Newsy

Ewa Grzelakowska-Kostoglu (Red Lipstick Monster): Polska blogosfera jest bardzo silna. Nie wypadamy gorzej niż blogerzy z rynków zachodnich

2016-01-12  |  06:45

Zawsze jest dobry moment, by zacząć blogować – twierdzi Ewa Grzelakowska-Kostoglu, autorka bloga Red Lipstick Monster. Jej zdaniem do sukcesu w tej dziedzinie niezbędna jest charyzma, pracowitość oraz dobry pomysł. Blogerka bardzo pozytywnie ocenia polską blogosferę. Uważa, że w niczym nie ustępuje ona rynkowi zachodniemu.

Ewa Grzelakowska-Kostoglu należy do najpopularniejszych i najbardziej charyzmatycznych polskich blogerów. Od trzech lat prowadzi kanał na platformie YouTube o nazwie Red Lipstick Monster, który dziś ma ponad 500 tys. subskrybentów. Fanpage na Facebooku śledzi natomiast blisko 360 tys. osób. Jest też autorką makijażowego podręcznika „Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu”. Zajmuje się tematyką urodową udziela porad z zakresu makijażu, piercingu i charakteryzacji. Wśród jej fanów znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

To nie jest tak, że wystartowałam w dobrym czasie. Kiedy zaczynałam, otwierałam swój kanał na YouTube już mi mówiono, że to jest trochę za późno. Nie uważam, żeby jest jakakolwiek granica, który wskazywałaby, że jest za późno na cokolwiek. Jeśli mamy pomysł, jesteśmy pracowici i mamy charyzmę  to zawsze jest dobry czas – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Blogerka uważa, że polska blogosfera rozwija się bardzo dobrze. Powstają nowe blogi i vlogi, a blogerzy poszukują nowych środków dotarcia do czytelnika np. poprzez kanał na YouTube, Snapchata lub Facebooka. Niesłabnącą popularnością cieszą się blogi kulinarne, modowe i urodowe. W rankingu najbardziej wpływowych blogerów, który od siedmiu lat opracowuje Jason Hunt, dawniej znany jako Kominek, znajdują się jednak zarówno autorzy blogów o popularnej tematyce, jak i bardziej niszowej, np. związanej z wegetariańskim stylem życia, finansami lub gadżetami ułatwiającymi codzienne życie.

Polska blogosfera jest bardzo silna przez to, że ludzie bardzo chętnie się integrują i działają razem. Wcale nie wypadamy gorzej w porównaniu do rynków zachodnich – mówi Ewa Grzelakowska-Kostoglu.

Blogerka jest zdania, że w 2016 roku trend rozwojowy dla polskiej blogosfery się utrzyma. Uważa jednak, że jest to świat na tyle nieprzewidywalny, że trudno prognozować kierunek, w jakim będzie się ona rozwijać.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.