Newsy

Agata Młynarska: Zarząd TVP ma prawo tworzyć i zdejmować programy. Podchodzę do tego bez emocji

2016-06-06  |  06:55

Program „Świat się kręci” może być zdjęty z anteny TVP. Niewykluczone, że ostatni odcinek widzowie obejrzą już 10 czerwca. Agata Młynarska twierdzi, że nie jest zaskoczona takim rozwojem sytuacji. Zapewnia też, że życie nauczyło ją, by do spraw zawodowych podchodzić bez emocji.

Decyzję odnośnie do przyszłości programu „Świat się kręci” zarząd TVP ma podjąć do końca czerwca. W chwili obecnej nie wiadomo, czy jego formuła przejdzie gruntowne zmiany czy format zniknie z anteny telewizji publicznej. Według Macieja Staneckiego, członka zarządu TVP, „Świat się kręci” jest odpowiedzialny za słabsze wyniki oglądalności „Wiadomości”, jego produkcja jest zbyt kosztowna, nie można też określić, do jakiej grupy odbiorców jest skierowany.

W ogóle mnie to nie dziwi. Uważam, że każdy zarząd ma prawo podejmować decyzje o przedłużaniu umowy programowej, zdejmować programy i tworzyć nowe. To jest wolna wola zarządu Telewizji Polskiej i każdej telewizji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agata Młynarska.

Dziennikarka, która prowadziła „Świat się kręci” od pierwszego odcinka, nie zgadza się natomiast z zarzutami stawianymi przez zarząd TVP. Jej zdaniem program był skierowany do konkretnej grupy odbiorców i miał całkiem sporą widownię. Napisała o tym na swoim fanpage'u na Facebooku.

Życie mnie nauczyło, żeby podchodzić do tego bez specjalnych emocji, ponieważ to jest po prostu praca. Czas pokaże, co będzie dalej – mówi Agata Młynarska.

Ostatni odcinek „Świat się kręci” przed przerwą wakacyjną widzowie TVP1 obejrzą w piątek 10 czerwca. Gospodyni programu nie jest w stanie powiedzieć, czy będzie to zarazem ostatni odcinek w ogóle.

– Nie wiem, jakie są plany tego zarządu, czy rzeczywiście będzie chciał przedłużyć umowę o produkcji tego programu z firmą Rochstar, czy nie będzie chciał przedłużyć. Nie uczestniczę w tych rozmowach – mówi Agata Młynarska.

Program „Świat się kręci” zadebiutował na antenie TVP1 we wrześniu 2013 roku. Nadawany był od poniedziałku do piątku o godz. 18.30, a więc bezpośrednio przed programem informacyjnym „Wiadomości”. Na początku maja 2016 roku zarząd TVP zmienił godzinę emisji na 16.00. Od tego momentu program zaczął tracić widzów – oglądalność spadła prawie o połowę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.