Mówi: | Filip Niedenthal |
Funkcja: | redaktor naczelny polskiego wydania „Esquire” |
Dziś premiera pilotażowego numeru ekskluzywnego magazynu dla mężczyzn „Esquire”
Słynny magazyn dla mężczyzn „Esquire” już w Polsce. Dzisiaj pilotażowy numer pisma trafił do rąk wyselekcjonowanych klientów. Magazyn kierowany jest do mężczyzn po 30. roku życia zainteresowanych zarówno polityką, jak i lifestylem. W regularnej sprzedaży magazyn pojawi się pod koniec lutego.
„Esquire” to luksusowy lifestylowy miesięcznik dla mężczyzn, założony w Stanach Zjednoczonych w 1932 roku. Należący do wydawnictwa Hearst Corporation magazyn ma obecnie 26 edycji na całym świecie. Ukazuje się m.in. w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii i Rosji. Pierwszy numer polskiej edycji trafi na rynek 27 lutego. Dziś w nakładzie 30 tys. egzemplarzy ukazał się numer pilotażowy, który został rozesłany do wyselekcjonowanej grupy czytelników. Wydawca chce w ten sposób przedstawić nowy tytuł i zachęcić do jego kupowania od przyszłego roku. Redaktorem naczelnym magazynu został Filip Niedenthal, do niedawna szef działu mody pisma „Harper's Bazaar”.
– Mogę zdradzić, że na okładce pierwszego oficjalnego numeru, czyli tego, który się ukarze 27 lutego, znajdzie się polska twarz. Ale mamy takie materiały do wykorzystania, że aż szkoda byłoby nie pokazać tego, co ukazało się już na razie gdzie indziej. Oczywiście jest sporo własnej treści w numerze pilotażowym, ale okładka na razie jeszcze nie jest polska – mówi Filip Niedenthal, redaktor naczelny polskiego wydania „Esquire”, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Polska edycja „Esquire” skierowana jest do mężczyzn po 30. roku życia. Magazyn ma charakter informacyjno-poradnikowy, a podejmować będzie tematy z dziedziny kultury, polityki, lifestyle'u i psychologii. Twórcy pisma zamierzają wzorować się na amerykańskim wydaniu, ale będą kłaść duży nacisk na sprawy polskie.
– Będzie dużo artykułów, wywiadów zarówno naszych, robionych specjalnie do tej edycji, jak i materiałów z wydania amerykańskiego czy brytyjskiego. Będą sesje, będzie dużo drobnych stron, dużo o technologii, motoryzacji, gotowaniu, czyli wszystko, co interesuje współczesnego mężczyznę – mówi Filip Niedenthal.
Polska edycja magazynu ma mieć 160 stron i kosztować ok. 10 zł. Oznacza to, że może być jednym z najdroższych pism dla mężczyzn na polskim rynku medialnym. Właściciel „Esquire”, firma Hearst Marquard Publishing, nie martwi się jednak o brak czytelników. Ponadto zyski chce czerpać głównie z reklam, a nie wpływów ze sprzedaży.
– Grupa docelowa jest, była, i nadal rośnie, dlatego myślę, że najwyższa pora, by ten nasz czytelnik znalazł coś dla siebie. Mam nadzieję, że to, co mu zaproponujemy, będzie mu odpowiadało. Polscy mężczyźni mają coraz większe potrzeby. Przede wszystkim myślę, że chcieliby poczytać, a nie zawsze jest co – mówi Filip Niedenthal.
Hearst Marquard Publishing jest też właścicielem magazynów „Cosmopolitan”, „Joy”, „Shape”,„Hot Moda”, „Voyage” oraz ekskluzywnego „Harper's Bazaar”, który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2013 roku.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
Nastolatkowie, w których domach rozmawia się o finansach, częściej korzystają z produktów finansowych, aplikacji do zarządzania finansami, ale też myślą o swojej inwestycyjnej przyszłości – wynika z badania „Junior w świecie nowoczesnych usług finansowych”. Jak wskazują autorzy, to dowód na to, że edukacja finansowa od wczesnych lat przynosi rezultaty, jednak więcej niż jedna trzecia nastolatków przyznaje, że u nich finanse to temat tabu. Co istotne, połowa badanych chce poszerzać swoją wiedzę na ten temat, a najczęściej wskazują na źródła internetowe.