Newsy

Alżbeta Lenska: Bałam się, czy widzowie programu „Pozytywka” mi zaufają i czy dobrze go poprowadzę. Temat niepełnosprawności był dla mnie wyzwaniem

2019-03-15  |  06:35

Aktorka nie ukrywa, że na początku obawiała się tego, czy poradzi sobie jako gospodyni programu poruszającego tematykę niepełnosprawności. Spotkania na planie z inspirującymi osobami i spojrzenie na świat przez ich pryzmat dodały jej jednak siły i motywacji. Podkreśla, że podczas nagrań nie czuje się jakby była w pracy, tylko wypełniała dobrą misję. W drugim sezonie ekipa programu wyruszy w Polskę i będzie poruszać tematy, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko mieszkających w Warszawie. Zostaną też pokazane osoby ze szczerego serca pomagające innym walczyć z ułomnościami.

– Bardzo się cieszę, że jest drugi sezon „Pozytywki”, i mam nadzieję, że to nie tylko drugi sezon, ale że będzie jeszcze trzeci, czwarty i piąty.  Przyznam, że na początku trochę się bałam, czy widzowie mi zaufają i czy dobrze poprowadzę ten program. To było dla mnie wyzwanie, ponieważ trochę bałam się tematu niepełnosprawności. Ale z tego, co teraz wiem, program jest bardzo dobrze odbierany, więc bardzo się cieszę. I mam wrażenie, że po prostu rozwijam się i nakręcam pozytywnie – mówi agencji Newseria Alżbeta Lenska, aktorka.

Trzon pierwszej edycji programu „Pozytywka. SuperMagazyn” stanowiły rozmowy prowadzącej z takimi osobami niepełnosprawnymi, które swoją postawą mogą zainspirować i zmotywować innych do działania. Mimo różnych ułomności nie poddają się bowiem i znajdują w sobie wystarczająco dużo siły, by zawalczyć o swoje marzenia. Natomiast w drugim sezonie programu zostaną też zaprezentowane osoby, które pomagają im w wyjść ze swoich czterech ścian i otworzyć się na innych.

Rozmowy są bardzo inspirujące, i to nie tylko z niepełnosprawnymi, lecz także z osobami, które im pomagają. To nie jest tylko pomoc wolontaryjna, ale  naprawdę praca. Ludzie rezygnują z niektórych innych rzeczy, prowadzą różne stowarzyszenia, ogniska i to jest związane ze spełnianiem się w pracy, ale też robieniem czegoś dobrego, tak że to jest niesamowite. I muszę powiedzieć, że cały czas mnie to bardzo inspiruje. Dlatego w tym sezonie pokazujemy dużo osób, które pomagają, które poświęcają swoje życie, łącząc pasję z pracą – mówi Alżbeta Lenska.

Prezenterka nie ukrywa, że z wieloma osobami poznanymi na planie nawiązała znajomości, które przetrwały dłużej niż nagrania programu.

– Tych przyjaźni jest bardzo dużo i muszę powiedzieć, że już pani reżyserka mi mówi, przestań rozdawać numer telefonu, bo tak naprawdę prywatnie staram się pomagać wielu osobom, tylko nie zawsze jest to fizycznie możliwe – mówi Alżbeta Lenska

Prowadząca program w każdym odcinku uczestniczy też w wydarzeniach organizowanych dla osób niepełnosprawnych, odwiedza prowadzone przez nie miejsca, lokale, a także sprawdza przystosowanie przestrzeni publicznej do potrzeb tych, którzy poruszają się na wózkach. Czasami też na chwilę wsiada na wózek inwalidzki lub wciela się w osobę niewidomą, by spróbować poradzić sobie w codziennych czynnościach, czy też pojawia się na zajęciach z hipoterapii, aby zobaczyć, jak wygląda rehabilitacja z końmi.

– W drugim sezonie trochę wyjechaliśmy bardziej w Polskę, mam nadzieję, że będzie więcej tematów, które dotyczą niepełnosprawnych nie tylko w Warszawie. Marzę, żeby z tą „Pozytywką” wyruszyć w świat, mam nadzieję, że to się uda, że Super Polsat zgodzi się na to. Mam nadzieję, że będziemy też mogli niepełnosprawnym na całym świecie pomagać i też przekazać tym, którzy są tutaj, że da się podróżować, da się wyjechać, więc może coś z tego będzie – mówi Alżbeta Lenska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.