Mówi: | Mariusz Czerkawski |
Funkcja: | były sportowiec, olimpijczyk |
Mariusz Czerkawski o organizacji 24. Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Krakowie: nie rozumiem przeciwników imprezy
Mariusz Czerkawski jest jednym z ambasadorów promujących Kraków na miasto 24. Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 r. Wystąpił wraz z innymi sportowcami w spocie reklamowym. Prywatnie również bardzo kibicuje miastu.
– Jakby się nam to udało, to naprawdę byłoby coś wyjątkowego – mówi hokeista. – Upatruję w tym niesamowitą furtkę do wielkiego sportu, do jakiegoś kroku milowego i mam nadzieję, że będziemy się liczyć w tej ostatecznej rozgrywce.
Czerkawski, związany ze sportami zimowymi, zdaje sobie sprawę także z tego, jak wielkim wydarzeniem byłoby to dla polskich sportowców, którzy jeszcze bardziej zmotywowaliby się do pracy, do zdobywania medali.
– Mogę sobie tylko wyobrazić, co myślą sportowcy młodzi dzisiaj i ci, którzy będą mieli szansę pokazać się właśnie w swoim kraju – mówi i wspomina swoje emocje i spełnione marzenia podczas udziału w zimowych igrzyskach w Albertville w 1992 r.
Czerkawski przyznaje więc, że nie rozumie przeciwników organizacji imprezy w Polsce. Należy do nich m.in. dziennikarz Jarosław Gugała, który wyraził swoją opinię na antenie TOK FM: „Kraków i tak jest miastem zniszczonym przez bestialsko prowadzoną politykę turystyczną. Rozdeptywanym przez koszmarnych pijaków. Ta jedna z niewielu miejskich pereł, które zostały nam po II wojnie światowej, jest rozwalana przez bandę hołoty tylko dlatego, że postanowiliśmy być tani dla pijanych Brytyjczyków”.
Organizacji zimowych igrzysk sprzeciwia się część polskich polityków oraz połowa mieszkańców Krakowa. Wątpliwości ma także dobry znajomy Czerkawskiego, Jerzy Dudek. Znany bramkarz uważa, że organizacja zimowych igrzysk to droga inwestycja i nie wiadomo, czy coś z tego wyjdzie.
– Nie słyszałem, żeby był przeciwny, aby budować stadiony piłkarskie czy robić Euro 2012. Także trochę mnie to zdziwiło. Ale może dlatego, że był piłkarzem, nie do końca czuje atmosferę igrzysk zimowych – mówi Mariusz Czerkawski.
Hokeista emocje związane z imprezą porównuje do Euro 2012.
– Mogę pozazdrościć tym, którzy się tak bardzo cieszyli, jak było Euro 2012 w Polsce i rzeczywiście świat piłkarski, i później przy okazji cała Polska trochę zwariowali na tym punkcie. Na pewno podobne odczucia mielibyśmy za 8 lat – mówi Czerkawski.
Kraków wystawił swoją kandydaturę razem ze Słowacją. O organizację 24. Zimowych Igrzysk Olimpijskich starają się także Chiny, Kazachstan oraz Norwegia. MKOl podejmie decyzję 31 lipca 2015 r. na 127. sesji w Kuala Lumpur w Malezji.
Czytaj także
- 2025-04-30: W Centralnym Rejestrze Umów znajdą się wydatki publiczne powyżej 10 tys. zł. Z powodu tak wysokiego progu wiele umów pozostanie niejawnych
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-03-05: Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-07-09: Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.