Mówi: | Agata Młynarska |
Funkcja: | prezenterka i dziennikarka telewizyjna |
Agata Młynarska: Zarząd TVP ma prawo tworzyć i zdejmować programy. Podchodzę do tego bez emocji
Program „Świat się kręci” może być zdjęty z anteny TVP. Niewykluczone, że ostatni odcinek widzowie obejrzą już 10 czerwca. Agata Młynarska twierdzi, że nie jest zaskoczona takim rozwojem sytuacji. Zapewnia też, że życie nauczyło ją, by do spraw zawodowych podchodzić bez emocji.
Decyzję odnośnie do przyszłości programu „Świat się kręci” zarząd TVP ma podjąć do końca czerwca. W chwili obecnej nie wiadomo, czy jego formuła przejdzie gruntowne zmiany czy format zniknie z anteny telewizji publicznej. Według Macieja Staneckiego, członka zarządu TVP, „Świat się kręci” jest odpowiedzialny za słabsze wyniki oglądalności „Wiadomości”, jego produkcja jest zbyt kosztowna, nie można też określić, do jakiej grupy odbiorców jest skierowany.
– W ogóle mnie to nie dziwi. Uważam, że każdy zarząd ma prawo podejmować decyzje o przedłużaniu umowy programowej, zdejmować programy i tworzyć nowe. To jest wolna wola zarządu Telewizji Polskiej i każdej telewizji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agata Młynarska.
Dziennikarka, która prowadziła „Świat się kręci” od pierwszego odcinka, nie zgadza się natomiast z zarzutami stawianymi przez zarząd TVP. Jej zdaniem program był skierowany do konkretnej grupy odbiorców i miał całkiem sporą widownię. Napisała o tym na swoim fanpage'u na Facebooku.
– Życie mnie nauczyło, żeby podchodzić do tego bez specjalnych emocji, ponieważ to jest po prostu praca. Czas pokaże, co będzie dalej – mówi Agata Młynarska.
Ostatni odcinek „Świat się kręci” przed przerwą wakacyjną widzowie TVP1 obejrzą w piątek 10 czerwca. Gospodyni programu nie jest w stanie powiedzieć, czy będzie to zarazem ostatni odcinek w ogóle.
– Nie wiem, jakie są plany tego zarządu, czy rzeczywiście będzie chciał przedłużyć umowę o produkcji tego programu z firmą Rochstar, czy nie będzie chciał przedłużyć. Nie uczestniczę w tych rozmowach – mówi Agata Młynarska.
Program „Świat się kręci” zadebiutował na antenie TVP1 we wrześniu 2013 roku. Nadawany był od poniedziałku do piątku o godz. 18.30, a więc bezpośrednio przed programem informacyjnym „Wiadomości”. Na początku maja 2016 roku zarząd TVP zmienił godzinę emisji na 16.00. Od tego momentu program zaczął tracić widzów – oglądalność spadła prawie o połowę.
Czytaj także
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-28: Innowacyjne leki zmieniają oblicze rzadkich chorób neurologicznych uznawanych dotychczas za nieuleczalne. Tak jest w przypadku rdzeniowego zaniku mięśni
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-22: Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki
- 2025-05-14: Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.