Newsy

Blogerzy: W polskiej blogosferze nie ma rywalizacji. Jest dużo więzi, spotkań i konferencji

2015-12-22  |  06:45
Mówi:Ewa Grzelakowska-Kostoglu, blogerka, Red Lipstick Monster

Ilona Patro, organizatorka Blogowigilii

Maciej Budzich, bloger, Mediafun

Martin Stankiewicz, youtuber

  • MP4
  • Polscy blogerzy po raz kolejny spotkali się na wspólnej wigilii. Zdaniem organizatorki tego typu imprezy są coraz bardziej popularne w polskiej blogosferze i wyróżniają ją na tle innych państw. Sprzyjają integracji, wymianie doświadczeń i wzajemnej inspiracji. Polscy blogerzy uważają, że wbrew powszechnemu mniemaniu blogosfera wolna jest od rywalizacji. 

    W tym roku wigilijne spotkanie blogerów odbyło się w warszawskim klubie Capitol. Organizatorkami imprezy były Ilona Patro oraz Anna Samsonowicz. Ilona i Anna od kilku lat zajmują się integrowaniem polskiej blogosfery, m.in. poprzez organizację spotkań takich jak Blogowigilia. Dzięki temu blogerzy mają możliwość poznać się nawzajem, zintegrować, a nawet stać się dla siebie nawzajem inspiracją. 

    – Polska blogosfera wyróżnia się na tle innych krajów europejskich i jestem z tego dumna. To właśnie w Polsce jest największa liczba spotkań i konferencji dla blogerów z różnych kategorii tematycznych, na których mogą się wzajemnie inspirować, integrować i uczestniczyć w warsztatach, które wspierają rozwój blogosfery mówi Ilona Patro agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Podobnego zdania jest Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka popularnego vloga urodowego Red Lipstick Monster. Jej zdaniem polscy blogerzy uwielbiają się spotykać, a na imprezach integracyjnych z roku na rok pojawia się coraz więcej osób. Często przyprowadzają swoich bliskich partnerów, dzieci, małżonków. Spotkania te są świetną platformą do wymiany doświadczeń i wspólnej zabawy.

    Nie czuję rywalizacji i nie widzę tego konkurowania. Może też dlatego, że otaczam się osobami podobnymi do siebie, ale tak jak wspomniałam, nie widzę nic takiego. Widzę raczej zdrowe inspirowanie się i chęć polepszania niż jakieś uszczypliwości – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

    Blogowanie i vlogowanie wciąż jest w Polsce niezwykle popularne. Według organizacji Polskie Badania Internetu blogi co najmniej raz w miesiącu czyta połowa internautów. Z raportu „Polska blogosfera 2014” wynika, że największą popularnością cieszą się blogi o tematyce lifestyle'owej, urodowej i kulinarnej.

    Zdaniem Macieja Budzicha, autora bloga Mediafun, poświęconego problematyce mediów, reklamy i marketingu, polska blogosfera będzie się dalej rozwijać, choć już dziś blogów jest bardzo dużo.

    Są tacy, którzy realizują bardzo ambitne, ciekawe projekty, również wpływając na prawodawstwo czy opinię społeczeństwa, bo to jest bardzo silny trend, bardzo ciekawy i mocno związany z tym, jak dzisiaj funkcjonują media, osadzone w mediach społecznościowych, poznający technologię, testujący różnego rodzaju aplikacje i narzędzia wpływu na społeczeństwo – mówi Maciej Budzich.

    Według raportu „Polska blogosfera 2014” wybór tematyki bloga zależy nie tylko od zainteresowań, lecz także od wieku. Młodsi blogerzy chętniej piszą blogi osobiste oraz lifestyle'owe, starsi natomiast wolą tematykę związaną z urodą i kulinariami. Polscy blogerzy to zazwyczaj mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, dominują wśród nich kobiety.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Gwiazdy

    Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

    Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

    Handel

    Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

    Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.