Newsy

Grzegorz Łapanowski o programie „Top Chef”: poziom jest wyższy niż w poprzedniej edycji

2014-04-30  |  07:10
Prowadzący w Polsacie „Top Chef” Grzegorz Łapanowski jest pod wrażeniem umiejętności uczestników tej edycji show. Jego zdaniem poziom jaki reprezentują jest wyższy niż kucharzy z poprzedniego sezonu. Cieszy go również, że program promuje tradycyjne polskie produkty spożywcze. 

Grzegorz Łapanowski jest cenionym kucharzem i potrafi docenić kunszt i pomysłowość uczestników programu „Top Chef”. Sam nie raz jest zaintrygowany rozwiązaniami, jakie stosują w kuchni i z przyjemnością sprawdza je we własnym domu.

Widziałem już wszystkie odcinki, więc mogę powiedzieć, że moim zdaniem poziom jest wyższy. Walka jest równie zacięta jak w pierwszej edycji. Natomiast jest kilka osób, które gotują naprawdę na świetnym poziomie. I dla mnie to jest wielka przyjemność obserwować ich przy pracy – mówi Grzegorz Łapanowski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Podobnie jest z produktami, które prezentowane są w programie. Skorzonera, topinambur, jarmuż to warzywa, o których istnieniu do niedawna wiedzieli tylko pasjonaci kuchni. Teraz dopiero stają się popularnym składnikiem potraw. W dużej mierze jest to zasługa programów kulinarnych, które nie tylko pełnią funkcję rozrywkową, lecz także wzbogacają wiedzę widzów oraz uczą tego, jak zdrowo i smacznie jeść.

Jestem wielkim fanem ekipy, która zajmuje się zaopatrzeniem spiżarni. Jest przepastna i bogata w coraz więcej polskich produktów, regionalnych, tradycyjnych. Mnie to bardzo cieszy. Z jednej strony to igrzyska kulinarne, których oglądanie to zabawa, a z drugiej strony jest to szansa na to, żeby podchwycić pomysły i sporo się nauczyć o produktach – tłumaczy Łapanowski.

Zdaniem eksperta, to między innymi za sprawą telewizji, zapomniane produkty spożywcze wracają do sklepów i na targi, a ludzie coraz częściej po nie sięgają. Tradycyjna polska kuchnia przechodzi renesans, zarówno profesjonaliści, jak i kucharze amatorzy szukają przepisów, w których można wykorzystać rośliny uprawiane w Polsce, wracają do dawnych zwyczajów kulinarnych.

Tu przykładem jest chociażby Karol Okrasa, który jeździ po Polsce, starając się znaleźć nasze wyjątkowe produkty. Widzę dużą wartość programów kulinarnych, co nie zmienia faktu, że czasami zamiast oglądać, trzeba po prostu ugotować – dodaje Łapanowski.

Grzegorz Łapanowski to doświadczony kucharz, który współpracował m.in. z Kurtem Schellerem i Robertem Sową. Przez kilka lat współpracował z programem „Dzień dobry TVN”, a także prowadził „Warsztaty Smaku” oraz „Ł’apetyt” w Kuchnia TV. Jest autorem projektu edukacyjnego „Szkoła na widelcu”. Od 2013 roku jest prowadzącym program „Top Chef” w Polsacie. Kolejny odcinek programu dzisiaj o 20.35.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.