Mówi: | Antoni Królikowski |
Funkcja: | aktor |
Antoni Królikowski: Postanowiliśmy pokazać naszego psa w programie wszystkim tym, którzy interesują się naszym życiem. Na pewno wypadnie lepiej od nas
Aktor wspomina, że decyzja o przygarnięciu psa ze schroniska była zupełnie spontaniczna. Wierzy jednak, że Klasyk nieprzypadkowo pojawił się w ich życiu i podkreśla, że pupil szybko zaaklimatyzował się w nowych warunkach. By zaczerpnąć dodatkowej, fachowej porady na temat opieki nad zwierzętami Antoni Królikowski i Julia Wieniawa zdecydowali się wziąć udział w programie „SuperPies” emitowanym w telewizji Polsat.
– Chcieliśmy się nauczyć trochę więcej o naszym piesku, poradzić się świetnej specjalistki, a jako że często nam się zdarza gdzieś przed kamerami robić różne rzeczy, to stwierdziliśmy, że nasz Klasyk może zainteresuje też szerszą publiczność. Mamy więc doskonałą okazję, by pokazać go wszystkim tym, którzy interesują się naszym życiem. Klasyk to świetny pies i na pewno dobrze wypadnie w programie, o wiele lepiej od nas – mówi agencji Newseria Antoni Królikowski, aktor.
Klasyk został adoptowany z warszawskiego Schroniska na Paluchu. Królikowski wspomina, że szczeniak chwycił go za serce od pierwszego spotkania.
– Kiedy tylko zobaczyłem taką małą kulkę biegającą jeszcze jesienią zeszłego roku, to spontanicznie zupełnie zdecydowałem, że tak, to jesteś ty. Julia podłapała pomysł absolutnie, zakochała się w nim od pierwszego wejrzenia, więc nie było już wyjścia. Musieliśmy go zabrać z tego schroniska i się nim zaopiekować. Trwa to do dziś i jest dobrze – mówi Antoni Królikowski.
Aktor podkreśla, że choć była to spontaniczna decyzja, to jednak ani przez chwilę jej nie żałowali. Klasyk szybko stał się ulubieńcem całej rodziny.
– Mam tak, że wierzę w nieprzypadkowość losu, w znaki, kiedy spotykam różnych ludzi czy zwierzęta na swojej drodze, to wierzę, że to wszystko jest element przeznaczenia. Tak samo było w przypadku tego pieska, który jak się okazuje, jest z nami, jest szczęśliwy, więc od spontanicznego pomysłu do fajnego sposobu opieki nad zwierzęciem – mówi Antoni Królikowski.
Aktor podkreśla, że opieka nad psem uczy odpowiedzialności i dobrej organizacji czasu. Razem ze swoją dziewczyną dzielą się obowiązkami, a Klasyk dostarcza im wiele radości.
– Nie ma czegoś takiego jak kłótnia, bo po prostu wychodzę z psem, więc nie ma się o co kłócić. Kiedy mamy więcej pracy i nie możemy się nim opiekować, to nie pozwalamy na to, żeby spędzał czas samotnie. Pomagają nam zarówno rodzice Julki, jak i moi. Klasyk świetnie czuje się też u nich w domach z innymi psami – mówi Antoni Królikowski.
Królikowski zachęca wszystkich, którzy tylko mają ku temu warunki, by brali pod opiekę psy ze schroniska. Nie trzeba się obawiać takich zwierząt. One również potrafią się dostosować do nowych warunków i zaufać nowym właścicielom. W zamian odwdzięczą się czułością i przywiązaniem.
– Myślę, że każdy powinien dobierać zwierzę, którym chce się opiekować na modłę samego siebie. Mnie jest bliżej do pieska ze schroniska, mam empatię na takie stworzenia, a dalej mi do rasowych piesków. W moim domu rodzinnym zawsze były zwierzęta, ale nigdy nie miałem poczucia, że jakiś konkretny zwierzak jest mój, oprócz kota – Felka, który niestety po 20 latach zmarł. Klasyk to pierwszy pies, o którym mogę powiedzieć: tak, jestem jego panem – mówi Antoni Królikowski.
Emisja programu „SuperPies” z udziałem Julii Wieniawy, Antoniego Królikowskiego i Klasyka zaplanowana jest na 14 kwietnia o godz. 17:45.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.