Mówi: | Dawid Kwiatkowski |
Funkcja: | wokalistka |
Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
Wokalista zaznacza, że od początku miał jasno określony pomysł na swoją rolę w programie „Must Be the Music”. Absolutnie nie chce identyfikować się z obrazem surowego jurora, który z góry wszystko krytykuje. U niego na starcie każdy uczestnik ma równe szanse. Dawid Kwiatkowski docenia to, że niektórzy sięgają po jego utwory, ale jak zapewnia, nie jest to gwarancją przejścia do kolejnego etapu. Liczy się bowiem nie sam dobór repertuaru, lecz umiejętności wykonawcy.
Dawid Kwiatkowski zapewnia, że każda decyzja, którą podejmuje w „Must Be the Music”, ma na celu rzetelną ocenę możliwości wokalnych i zdolności muzycznych uczestników, a także interpretacji utworów, które prezentują na scenie. Artysta uważa, że ten format powinien być miejscem do rzeczywistego odkrywania talentów, a nie tylko platformą do spełniania marzeń, które mogą się zakończyć rozczarowaniem.
– Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym jurorem. Moja natura chyba nie pozwala mi na bycie bardzo ostrą jednostką, ale wydaje mi się, że wszystkie decyzje, które podjąłem do tej pory, są bardzo sprawiedliwe i adekwatne do tego, co ja i co widzowie będą mogli usłyszeć. Na pewno nie mam takiej decyzji, której bym żałował – mówi agencji Newseria Lifestyle Dawid Kwiatkowski.
Wokalista zaznacza też, że są i tacy uczestnicy, którzy na castingach mają odwagę się zmierzyć z przebojami wylansowanymi przez jurorów. Bywa jednak tak, że to wykonanie nie spełnia ich oczekiwań i nie jest łatwo odesłać taką osobę z kwitkiem.
– To jest bardzo miłe, jeśli ktoś bierze na warsztat mój numer, bardzo to doceniam. Naprawdę to jest zaszczyt, jeśli ktoś wykonuje moją piosenkę, ale faktycznie w takiej sytuacji nie oceniam swojej piosenki, tylko jej wykonanie. Jeden z uczestników zaśpiewał nawet dwie moje piosenki, czyli w ogóle już niezła łapówka, ale muszę być sprawiedliwy i szczery. Niestety akurat nie było to dobre wykonanie i nie przeszedł dalej. Już po pierwszych 20 sekundach wiedziałem, że to będzie „nie” z mojej strony. I rzeczywiście wtedy człowiek się zastanawia, jak to powiedzieć miło i jak docenić, by podziękować – mówi.
Dla Dawida Kwiatkowskiego kluczowe jest, aby uczestnicy już na etapie castingów otrzymywali rzetelną informację zwrotną. Nadmierne pobłażanie i pochwały na wyrost mogłyby bowiem ograniczyć ich rozwój, a przecież chodzi o to, by faktycznie pomóc im w rozpoczęciu czy też rozwijaniu kariery.
– My jesteśmy naprawdę po to, żeby tym ludziom pomóc, jeśli muzyka to jest ich sposób na życie i chcą, żeby scena była ich życiem, to muszą od nas słyszeć prawdę, bo jak byśmy dali komuś, kto nie jest wystarczająco dobry, cztery razy „tak”, to wygra w tym programie zaproszenie na festiwal w Sopocie, wyjdzie na scenę i się spali. Wtedy będzie mu już o wiele ciężej wstać niż po castingach w „Must Be the Music” – dodaje.
Relacje z castingów będzie można zobaczyć w premierowych odcinkach programu „Must Be the Music”, które będą emitowane na antenie Polsatu wiosną 2025 roku.
Czytaj także
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-28: Innowacyjne leki zmieniają oblicze rzadkich chorób neurologicznych uznawanych dotychczas za nieuleczalne. Tak jest w przypadku rdzeniowego zaniku mięśni
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-22: Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki
- 2025-05-14: Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.