Newsy

Marek Niedźwiecki nagra płytę z młodymi wokalistami z małych miejscowości

2014-03-07  |  06:50
Do 12 marca potrwa nabór do projektu „Jazzmania – Zapomniane piosenki”. Młodzi wokaliści w wieku od 16 do 30 lat, którzy mieszkają na wsi, mają szansę zaśpiewać ze znanymi artystami polskie przeboje lat 60. i 70. oraz nagrać wspólnie płytę. Artystyczną opiekę nad przedsięwzięciem objęli dziennikarz muzyczny Marek Niedźwiecki i saksofonista jazzowy Sylwester Ostrowski. Będą czuwać nad pracami nad krążkiem.

Konkurs to szansa dla osób, które mieszkają w miejscowościach do 10 tys. mieszkańców.

Szukamy muzycznych perełek. Na pewno są nie tylko w miastach. Są też na wsi. Wierzymy głęboko, że je znajdziemy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Zagórski, prezes Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, organizator przedsięwzięcia.

Aby zakwalifikować się do projektu, trzeba do 12 marca przesłać drogą elektroniczną demo z piosenką. Lista z utworami do wyboru jest dostępna na stronie www.efrwp.pl. Na liście znajdują się piosenki m.in.: Ady Rusowicz, Kaliny Jędrusik, Ewy Bem, Ireny Santor, Maryli Rodowicz czy Violetty Villas. 

To piosenki, wybrane między innymi przez Marka Niedźwieckiego, który patronuje temu projektowi – mówi Marek Zagórski.

Przed nagraniem płyty wyłonieni zwycięzcy zostaną najpierw zaproszeni na warsztaty muzyczne, gdzie pod okiem profesjonalistów od emisji głosu, podszkolą  umiejętności wokalne. Warsztaty są bezpłatne.

Będziemy zaczynali 21 marca, a skończymy 23 marca koncertem w Polskim Radiu Szczecin – wyjaśnia Marek Zagórski.
 
Po warsztatach wybranych zostanie kilku wokalistów, którzy wejdą do studia nagrań. Nie wiadomo jeszcze, jakie gwiazdy estrady będą im towarzyszyć, bo rozmowy wciąż trwają.

Zachęcamy tych wszystkich, którzy dobrze śpiewają i tych, którzy nie są jeszcze do końca przekonani, ale przynajmniej mają tych, którzy mówią im, że dobrze śpiewają – namawia do udziału w konkursie Marek Zagórski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.