Newsy

Marcin Prokop: Nie rozdaję swojej twarzy na prawo i lewo. Ona jest jak mydło i się zużywa

2016-02-02  |  06:50

Kluczem do działalności charytatywnej powinna być wiarygodność uważa Marcin Prokop. Z tego powodu prezenter wspiera tylko te cele dobroczynne, do których jest całkowicie przekonany. Często angażuje się w akcje, o których w ogóle nie mówi się w mediach. Nie lubi się też chwalić swoją działalnością dobroczynną, uważa bowiem, że jest to niezręczne.

Marcin Prokop chętnie angażuje się w działalność dobroczynną. Wspiera m.in. fundację Mam Marzenie pomagającą zrealizować marzenia dzieci cierpiących na choroby zagrażające życiu. Często występuje także w roli gospodarza charytatywnych imprez, np. meczu między TVN a TVP lub Charytatywnego Balu Dziennikarzy. Twierdzi, że stara się angażować wyłącznie w sprawy, w które wierzy i do których jest całkowicie przekonany.

Nie rozdaję swojej twarzy na prawo i lewo, bo uważam, że ona jest jak mydło i się zużywa. Gdybym był w każdej akcji charytatywnej, to mogłoby powstać wrażenie, że tu chodzi bardziej o mnie niż o cel – mówi Marcin Prokop agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Prezenter bardzo często angażuje się w pomoc osobom, które nie uzyskały wsparcia dużych instytucji. Nie zawsze są to głośne medialnie historie, dla Marcina Prokopa nie ma to bowiem znaczenia. Zdarza się też, że udziela komuś pomocy na prośbę bliskich lub znajomych. Zdaniem prezentera kluczem do skutecznej działalności dobroczynnej gwiazd jest wiarygodność. Znana osoba musi być całkowicie przekonana do akcji, w którą się angażuje.

Kierowca rajdowy, który angażuje się w akcję bezpiecznej jazdy, a potem sam ma kłopot z policją i płaci mandaty, nie jest dla mnie wiarygodnym nośnikiem komunikatu, za którym staje mówi Marcin Prokop.

Prezenter uważa, że właśnie ze względu na wiarygodność gwiazdy nie powinny się angażować w zbyt wiele akcji charytatywnych. Znanym osobom, które pragną pomagać, radzi, by rozważnie wybierali rodzaj i cel dobroczynności. 

Ludzie nie są debilami. Ludzie są czuli jak kamerton, wyczuwają ściemę i fałsz mówi Marcin Prokop.

Prezenter uważa, że działalność dobroczynna wymaga także dyskrecji. Jego zdaniem wspieranie osób potrzebujących powinno się odbywać z dala od błysku fleszy, dlatego nie lubi mówić o własnych dokonaniach na tym polu. Twierdzi, że zbyt częste chwalenie się działalnością charytatywną źle świadczy o gwiazdach, może być także upokarzające dla osób, którym znani ludzie pomagają.

To jest coś, co powinno się robić tak jak seks, czyli w ciemności i po cichu. Może nie zawsze, czasami można zrobić na pralce albo przy lodówce, ale wiadomo, o co mi chodzi mówi Marcin Prokop.

23 stycznia prezenter był jednym z trójki gospodarzy 17. Charytatywnego Balu Dziennikarzy, który odbył się w Auli Politechniki Warszawskiej. Podczas imprezy zebrano ponad 300 tys. zł, które zasilą konta czterech fundacji pomagającym potrzebującym dzieciom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Teatr

Handel

Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie  ochrony środowiska i klimatu. 

Handel

WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.