Mówi: | Justyna Śliwowska |
Funkcja: | dziennikarka |
Justyna Śliwowska: Bardzo dobrze czuję się w dużej rodzinie „Dzień Dobry, Polsko!”. Telewizja śniadaniowa jest wyzwaniem
Dziennikarka dołączyła do grona gospodarzy programu „Dzień Dobry, Polsko!” pod koniec sierpnia. Tym samym zakończyła współpracę z TVP Info. Nie ukrywa, że z dużą przyjemnością podjęła nowe wyzwanie zawodowe, które pozwala się sprawdzić na nieco innej płaszczyźnie. Bardzo podoba jej się formuła programu śniadaniowego, bo choć na pozór jest luźna, to jednak zobowiązuje do tego, by jak najskuteczniej zachęcić widzów do włączenia telewizji bardzo wcześnie rano.
Program „Dzień Dobry, Polsko!” Justyna Śliwowska prowadzi w parze z prezenterem pogody Adamem Gizą. Dziennikarka przyznaje, że współpraca dobrze im się układa i od razu znaleźli zawodową nić porozumienia.
– Bardzo dobrze czuję się w dużej rodzinie, którą jest „Dzień Dobry, Polsko!”, choć to cały czas jest wyzwanie, bo obudzić ludzi o szóstej rano, to wcale nie jest łatwe zadanie. Ale staramy się, żeby było ciekawie, staramy się ,by tę energię, z którą my się budzimy razem z moim współprowadzącym program, by przekazać ją widzom. „Dzień Dobry, Polsko!” to taki wybuchowy koktajl najciekawszych tematów, którymi chcemy poić wszystkich widzów od rana – mówi agencji Newseria Justyna Śliwowska, dziennikarka.
Justyna Śliwowska podkreśla, że nie miała większego problemu z tym, by nieco zmienić swój profil zawodowy. W TVP Info dziennikarka prowadziła przede wszystkim programy informacyjne, w „Dzień Dobry, Polsko!” można natomiast pozwolić sobie na więcej luzu i kreatywności.
– Człowiek w pewnym momencie potrzebuje nowych wyzwań i telewizja śniadaniowa też jest wyzwaniem, choć program „Dzień Dobry, Polsko!” znacznie różni się od innych telewizji śniadaniowych, żeby się o tym przekonać, proszę włączyć program pierwszy TVP o godzinie 5:55. Zawsze starałam się być uśmiechnięta, na co dzień jestem bardzo pogodną, pozytywną osobą – mówi Justyna Śliwowska.
Ze stacją TVP Info Śliwowska była związana od początku 2015 roku. Przede wszystkim prowadziła krótkie serwisy informacyjne, m.in. w paśmie porannym, a także dłuższe wieczorne programy informacyjne. Wcześniej przez siedem lat pracowała jako reporterka i prowadząca program informacyjny „Obiektyw” w TVP Białystok.
– Swoją przygodę z telewizją tak naprawdę zaczynałam od sportu, od piłki nożnej, to redakcja sportowa w regionalnym ośrodku Telewizji Polskiej była moja pierwszą wielką rodziną, program, w którym przeprowadzałam wywiady z piłkarzami Jagiellonii Białystok, wspominam do dzisiaj, to były moje pierwsze szlify, dopiero potem przyszedł czas na informacje – mówi Justyna Śliwowska.
Prywatnie Justyna Śliwowska jest zaręczona z Radosławem Mrozem, prezenterem TVN24.
Czytaj także
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-28: Martyna Wojciechowska: Sztuczna inteligencja zastępująca dziennikarzy i artystów to niepokojący trend. To prowadzi do dezinformacji
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-16: Qczaj: Byłem beznadziejnym uczniem, powtarzałem klasę w szkole średniej. Ale poradziłem sobie w życiu lepiej niż niejedna osoba z czerwonym paskiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.