Mówi: | Małgorzata Walewska |
Funkcja: | śpiewaczka, mezzosopranistka |
Małgorzata Walewska o Nataszy Urbańskiej: Nastawiła się na seks i szokowanie za wszelką cenę
Teledysk Nataszy Urbańskiej do utworu „Rolowanie”, który bije rekordy popularności w internecie, podzielił polską branżę muzyczną. W obronie wokalistki stanęła m.in. Doda oraz Elżbieta Zapendowska, z drugiej strony pojawiają się głosy, że artystka chciała jedynie zrobić wokół siebie szum.
– Natasza jest piękną dziewczyną, dobrze się rusza i całkiem nieźle śpiewa, więc widzę w niej potencjał. Widziałam jednak teledysk z oblizywaniem umywalki. Wydaje mi się, że Natasza próbuje zszokować wszystkich za wszelką cenę. Nastawiła się na seks i erotyzm, bo tym po prostu żyje dzisiejszy świat – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle śpiewaczka Małgorzata Walewska.
Według mezzosopranistki jest szansa, że w Polsce coraz większą rolę odgrywać będzie kultura wysoka. Świadczyć może chociażby powstanie Opery Podlaskiej oraz bardzo dobre wyniki sprzedaży biletów na spektakle. Najwięcej widzów miały spektakle w Warszawie – prawie 207 tysięcy osób.
– W Polsce operę odbiera się jako miejsce elitarne, dla ludzi, którzy są snobami. Jednak jest to bardzo mylna opinia. Mam bardzo oddaną publiczność – ludzi, którzy wiedzą czego szukają. Wiedzą oni, że przedstawienie operowe musi mieć dobrą obsadę. Bo nie ma nic gorszego niż źle zaśpiewana opera. To jest trauma, której człowiek nie zniesie i drugi raz nie będzie chciał zobaczyć podobnego widowiska – wyjaśnia Walewska.
– Gdy śpiewałam w Metropolitan Opera, największej operze na świecie, to pojawiały się zarówno starsze, bogate panie, jak i normalnie ubrani studenci, będący między jednymi i drugimi zajęciami. Wpadają oni do opery tylko po to, by zobaczyć ukochanego śpiewaka lub obejrzeć tę samą produkcję siedemnasty raz, bo może coś się zmieniło – opowiada mezzosopranistka.
Małgorzata Walewska to jedna z popularniejszych polskich śpiewaczek operowych. Karierę rozpoczęła w 1991 roku, współpracując z Teatrem Wielkim w Warszawie. W latach 1996-1998 występowała na deskach Wiedeńskiej Opery Państwowej, gdzie towarzyszyła artystom takim, jak Luciano Pavarotti i Placido Domingo. Magazyn Time umieścił ją na liście 10 najsławniejszych Polaków.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.