Newsy

Blogerzy: W polskiej blogosferze nie ma rywalizacji. Jest dużo więzi, spotkań i konferencji

2015-12-22  |  06:45
Mówi:Ewa Grzelakowska-Kostoglu, blogerka, Red Lipstick Monster

Ilona Patro, organizatorka Blogowigilii

Maciej Budzich, bloger, Mediafun

Martin Stankiewicz, youtuber

  • MP4
  • Polscy blogerzy po raz kolejny spotkali się na wspólnej wigilii. Zdaniem organizatorki tego typu imprezy są coraz bardziej popularne w polskiej blogosferze i wyróżniają ją na tle innych państw. Sprzyjają integracji, wymianie doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Polscy blogerzy uważają, że wbrew powszechnemu mniemaniu blogosfera wolna jest od rywalizacji. 

    W tym roku wigilijne spotkanie blogerów odbyło się w warszawskim klubie Capitol. Organizatorkami imprezy były Ilona Patro oraz Anna Samsonowicz. Ilona i Anna od kilku lat zajmują się integrowaniem polskiej blogosfery, m.in. poprzez organizację spotkań takich jak Blogowigilia. Dzięki temu blogerzy mają możliwość poznać się nawzajem, zintegrować, a nawet stać się dla siebie nawzajem inspiracją. 

    – Polska blogosfera wyróżnia się na tle innych krajów europejskich i jestem z tego dumna. To właśnie w Polsce jest największa liczba spotkań i konferencji dla blogerów z różnych kategorii tematycznych, na których mogą się wzajemnie inspirować, integrować i uczestniczyć w warsztatach, które wspierają rozwój blogosfery mówi Ilona Patro agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Podobnego zdania jest Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka popularnego vloga urodowego Red Lipstick Monster. Jej zdaniem polscy blogerzy uwielbiają się spotykać, a na imprezach integracyjnych z roku na rok pojawia się coraz więcej osób. Często przyprowadzają swoich bliskich partnerów, dzieci, małżonków. Spotkania te są świetną platformą do wymiany doświadczeń i wspólnej zabawy.

    Nie czuję rywalizacji i nie widzę tego konkurowania. Może też dlatego, że otaczam się osobami podobnymi do siebie, ale tak jak wspomniałam, nie widzę nic takiego. Widzę raczej zdrowe inspirowanie się i chęć polepszania niż jakieś uszczypliwości – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

    Blogowanie i vlogowanie wciąż jest w Polsce niezwykle popularne. Według organizacji Polskie Badania Internetu blogi co najmniej raz w miesiącu czyta połowa internautów. Z raportu „Polska blogosfera 2014” wynika, że największą popularnością cieszą się blogi o tematyce lifestyle'owej, urodowej i kulinarnej.

    Zdaniem Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, poświęconego problematyce mediów, reklamy i marketingu, polska blogosfera będzie się dalej rozwijać, choć już dziś blogów jest bardzo dużo.

    Są tacy, którzy realizują bardzo ambitne, ciekawe projekty, również wpływając na prawodawstwo czy opinię społeczeństwa, bo to jest bardzo silny trend, bardzo ciekawy i mocno związany z tym, jak dzisiaj funkcjonują media, osadzone w mediach społecznościowych, poznający technologię, testujący różnego rodzaju aplikacje i narzędzia wpływu na społeczeństwo – mówi Maciej Budzich.

    Według raportu „Polska blogosfera 2014” wybór tematyki bloga zależy nie tylko od zainteresowań, lecz także od wieku. Młodsi blogerzy chętniej piszą blogi osobiste oraz lifestyle'owe, starsi natomiast wolą tematykę związaną z urodą i kulinariami. Polscy blogerzy to zazwyczaj mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, dominują wśród nich kobiety.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

    Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

    Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

    Dom i ogród

    Handel

    Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

    W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

    Moda

    Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

    Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.