja Klajda traktuje to jako jedno z cenniejszych doświadczeń życiowych.

– To jest fajna, ciekawa historia, bo ja w ogóle całe swoje życie tańczyłam. Zaczęłam od baletu, tańczyłam sześć lat i wtedy jedna pani od klasyki powiedziała mi właśnie o zespole ludowym w Lublinie. Postanowiłam więc pójść na egzamin właśnie z tańca, śpiewu i poczucia rytmu, zdałam go, udało mi się dostać do Zespołu Pieśni i Tańca „Lublin”. Tańczyłam w nim przez 11 lat – mówi agencji Newseria Lifestyle Maja Klajda.

Miss Polonia 2024 zaznacza, że była to dla niej nie tylko solidna lekcja tańca, ale także niezwykle cenna lekcja historii i tradycji. Nauczyła ją bowiem szacunku do dziedzictwa kulturowego i obyczajów związanych z regionem. Maja Klajda przyznaje, że w tamtym czasie zdobyła wiele doświadczeń i ma dużo miłych wspomnień.

– Naprawdę była to piękna przygoda, która bardzo obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru, ponieważ brałam udział w wielu narodowych wydarzeniach. Bardzo dobrze wspominam ten zespół, te koncerty, festiwale, wyjazdy za granicę, poznawanie wielu kultur, wielu ludzi. Kiedy zakładaliśmy na siebie te ludowe stroje, to czuliśmy się bardziej wyjątkowi – mówi.

Maja Klajda wierzy, że umiejętności zdobyte w zespole ludowym mogą się okazać przydatne również i w jej obecnej działalności. Ma nadzieję, że kiedyś będzie je mogła wykorzystać na przykład podczas jakiegoś konkursu piękności.

– Teraz w konkursie Miss Polonia na zgrupowaniu odbywał się konkurs Miss Talent, w którym zaprezentowałam oberka, czyli taniec będący elementem Suity Lubelskiej, z regionu, z którego pochodzę. Więc jak najbardziej chciałabym jeszcze kiedyś spróbować – dodaje Miss Polonia 2024.

Maja Klajda zauważa, że taniec ludowy łączy pokolenia, kultury i doświadczenia, a także wzbogaca życie na wielu płaszczyznach. Jej zdaniem trzeba pielęgnować tę tradycję i przekazywać ją kolejnym pokoleniom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.