Newsy

Marcin Prokop: Nie rozdaję swojej twarzy na prawo i lewo. Ona jest jak mydło i się zużywa

2016-02-02  |  06:50

Kluczem do działalności charytatywnej powinna być wiarygodność uważa Marcin Prokop. Z tego powodu prezenter wspiera tylko te cele dobroczynne, do których jest całkowicie przekonany. Często angażuje się w akcje, o których w ogóle nie mówi się w mediach. Nie lubi się też chwalić swoją działalnością dobroczynną, uważa bowiem, że jest to niezręczne.

Marcin Prokop chętnie angażuje się w działalność dobroczynną. Wspiera m.in. fundację Mam Marzenie pomagającą zrealizować marzenia dzieci cierpiących na choroby zagrażające życiu. Często występuje także w roli gospodarza charytatywnych imprez, np. meczu między TVN a TVP lub Charytatywnego Balu Dziennikarzy. Twierdzi, że stara się angażować wyłącznie w sprawy, w które wierzy i do których jest całkowicie przekonany.

Nie rozdaję swojej twarzy na prawo i lewo, bo uważam, że ona jest jak mydło i się zużywa. Gdybym był w każdej akcji charytatywnej, to mogłoby powstać wrażenie, że tu chodzi bardziej o mnie niż o cel – mówi Marcin Prokop agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Prezenter bardzo często angażuje się w pomoc osobom, które nie uzyskały wsparcia dużych instytucji. Nie zawsze są to głośne medialnie historie, dla Marcina Prokopa nie ma to bowiem znaczenia. Zdarza się też, że udziela komuś pomocy na prośbę bliskich lub znajomych. Zdaniem prezentera kluczem do skutecznej działalności dobroczynnej gwiazd jest wiarygodność. Znana osoba musi być całkowicie przekonana do akcji, w którą się angażuje.

Kierowca rajdowy, który angażuje się w akcję bezpiecznej jazdy, a potem sam ma kłopot z policją i płaci mandaty, nie jest dla mnie wiarygodnym nośnikiem komunikatu, za którym staje mówi Marcin Prokop.

Prezenter uważa, że właśnie ze względu na wiarygodność gwiazdy nie powinny się angażować w zbyt wiele akcji charytatywnych. Znanym osobom, które pragną pomagać, radzi, by rozważnie wybierali rodzaj i cel dobroczynności. 

Ludzie nie są debilami. Ludzie są czuli jak kamerton, wyczuwają ściemę i fałsz mówi Marcin Prokop.

Prezenter uważa, że działalność dobroczynna wymaga także dyskrecji. Jego zdaniem wspieranie osób potrzebujących powinno się odbywać z dala od błysku fleszy, dlatego nie lubi mówić o własnych dokonaniach na tym polu. Twierdzi, że zbyt częste chwalenie się działalnością charytatywną źle świadczy o gwiazdach, może być także upokarzające dla osób, którym znani ludzie pomagają.

To jest coś, co powinno się robić tak jak seks, czyli w ciemności i po cichu. Może nie zawsze, czasami można zrobić na pralce albo przy lodówce, ale wiadomo, o co mi chodzi mówi Marcin Prokop.

23 stycznia prezenter był jednym z trójki gospodarzy 17. Charytatywnego Balu Dziennikarzy, który odbył się w Auli Politechniki Warszawskiej. Podczas imprezy zebrano ponad 300 tys. zł, które zasilą konta czterech fundacji pomagającym potrzebującym dzieciom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Finanse

Organizacje pacjentów borykają się z brakiem finansowania. Ten problem dotyczy całego systemu ochrony zdrowia

Nadmiar biurokracji i chroniczny brak finansowania – to dwie główne bolączki, z którymi borykają się organizacje pacjentów w Polsce. Jak wskazują, można by go rozwiązać np. poprzez utworzenie przy Rzeczniku Praw Pacjentów dedykowanych programów grantowych dla takich podmiotów. Taki kierunek obrało już kilka europejskich państw, które w coraz większym stopniu angażują organizacje pacjentów w procesy kształtowania polityki zdrowotnej. Brak finansowania od lat pozostaje podstawowym problemem całego systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Moda

Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem

Wokalistka zaznacza, że ma słabość do oryginalnych ubrań i lubi komponować stylizacje, które odzwierciedlają jej charakter i osobowość. W jej garderobie nie ma rzeczy przypadkowych, zawsze bowiem starannie dobiera to, co na siebie zakłada. Ostatnio szukała inspiracji modowych podczas Paris Fashion Week. Z Francji wróciła pełna wrażeń, z nowymi znajomościami i głową pełną pomysłów. Luna podkreśla, że choć szczególnie ceni sobie projekty młodych polskich, nieznanych jeszcze szerokiemu gronu twórców, to niewykluczone również, że za jakiś czas nawiąże współpracę z kultowym domem mody Schiaparelli.