Mówi: | Ewa Grzelakowska-Kostoglu, blogerka, Red Lipstick Monster Ilona Patro, organizatorka Blogowigilii Maciej Budzich, bloger, Mediafun Martin Stankiewicz, youtuber |
Blogerzy: W polskiej blogosferze nie ma rywalizacji. Jest dużo więzi, spotkań i konferencji
Polscy blogerzy po raz kolejny spotkali się na wspólnej wigilii. Zdaniem organizatorki tego typu imprezy są coraz bardziej popularne w polskiej blogosferze i wyróżniają ją na tle innych państw. Sprzyjają integracji, wymianie doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Polscy blogerzy uważają, że wbrew powszechnemu mniemaniu blogosfera wolna jest od rywalizacji.
W tym roku wigilijne spotkanie blogerów odbyło się w warszawskim klubie Capitol. Organizatorkami imprezy były Ilona Patro oraz Anna Samsonowicz. Ilona i Anna od kilku lat zajmują się integrowaniem polskiej blogosfery, m.in. poprzez organizację spotkań takich jak Blogowigilia. Dzięki temu blogerzy mają możliwość poznać się nawzajem, zintegrować, a nawet stać się dla siebie nawzajem inspiracją.
– Polska blogosfera wyróżnia się na tle innych krajów europejskich i jestem z tego dumna. To właśnie w Polsce jest największa liczba spotkań i konferencji dla blogerów z różnych kategorii tematycznych, na których mogą się wzajemnie inspirować, integrować i uczestniczyć w warsztatach, które wspierają rozwój blogosfery – mówi Ilona Patro agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Podobnego zdania jest Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka popularnego vloga urodowego Red Lipstick Monster. Jej zdaniem polscy blogerzy uwielbiają się spotykać, a na imprezach integracyjnych z roku na rok pojawia się coraz więcej osób. Często przyprowadzają swoich bliskich – partnerów, dzieci, małżonków. Spotkania te są świetną platformą do wymiany doświadczeń i wspólnej zabawy.
– Nie czuję rywalizacji i nie widzę tego konkurowania. Może też dlatego, że otaczam się osobami podobnymi do siebie, ale tak jak wspomniałam, nie widzę nic takiego. Widzę raczej zdrowe inspirowanie się i chęć polepszania niż jakieś uszczypliwości – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.
Blogowanie i vlogowanie wciąż jest w Polsce niezwykle popularne. Według organizacji Polskie Badania Internetu blogi co najmniej raz w miesiącu czyta połowa internautów. Z raportu „Polska blogosfera 2014” wynika, że największą popularnością cieszą się blogi o tematyce lifestyle'owej, urodowej i kulinarnej.
Zdaniem Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, poświęconego problematyce mediów, reklamy i marketingu, polska blogosfera będzie się dalej rozwijać, choć już dziś blogów jest bardzo dużo.
– Są tacy, którzy realizują bardzo ambitne, ciekawe projekty, również wpływając na prawodawstwo czy opinię społeczeństwa, bo to jest bardzo silny trend, bardzo ciekawy i mocno związany z tym, jak dzisiaj funkcjonują media, osadzone w mediach społecznościowych, poznający technologię, testujący różnego rodzaju aplikacje i narzędzia wpływu na społeczeństwo – mówi Maciej Budzich.
Według raportu „Polska blogosfera 2014” wybór tematyki bloga zależy nie tylko od zainteresowań, lecz także od wieku. Młodsi blogerzy chętniej piszą blogi osobiste oraz lifestyle'owe, starsi natomiast wolą tematykę związaną z urodą i kulinariami. Polscy blogerzy to zazwyczaj mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, dominują wśród nich kobiety.
Czytaj także
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-12-12: Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
Nastolatkowie, w których domach rozmawia się o finansach, częściej korzystają z produktów finansowych, aplikacji do zarządzania finansami, ale też myślą o swojej inwestycyjnej przyszłości – wynika z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych”. Jak wskazują autorzy, to dowód na to, że edukacja finansowa od wczesnych lat przynosi rezultaty, jednak więcej niż jedna trzecia nastolatków przyznaje, że u nich finanse to temat tabu. Co istotne, połowa badanych chce poszerzać swoją wiedzę na ten temat, a najczęściej wskazują na źródła internetowe.